Gjest Uglefot Skrevet 9. november 2011 #1 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Om du ikke har lagt merke til det så er julen like rundt hjørnet ifølge handelsstanden. Uansett,nok om observasjoner. Hvor "store" gaver pleier du å ønske deg? Sånn i verdi tenker jeg? Pleier du å ønske deg ting som ny mobil, ipad eller ipod eller iped eller ipud eller hva det heter, data, fotoapperat? Er det vanlig å ønske seg såpass dyre ting til jul? Og kjøper dere så dyre gaver til folk og fe? Ja? hm? Fortell?! Edit; Altså,det er vel ingen som ønsker seg en gammel mobil...dere forstår hva jeg mener! Endret 9. november 2011 av Uglefot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 9. november 2011 #2 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg ønsker meg aldri noe som er for dyrt. Ønsker meg for eksempel aldri noe over 1000 kroner fra foreldrene mine. Og aldri noe for over 1000 kroner hos sambo. Selv om at det er helt valgfritt for dem å kjøpe det eller ikke, vet jeg at de ville følt seg litt presset til å kjøpe meg det jeg ønsker meg fordi de er såpass glade i meg at de ikke vil "skuffe" meg med å kjøpe noe annet. Derfor ønsker jeg meg bare småting som jeg har lyst på og som har overkommelig pris og er lett å få tak i 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #3 Del Skrevet 9. november 2011 Av de nærmeste pleier jeg ønske meg en bok, verdi 3-400 kroner. Av andre pleier jeg ikke si noe spesielt om hva jeg ønsker meg. Kan hende jeg nevner ting jeg ikke ønsker meg, så de ikke skal kaste bort pengene sine Men blir glad for småting jeg, det er virkelig tanken som teller. Kjenner ingen som ønsker seg dyre gaver som ipad (dvs ønske seg det kan man jo alltids gjøre, men jeg kjenner ingen som sier at de vil ha det i julegave). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^KinderMaxi^ Skrevet 9. november 2011 #4 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg ønsker meg det jeg ønsker meg. Er det dyre ting så sier jeg det til folk jeg vet har penger til det. Kanskje noen mener det er sleipt, men et ønske er et ønske uansett pris. Blir ikke skuffet om jeg ikke får det. Januarsalget er veldig kjekt sånn Dette året ønsker jeg meg en kjøkkenmaskin og cupcake tilbehør, oppskrift bok, former etc og seng (det kjøper jeg og samboer etter jul) Endret 9. november 2011 av ^KinderMaxi^ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 9. november 2011 #5 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg kan godt ønske meg dyre ting, men da vet jeg at foreldre, besteforeldre og søsken spleiser på den dyre tingen hvis jeg får den, og det synes både jeg og de at er helt greit. Vi gjør det slik med alle i familien hvis noen ønsker seg noe spesielt, siden ingen av oss har spesielt god råd. Det er ikke hvert år jeg ønsker meg noe stort og dyrt da. For det meste ønsker jeg meg bare småting. Men for noen år siden ønsket jeg meg f.eks et speilreflekskamera, og jeg var så heldig at jeg fikk det. Men det var også den eneste julegaven jeg fikk av familien 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 9. november 2011 #6 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Kan "finne på" å ønske meg ting som kamera eller ny mobil (men bare om det jeg har fra før er ødelagt/utslitt) av familie, men ønsker meg alltid ting som bøker, kjøkkenutstyr og andre praktiske ting i tillegg. Om jeg ønsker meg noe dyrt som f.eks kamera understreker jeg at det er et ønske fra hele familien samlet, sånn at enten mamma/stefar/pappa/stemor/besteforeldre spleiser, eller at ønsket legges fram i form av penger/gavekort. Om venner spør etter ønsker svarer jeg gjerne med sminke/hudpleieting, ingenting over en hundrelapp eller to men noe jeg allikevel faktisk ønsker meg. Synes det er gøyere å gi enn å få uansett Er 23 år forresten, alder har kanskje noe å si i en sånn sammenheng? Endret 9. november 2011 av Luppa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 9. november 2011 #7 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg har en ønskeliste, som gis til de som spør etter den. For meg er ønsker nettopp bare det, og derfor har jeg ønsker på alt fra KitchenAid-maskin til flerfoldige tusenlapper til småting til 50-100-lappen. Jeg ser ingenting galt i dette, jeg forventer selvfølgelig ikke å få de dyreste gavene, men igjen, det er lov å drømme. Som regel er det kun mine foreldre som får den, eventuelt mine svigerforeldre, og jeg vet de tåler det. Mvh Yvonne Endret 9. november 2011 av Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #8 Del Skrevet 9. november 2011 Det billigste på min ønskeliste er f eks telys (en pose koster vel 20 kr eller så) og potetmoser (69,-), det dyreste er bunad... Og så har jeg mange ting midt i mellom, de fleste ønskene er vel mellom 100,- og 300,- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 9. november 2011 #9 Del Skrevet 9. november 2011 Om jeg ønsker meg noe veldig dyrt, så pleier jeg å si at jeg ønsker meg et bidrag til å kjøpe dette. Feks "I år ønsker jeg meg penger, for jeg sparer til en kjøkkenmaskin som jeg har så lyst på!". Da kan jo vedkommende velge hvor mye de vil gi, eller de kan slå til og kjøpe hele greia om de føler de har lyst og råd til det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #10 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg ønsker meg dyre ting fra kjæresten min, fordi jeg vet at vi begge liker å legge mye i gavene til hverandre. Det er noe vi begge er enige om og har råd til. Men det er kun en ønskeliste, med ting meg ønsker meg, og også like mye en liste over ting jeg har lyst til å kjøpe til meg selv. Hos foreldrene mine har jeg mellomdyre ønsker (i forhold til de til kjæresten min), ligger på rundt 1000-2000 kr. Fordi jeg vet at det er det de legger i gavene mine. I tillegg bruker jeg å ønske meg en del bøker, tv-serier på dvd og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apophis Skrevet 9. november 2011 #11 Del Skrevet 9. november 2011 Eg pleier ikkje å ønske meg ting som er veldig dyre, det kjøper eg heller selv når eg har råd. Men eg kan ønske meg litt dyrere ting fra sambo då Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 9. november 2011 #12 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg ønsker meg diamantring og diamantsmykke.. Elsker å omgi meg med luksus Jeg er et skikkelig luksusdyr fordi jeg fortjener det... Endret 9. november 2011 av *smak* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #13 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg ønsker meg ikke dyre ting, de "pakkene" kjøper jeg selv til meg fra julenissen :-) Jeg forventer ikke presanger av noe stor verdi fra familien, så jeg gjør det enkelt og ønsker meg votter, skjerf, lue, morgenkåpe, vannkoker osv.. ting i 200-300 kroners klassen. Bruksting som jeg har behov for/ kjekt med nye farger/mønstre osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. november 2011 #14 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg pleier som regel ønske meg "bruksting" (hvis noen spør). Fra venner og litt perifer slekt som jeg utveksler "pakkehilsener" med, så er en eske stearinlys helt gangbar vare, f.eks. Mine foreldre har jeg pleid å utveksle noe dyrere gaver med og der er prisnivået gjerne mellom 500 og 1000 kr. Har jeg ønsket meg ting som er dyrere enn som så, f.eks det året jeg ønsket meg digitalkamera, så har jeg ønsket meg bidrag til den tingen og så legger jeg i resten selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 9. november 2011 #15 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg ønsker meg alltid bare bøker, og de finnes i alle prisklasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silvermist Skrevet 9. november 2011 #16 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg ønsker meg ting i flere prisklasser, så er det noe for enhver lommebok der. Er en av de barnslige som lager fine ønskelister i paint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 9. november 2011 #17 Del Skrevet 9. november 2011 Kommer helt an på hvem som spør meg. Ønsker meg bare småting av søsken, aller helst ingenting, men jeg vet de fikser noe uansett. Av pappa så ønsker jeg meg dyre ting jeg normalt ikke har råd til, men det er fordi han "krever" det. Han ønsker og har råd til å gi meg ting jeg trenger, men ikke får kjøpt selv. (ny seng, nytt kjelesett, kamerautstyr osv) Av venner så ønsker jeg meg besøk, en koselig kveld sammen eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 9. november 2011 #18 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Ja, jeg sier hva jeg ønsker meg uansett, men forventer absolutt ingenting. De som kjøper til meg (utenom kjæresten) har ikke råd til dyre gaver, og det er selvfølgelig helt greit. Ønska meg mobil i fjor av kjæresten og fikk det faktisk. Hadde aldri forventa at han skulle kjøpe det, men det gjorde han. ^^ Endret 9. november 2011 av mortem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 9. november 2011 #19 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg ønsker meg aldri dyre ting. Faktisk tar jeg avstand fra luksusjaget i vår del av verden, da jeg blir kvalm av det. Ting gjør meg ikke lykkelig, jeg har det jeg trenger. Denne holdningen vet jeg er til frustrasjon for min svigerinnes familie, da de tar julen helt ut i det overdådige. Så når de får mine nøkterne ønsker forkaster de dem og kjøper heller noe dyrt og stort som jeg hverken ønsker meg eller trenger. Ønskelistene jeg får tilbake består av veldig kostbare ting, som jeg overhodet ikke har råd til. Jau. Stor forskjell på våre familier, med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 9. november 2011 #20 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg vil jo påstå at det kommer helt an på hvor dyre gaver familien din har tradisjon for å gi. Om dere gir dyre gaver er det selvfølgelig greit å ønske seg noe dyrt. I min familie er det sjeldent noen gir noe verdt mer enn 4-500 kroner, så å skulle ønske seg en iPæd eller iPød ville bare vært rart. Ikke bruker vi ønskelister heller, så det ville vært dobbelrart. Men det er oss - hos andre er det annerledes, og det er da ikke noe galt i å ønske seg ting som er i en prisklasse man vanligvis får gaver i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå