Gå til innhold

Billig shopping i NY - Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg reiser til NY om to uker, og har (selvfølgelig veldig dårlig timet) ikke så altfor mye penger å bruke. Jeg har selvsagt med meg endel, men jeg det jeg lurer på er om noen av dere har noen gode tips til butikker i NY hvor man kan handle billig - samtidig som det er fint. Jeg vet jo om Top Shop osv, men finnes det kjedebutikker som er enda billigere? Håper noen av dere kan hjelpe meg, for jeg satser på å dra med en tom koffert og komme hjem med en stappfull :briller:

Beklager om det skulle finnes en lik tråd her inne, jeg er helt ny og vet ikke helt hvordan man finner frem enda. Link gjerne om det allerede finnes!

Endret av Enilorakk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forever 21 er billig. Men jeg syntes alt de hadde der inne var fryktelig.

Skrevet

Forever 21

Top Shop

Zara

Urban Outfitters - litt billig,litt dyrt

Ellers er det ganske mange ting som er billigere i NYC enn her,som feks:

Converse sko,

Hud og hårpleie, da spesielt Redken.

God tur;)

Skrevet

Det du kan ha i bakhodet er å ikke gå på steder som fifth avenue og madison avenue, disse har for det meste high-end butikker og sentre og du vil lete lenge etter "rimlige" alternativer. Hvis du drar til west willage og soho har du helt andre muligheter. der kryr det av unike små butikker som ikke bare har mye lave priser men også mer unike plagg man ikke finner i kjedebutikkene. Hvis du vil unne deg et designer plagg eller to til lav pris, anbefaler jeg deg å dra innom century 21, det er greit å være tidlig ute på morgenen da det er en veldig populær butikk, ihvertfall den vis-av-vi Ground Zero på Manhattan. Der har de klær, sko og tilbehør til hele 40-70% rabatt. Det er ganske rotete og veldig stort, så beregn isåfall god tid på dette. Kan også anbefale Woodbury Common som ligger rundt 30 min (om jeg husker riktig) med buss utenfor manhatten. Der har de masse outlet butikker med kjente merkevarer og du kan virkelig finne masse kupp innenfor flerfoldige merker.

Ellers er det jo som ludo sier over her mye som er veldig billig der borte fremfor her i norge. Det er da av merker som ofte opprinnelig er fra usa/canada. Sånn som de fleste typer makeup (selvom ikke alt er fra usa åpenbart), redken, nike, converse, canada goose, ralph lauren, gant etc.

Skrevet

Tusen takk for svar, dette hjalp en hel del! :-)

Skrevet

Uggs

Converse

Nike

Puma

Canada Goose

Ralph Lauren

DKNY

Victoria´s Secret

Forever 21

Redken

L'Oreal

Maybelline

HM

Zara

Abercrombie & Fitch

Charlotte Russe

Toms

Hollister

Billabong

Timberland

Hunter

Som de sier over her så unngå butikkene på de mest kjente stedene, f.eks. Madison, 5th, Lexington og Park Av. Hvis man har mulighet til å bevege seg utenfor Manhattan så kan man kjøpe samme tingene man finner midt på Manhattan til en mye bedre pris. Butikkene som ligger i de finere strøkene vet å ta seg betalt. Turistene og de rike kjøper uansett. Outlets er glimrende! Vi har testet mange i løpet av flere turer, bl.a. Century 21 (v/ Ground Zero), Woodbury og Tanger. Kjøpesentrene på Long Island er også bra, f.eks. Roosevelt Field Mall.

Tidligere var det mulig å få igjen tax'en hvis man forlot landet fra JFK. Vet ikke om det fortsatt er mulig.

Kos deg i verdens kuleste shoppingby!

Skrevet

Express! Jeg kjøpte halve butikken sist jeg var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...