Gå til innhold

Arbeidsavklaringspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå søke om arbeidsavklaringspenger. Har vært på møte med nav osv. Ble anbefalt å søke om arbeidsavklaringspenger pga. den situasjonen jeg er i.

Men er litt nysgjerrig på hvor mye man får i mnd av det? Noen som mottar arbeidsavklaringspenger her og vil røpe hvor mye du får i mnd sånn ca? :)

Og hvorfor får du det? Hva slags sykdom har du evt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AAP er 66% av tidligere inntekt. Enten siste år, eller gjennomsnitt av siste 3 år.

Skrevet

AAP er 66% av tidligere inntekt. Enten siste år, eller gjennomsnitt av siste 3 år.

Er ung. 20 år. Aldri jobbet ordentlig før. Om det har noe å si =)

Skrevet

Er ung. 20 år. Aldri jobbet ordentlig før. Om det har noe å si =)

Da får du minstesats. Jeg vet ikke eksakt hva den er men sånn ca så får en venninde av meg utbetalt ca 5.200 2 ganger i mnd. Tror hun får betalt ca 13.000 før skatt.

Skrevet

Ca 8000 får jeg. Jobbet kun i et halvt år.

Er ufør pga jeg er kronisk syk (kronisk senebetennelse fra håndledd til nakke, hatt i 8 år - migrene - nyrestein - kronisk betennelse i magen - en syremuskel som ikke fungerer - kneskade - ryggskade) + at jeg skal utredes nå for sjøgren, lupus, reumatisme osv fordi jeg mest sannsynlig har en leddsykdom, autoimmun sykdom og også noe mer i magen.

Skrevet

Hvor lang tid tok det for dere fra da dere sendte inn søknad om ab.avklaringspenger? Sendte inn brev i går med søknad og legeerklæring, men håper det ikke tar mer enn 2-3 uker å behandle saken og godta osv osv.

Jeg er sterkt tunghørt. Hører veldig lite og har vanskelig med å få meg jobb etc. Og jobbe hvor som helst pga. kommunikasjon og sånt. Det er min årsak.

Skrevet

Hvor lang tid tok det for dere fra da dere sendte inn søknad om ab.avklaringspenger? Sendte inn brev i går med søknad og legeerklæring, men håper det ikke tar mer enn 2-3 uker å behandle saken og godta osv osv.

Jeg er sterkt tunghørt. Hører veldig lite og har vanskelig med å få meg jobb etc. Og jobbe hvor som helst pga. kommunikasjon og sånt. Det er min årsak.

++ null jobberfaring og ikke utdannet. Skal begynne på høyskole til høsten 2012. Der må jeg også søke om særskilt grunnlag. Huff, ikke lett å være døv...

Skrevet

Jeg måtte vente i 4 mnd før jeg fikk jeg.

Skrevet

Jeg måtte vente i 4 mnd før jeg fikk jeg.

:O!!! Det er altfor lenge å vente... Nei, det skal jeg få fiksa!

Skrevet

:O!!! Det er altfor lenge å vente... Nei, det skal jeg få fiksa!

Lett å si. Jeg ringte hver dag, sendte mailer, sendte klage, møtte opp på kontoret osv. Hjalp ikke en dritt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...