AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Nå har jeg hatt kontakt med 2 jenter og begge har plutselig ut av ingenting sluttet å skrive. Vet ikke helt hva jeg gjør galt. Jeg svarer når jeg ser meldinga eller har tid til å svare. Stiller spørsmål og virker interessert. Maser ikke, dvs at jeg ikke skriver flere meldinger hvis de ikke svarer. Har vel ikke nevnt utseende eller sex.... Noen tips eller mulige forklaringer?
Gjest Katten. Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Vel, jenter drukner i henvendelser fra mann på nett. Det er et latterlig skjevt marked. Selv sluttet jeg ofte å skrive med jenter om jeg kjedet meg. Må føle at jeg får noe ut av samtalen, så har selv sluttet å skrive med en del jenter.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Jeg er jente på sukker.no og svarer de fleste positive hilsener jeg får fordi jeg syns det er høflig. Imidlertid registrerer jeg at en god del menn misforstår denne høfligheten med interesse og fortsetter skrivingen. På et eller annet punkt har jeg egentlig ikke mer å skrive til de og har unnlatt å oppmuntre til mer kontakt. Kan dette ha skjedd hos deg tror du? Det er veldig fint at du tar initiativ og ikke skriver om utseende og sex, for det er det mange andre som gjør. Jeg blokkerer disse med en gang, jeg.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Jeg er jente på sukker.no og svarer de fleste positive hilsener jeg får fordi jeg syns det er høflig. Imidlertid registrerer jeg at en god del menn misforstår denne høfligheten med interesse og fortsetter skrivingen. På et eller annet punkt har jeg egentlig ikke mer å skrive til de og har unnlatt å oppmuntre til mer kontakt. Kan dette ha skjedd hos deg tror du? Det er veldig fint at du tar initiativ og ikke skriver om utseende og sex, for det er det mange andre som gjør. Jeg blokkerer disse med en gang, jeg. Det kan være det.
Herr Langbein Skrevet 10. november 2011 #5 Skrevet 10. november 2011 Nå har jeg hatt kontakt med 2 jenter og begge har plutselig ut av ingenting sluttet å skrive. Vet ikke helt hva jeg gjør galt. Jeg svarer når jeg ser meldinga eller har tid til å svare. Stiller spørsmål og virker interessert. Maser ikke, dvs at jeg ikke skriver flere meldinger hvis de ikke svarer. Har vel ikke nevnt utseende eller sex.... Noen tips eller mulige forklaringer? Tips: Google. Hvis man virkelig vil lære seg nettdating-spillet så er det mange som har skrevet mye nyttig om det.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Tips: Google. Hvis man virkelig vil lære seg nettdating-spillet så er det mange som har skrevet mye nyttig om det. Hei, nettdating behøver ikke å være et spill. Vi er mange seriøse der, som er ute etter et langvarig forhold. Slutt med de pua-greiene, jeg greier iallefall ikke se på dere som noe annet et smågutter når dere holder på sånn. 1
Herr Langbein Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 (endret) Hei, nettdating behøver ikke å være et spill. Vi er mange seriøse der, som er ute etter et langvarig forhold. Slutt med de pua-greiene, jeg greier iallefall ikke se på dere som noe annet et smågutter når dere holder på sånn. Du kjenner meg ikke. Antagelser du gjør i posten over er feil. Edit. For å utdype: Jeg er antakeligvis en av de mer seriøse du noen gang kommer over på nettdating eller ellers. (Jeg er 32 år, har hatt sex med to forskjellige jenter, i langvarige forhold. Utenfor forhold har jeg ikke hatt sex). Men: Selv om du ikke er klar over det, så er nettdating et spill. På et utested eller ellers i den "virkelige verden" er premissene helt annerledes, og regler og protokoller tilpasset dette er ikke nødvendigvis overførbare til nettdating. Terskelen for å komme i kontakt med en jente på et nettdatingsted er påvirket av flere andre faktorer, som for eksempel den ekstreme ubalansen i antall gutter og jenter. Disse faktorene gjør at spillereglene ikke er intuitive. For eksempel: Jeg er en mann som er åpen, snill og glad i å kommunisere. Mitt intuitive utgangspunkt for en førstemelding til en jente som jeg synes virker søt på Sukker er å skrive en side eller to. Om meg selv, om hva jeg liker ved henne, osv osv. I prosessen har jeg brukt alt fra 30 minutter til 3 timer. Hver melding er skrevet fra grunnen av, til akkurat den jenta. Det funker ikke. Det viser seg at det er mer skremmende enn attraktivt å få en slik slengt mot seg. Det skaper en uskreven forpliktelse, og man trekker seg unna. Hvis du, derimot, søker på Google på hvordan en førstemelding skal formuleres finnes det mange gode artikler om dette. Så følger du oppskriften, og så får du kanskje kontakt, og kan fortsette med lenger og mer interessante meldinger. Endret 11. november 2011 av Herr Langbein
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #8 Skrevet 11. november 2011 Jeg slutter å skrive av 3 grunner. 1) Har kanskje svart 1-2 ganger for å være hyggelig, men er ikke egentlig særlig interessert så gidder ikke fake interesse og gi falske forhåpninger videre. 2) Samtalen utvikler seg til noe kjedelig, f.eks mange spørsmål jeg ikke vet hva jeg skal svare på (typisk "hva ser du etter da?", "hva er drømmegutten din?", "nevn dine 10 beste kvaliteter" osv. Sånne spørsmål som bare blir kleine og vanskelige å svare på), han sier noe om seg selv jeg anser som uinteressant (feks jobber i nordsjøen, har barn osv) eller jeg bare orker ikke mer. 3) Jeg har funnet en potensiell kjæreste eller dater en, og syns det er umoralsk å fortsette skrivingen med andre kandidater. Dette skjedde nylig, jeg var på sukker et par uker, fant en date (som nå er kjæresten min) og sluttet å skrive med andre den dagen jeg traff han. Logget inn etter et par mnd for å deaktivere kontoen, og da lå det mange ubesvarte brev der fra fyrer jeg tidligere skrev med og noen "så stille det ble fra deg da?". Disse 3 grunnene er mine grunner for å ikke svare.
Steinar40 Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Jeg slutter å skrive av 3 grunner. 3) Jeg har funnet en potensiell kjæreste eller dater en, og syns det er umoralsk å fortsette skrivingen med andre kandidater. Dette skjedde nylig, jeg var på sukker et par uker, fant en date (som nå er kjæresten min) og sluttet å skrive med andre den dagen jeg traff han. Logget inn etter et par mnd for å deaktivere kontoen, og da lå det mange ubesvarte brev der fra fyrer jeg tidligere skrev med og noen "så stille det ble fra deg da?". Hvorfor ikke sende et par linjer om at du nå er opptatt til de du har skrevet med? Det koster deg veldig lite, og dermed kan de glemme deg for godt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #10 Skrevet 17. november 2011 Steinar40 har så rett. Det å ikke skrive med en gang er bare å holde folk for narr. Mitt tips er: Dersom du finner noen kjærste eller evt dater som kan passe SLETT PROFILEN DIN MED EN GANG SÅ SLIPPER EN MYE STYR OG IKKE MINST TANKER RUNDT ALT DETTE!!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #11 Skrevet 17. november 2011 Jeg er jente og drukner overhode ikke i brev fra mannfolk på sukker. Har vel fått brev fra 4-5 stk av nesten 400 stk som har vært på profilen min. Jeg svarer konsekvent ikke de som ikke har bilde, eller de som refererer til sine edlere deler...Da står jeg igjen med to stk, en som jeg svarte, men han gadd ikke å svare tilbake og en jeg skal på date med i morgen. Man må rett og slett ikke ta ting personlig, selv om jeg ikke klarer det så godt...Er de intresserte, tar de kontakt, hvis de ikek gjør det, er de ikke interesserte.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #12 Skrevet 17. november 2011 Jeg er jente og drukner overhode ikke i brev fra mannfolk på sukker. Har vel fått brev fra 4-5 stk av nesten 400 stk som har vært på profilen min. Jeg svarer konsekvent ikke de som ikke har bilde, eller de som refererer til sine edlere deler...Da står jeg igjen med to stk, en som jeg svarte, men han gadd ikke å svare tilbake og en jeg skal på date med i morgen. Man må rett og slett ikke ta ting personlig, selv om jeg ikke klarer det så godt...Er de intresserte, tar de kontakt, hvis de ikek gjør det, er de ikke interesserte. Kan du oppdatere oss om daten? Jeg har ennå ikke turt å møte noen fra nett og er spent på hvordan sånt "gjøres i praksis". Lykke til i allefall
Inger88 Skrevet 17. november 2011 #13 Skrevet 17. november 2011 Jeg er jente og drukner overhode ikke i brev fra mannfolk på sukker. Har vel fått brev fra 4-5 stk av nesten 400 stk som har vært på profilen min. Jeg svarer konsekvent ikke de som ikke har bilde, eller de som refererer til sine edlere deler...Da står jeg igjen med to stk, en som jeg svarte, men han gadd ikke å svare tilbake og en jeg skal på date med i morgen. Man må rett og slett ikke ta ting personlig, selv om jeg ikke klarer det så godt...Er de intresserte, tar de kontakt, hvis de ikek gjør det, er de ikke interesserte. Et lite tips; ta litt kontakt selv også
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #14 Skrevet 17. november 2011 Tips: Google. Hvis man virkelig vil lære seg nettdating-spillet så er det mange som har skrevet mye nyttig om det. Jeg finner bare artikler beregnet for menn jeg.... Finnes det noen beregnet for kvinner?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #15 Skrevet 17. november 2011 Hvorfor ikke sende et par linjer om at du nå er opptatt til de du har skrevet med? Det koster deg veldig lite, og dermed kan de glemme deg for godt. Fordi det er innbilsk. Med mindre det er en invitasjon om date er det teit å svare "jeg er opptatt" når en fyr spør om interessene dine. Samtidig er det det egoistiske perspektivet; så lenge jeg bare har vært på 2-3 dater med en fyr vet jge ikke at det komme til å funke. Vil ikke avvise andre aktuelle med en gang, før jeg vet hvordan det ender. Syns det er feil å skrive med andre mens jeg dater, men om jeg skriver at jeg er opptatt er de garantert ute av systemet. Ingen vil være 2.valget. Er ikke SÅ mange gutter fra mitt hjemsted på sukker at jeg vil avvise dem pga jeg dater en annen. Da er det bedre å bare "forsvinne" og gjentoppta kontakten om min nåværende date går i dass. Når det har gått et par mnd og datingen begynner å utvikle seg til noe mer seriøst sletter jeg så klart profilen. Men sletter den ikke med en gang, og utelukker alle andre. Det har jeg ikke "råd" til.
Steinar40 Skrevet 18. november 2011 #16 Skrevet 18. november 2011 Fordi det er innbilsk. Med mindre det er en invitasjon om date er det teit å svare "jeg er opptatt" når en fyr spør om interessene dine. Samtidig er det det egoistiske perspektivet; så lenge jeg bare har vært på 2-3 dater med en fyr vet jge ikke at det komme til å funke. Vil ikke avvise andre aktuelle med en gang, før jeg vet hvordan det ender. Syns det er feil å skrive med andre mens jeg dater, men om jeg skriver at jeg er opptatt er de garantert ute av systemet. Ingen vil være 2.valget. Er ikke SÅ mange gutter fra mitt hjemsted på sukker at jeg vil avvise dem pga jeg dater en annen. Da er det bedre å bare "forsvinne" og gjentoppta kontakten om min nåværende date går i dass. Når det har gått et par mnd og datingen begynner å utvikle seg til noe mer seriøst sletter jeg så klart profilen. Men sletter den ikke med en gang, og utelukker alle andre. Det har jeg ikke "råd" til. Joda, jeg kan være enig med deg i at det å bare "forsvinne" kan være en akseptabel løsning så lenge du ikke er sikker på utfallet av det du har startet. Det er ihvertfall mye redeligere enn å holde flere "varme" på en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå