AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Hei! Min sønn er snart 3 år og jeg trenger tips til småting som jeg kan bruke til pakkekalenderen hans. Jeg har ikke kommet så langt i planleggingen enda, men jeg har foreløpig tenkt på klistermerker, penner/blyanter/farger, småbiler, strømper, nøkkelknippe (til å henge på barnehagesekken) og dyrefigurer Alle tips mottas med takk! 1
Brunhilde Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Hvis han liker Duplo så kan du kjøpe en pakke og dele opp. Barnet mitt hadde Duplo Zoo, og da kjøpte jeg pakker med dyr som jeg delte opp og pakket inn enkeltvis. Mener å huske at det falt i smak. Det gjorde også små Pixi-bøker, vi leste veldig mye bøker.
Gjest Kongsdatteren Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Du kan ha juleverksted en av dagene og lage masse koselig julepynt. Det er veldig hyggelig å ta frem den pynten neste gang det er jul. En bakedag kan jo også slå an! Og pynting av huset sammen!
Gjest imli Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Er ein tråd om det i juleforumet Her blir det bl.a peparkakeformer den dagen me skal bake peparkaker, juletrekuler den dagen me skal pynte treet, truser med fine motiv (Lynet, Barbapapa, Bamse osv), "magiske" klutar (sånne som er harde klumpar som blir klutar i vatn), badeskum osv...
Gjest Annaires Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Prompepute Duplo Juleaktiviteter Sjokolade Bøker Tegnesaker
Gjest lærer Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Et lite tips til alle m. barn i skole- og barnehagealder. Ikke gi så mye snop på morgenen. Vil dere ha godteri i kalendere, åpne den når de kommer hjem. F.eks i til barnetv. Har hatt klasser der mange har reagert på sukker og det ble utrolig slitsomme dager og morgenenr fordi det var godterikalender m.m. hos de fleste.
Leanne Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Vi pleier å ha en kalender med små desemberoppdrag, ting vi skal gjøre den dagen. Å sette av tid sammen med barna i en hektisk måned er gull verdt. F.eks se en julefilm, lage julekort, gå på aketur, kakao til frokost, bake pepperkaker, gå på teater, luciafrokost i barnehagen, reise på julemarked i liseberg, svømmehallen, pakke inn julegaver, spille et spill sammen.... Masse man kan gjøre i desember, barna elsker kalenderen og vil ikke ha en annen type I år skal jeg tilføre dagens gåte i kalenderen, har lånt gåtebøker på biblioteket... Barna elsker sånne grublegreier... Gleder meg masse til desember jeg og, er allerede godt i gang med kalender lagingen
Vibi Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Vi pleier å ha en kalender med små desemberoppdrag, ting vi skal gjøre den dagen. Å sette av tid sammen med barna i en hektisk måned er gull verdt. F.eks se en julefilm, lage julekort, gå på aketur, kakao til frokost, bake pepperkaker, gå på teater, luciafrokost i barnehagen, reise på julemarked i liseberg, svømmehallen, pakke inn julegaver, spille et spill sammen.... Masse man kan gjøre i desember, barna elsker kalenderen og vil ikke ha en annen type I år skal jeg tilføre dagens gåte i kalenderen, har lånt gåtebøker på biblioteket... Barna elsker sånne grublegreier... Gleder meg masse til desember jeg og, er allerede godt i gang med kalender lagingen Så morsomt, det var en kjempegod idé, som jeg absolutt skal spare til barna mine blir litt større.
Arkana Skrevet 12. november 2011 #9 Skrevet 12. november 2011 Min gutt på straks tre får i sin julekalender: bøker (det kjøper vi mye av uansett), DVDer til lørdagskosen, magiske vaskekluter, morsomme badeender fra Lucky Duck (de har også noen kjempefine tannbørsteholdere), plastdyr og biler. I fjor fikk han Duplo og puslespill som jeg delte opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå