AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Jeg skal nå søke om arbeidsavklaringspenger. Har vært på møte med nav osv. Ble anbefalt å søke om arbeidsavklaringspenger pga. den situasjonen jeg er i. Men er litt nysgjerrig på hvor mye man får i mnd av det? Noen som mottar arbeidsavklaringspenger her og vil røpe hvor mye du får i mnd sånn ca? Og hvorfor får du det? Hva slags sykdom har du evt.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 2*G eller 2,44*G om du er ung ufør. http://www.nav.no/Om+NAV/Satser+og+datoer/Grunnbeløpet+(G) Skatter 26%.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 AAP er 66% av tidligere inntekt. Enten siste år, eller gjennomsnitt av siste 3 år.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 AAP er 66% av tidligere inntekt. Enten siste år, eller gjennomsnitt av siste 3 år. Er ung. 20 år. Aldri jobbet ordentlig før. Om det har noe å si =)
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Er ung. 20 år. Aldri jobbet ordentlig før. Om det har noe å si =) Da får du minstesats. Jeg vet ikke eksakt hva den er men sånn ca så får en venninde av meg utbetalt ca 5.200 2 ganger i mnd. Tror hun får betalt ca 13.000 før skatt.
Gjest otrivin Skrevet 10. november 2011 #6 Skrevet 10. november 2011 Ca 8000 får jeg. Jobbet kun i et halvt år. Er ufør pga jeg er kronisk syk (kronisk senebetennelse fra håndledd til nakke, hatt i 8 år - migrene - nyrestein - kronisk betennelse i magen - en syremuskel som ikke fungerer - kneskade - ryggskade) + at jeg skal utredes nå for sjøgren, lupus, reumatisme osv fordi jeg mest sannsynlig har en leddsykdom, autoimmun sykdom og også noe mer i magen.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #7 Skrevet 10. november 2011 Hvor lang tid tok det for dere fra da dere sendte inn søknad om ab.avklaringspenger? Sendte inn brev i går med søknad og legeerklæring, men håper det ikke tar mer enn 2-3 uker å behandle saken og godta osv osv. Jeg er sterkt tunghørt. Hører veldig lite og har vanskelig med å få meg jobb etc. Og jobbe hvor som helst pga. kommunikasjon og sånt. Det er min årsak.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #8 Skrevet 10. november 2011 Hvor lang tid tok det for dere fra da dere sendte inn søknad om ab.avklaringspenger? Sendte inn brev i går med søknad og legeerklæring, men håper det ikke tar mer enn 2-3 uker å behandle saken og godta osv osv. Jeg er sterkt tunghørt. Hører veldig lite og har vanskelig med å få meg jobb etc. Og jobbe hvor som helst pga. kommunikasjon og sånt. Det er min årsak. ++ null jobberfaring og ikke utdannet. Skal begynne på høyskole til høsten 2012. Der må jeg også søke om særskilt grunnlag. Huff, ikke lett å være døv...
Gjest otrivin Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Jeg måtte vente i 4 mnd før jeg fikk jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Jeg måtte vente i 4 mnd før jeg fikk jeg. :O!!! Det er altfor lenge å vente... Nei, det skal jeg få fiksa!
Gjest otrivin Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 :O!!! Det er altfor lenge å vente... Nei, det skal jeg få fiksa! Lett å si. Jeg ringte hver dag, sendte mailer, sendte klage, møtte opp på kontoret osv. Hjalp ikke en dritt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå