Gå til innhold

Kiwi kaster 1 tonn mat i uken..............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag kaster Kiwi butikkene rundt om i landet et tonn mat som er utgått på dato men som fortsatt er spiselig.

Frelsesarmeen vil gjerne ha denne maten,men Kiwi ledelsen er ikke så oppstemt på dette.

Her ber en organisasjon om mat som allerede er skrap for butikkene også sier de nei.

Frelsesarmeen vil gi til de trengende.

det er jo ikke snakk om at organisasjonen selger maten videre og tjener penger på det heller.

Frelsesarmeen er jo helt avhengig av frivillige for å prøve å hjelpe de svakeste i samfunnet også sier Kiwi kjeden NEI.

Dette opprørte meg fryktelig.

Her er jeg trygdet og starter i flere måneder før jul å planlegge og kjøpe inn for at vi skal ha det som alle andre har,men tenk på de som ikke har til smør på brødskiva engang.

Det finnes så mange mennesker som hadde opplevd julekvelden mange dager etter hverandre om Kiwi kunne gitt vekk denne maten.

BOYKOTT KIWI,ja det er fader meg det første som slår meg.

Er det virkelig mulig å oppføre seg slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har jobba i kiwi og foreslo at vi kunne kjøre maten ned på åpent hus men det fikk jeg ikke lov til pga ledelsen og helsemyndighetene(det som har gått ut på dato), mat som går ut på dato skal destrueres (dvs kastes!)

Skrevet

Det var sjokkerende å se !! Maten var ikke gått ut på dato en gang !

:o

Skrevet

vi fikk det ikke vi som jobba der heller da! Måtte kaste maten. Mye av maten kunne vi levere tilbake til f.eks gilde og så kasta gilde det da. For da får butikken penger. Sånn er det med nesten all kjøtt.. Så slumsøstrene kommer nok ikke til å se så mye til det da men det er litt annet som butikkene ikke trenger å ta vare på for sjekk av levrandør(telle antall og se dato) og de kan jo gies bort da...

Skrevet

Er jo bare helt rimelig at de ikke skal gi bort mat som man kan risikere at er dårlig. Det skulle tatt seg ut, å matforgifte en hel haug med fattige!!

Uansett fælt å kaste, men kanskje de kan ta inn litt mindre? (Men da taper de jo penger)

Skrevet

Sånn er det jo de fleste steder da....

Min ex jobbet på en resirkuleringsplass, og der fikk de inn så utrolig mye rart! En gang fikk de inn fire kartonger med våtservietter, som en butikk på Bygdøy ikke ville ha fordi kartogene var blitt ødelagt, og det var litt støv på våtserviettpakkene. Exen tok de med seg hjem han, uten at noen så det (les: uten at noen brydde seg noe særlig) og vi hadde våtservietter i halvannet år... Veeeldig praktisk... særlig for oss.....

For ikke å snakke om alle de julekalendrene som kommer inn der om en ukes tid! I fjor fikk vi femti stykker, han hadde tatt med seg "noen få.."

Greia er jo at det er ikke lov til å ta hjem sånt, men om jeg åpner femti kalendere og legger sjokoladen i en fin eske, og tar den med til oppholdsstua på gamlehjemmet nedi veien, hvem blir egentlig skadelidende da?

Greit med inflasjon og greier, men uansett... Mat til de fattige foran lavere rente......

Skrevet

Det har vel noe å gjøre med at de ikke vil gå seg selv i næringa også? Hvis de skal gi bort masse mat hver uke, så ødelegger de markedet for salg. Greit å være snill i jula og gi fattige mat da, men jeg skjønner at de ikke vil gjøre det som standard.

Skrevet

Da jeg jobbet på Kiwi, så ble maten stort sett ikke kastet.

Den ble sendt tilbake til retur, og sjappa fikk noe penger tilbake for dette.

Tror det er ganske vanlig prosedyre i slike forretninger.

Skrevet

Ja det er sikkert vanlig prosedyre at maten som er utgått på dato blir sendt i retur så de får litt penger igjen for den,men jeg skjønte ikke hvorfor de ikke kunne gi vekk denne maten når de alikevel kastet den i stedet for å sende den i retur.

Denne har jeg vansker med å skjønne,for maten er jo holdbar i flere dager etter utløpsdatoen som både butikkene og frelsesarmeen sier.

Skrevet

Da jeg jobbet i kiwi ble det som ikke ble sendt i retur gitt til fattighuset her i oslo. Men vet at det i ettertid kom ytterligere returordninger for kjøtt blandt annet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...