AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Eller blir det for likt? Jeg holder på med lang utdannelse, så jeg skal ikke ha barn enda, men jeg funderer veldig på barnenavn likevel Har lyst å oppkalle barna etter slekten, men vi har ikke så mange fine navn i slekten.. Mitt navn, Lena, ligner veldig på min mor sitt. Så hadde vi kalt jentebarnet Leah så hadde hun vært oppkalt etter begge oss. Tenker også på Malena. Blir det for likt? Takker for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Hvorfor ikke? Før i tiden var det normalt at et av barna het det samme som deg. Både oldemoren min og tippoldemoren min het Kristine. Jeg syns Leah er et veldig pent navn. Det er det eneste som bør ha noe å si. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Både Leah og Malena er kjempefine navn. Kan ikke se noe problem med å bruke et av dem selv om du heter Lena.
Gjest Spinell Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Det viktigste er at du liker navnet selv. Jeg synes ikke det gjør noe om navnene likner. Noen heter jo faktisk det samme som sin mor eller far, også. Jeg kjenner selv noen personer (kan i alle fall komme på 5 i farten) som har flere fornavn, hvor ett av fornavnene også er mors/fars fornavn. Altså om du som heter Lena f.eks hadde kalt din datter Lena Sofie. Det blir ikke helt det samme, men når noen kaller barnet sitt det samme som seg selv, så kan man i alle fall kalle barnet noe som likner uten at det blir rart. 1
Livelive Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Eller blir det for likt? Jeg holder på med lang utdannelse, så jeg skal ikke ha barn enda, men jeg funderer veldig på barnenavn likevel Har lyst å oppkalle barna etter slekten, men vi har ikke så mange fine navn i slekten.. Mitt navn, Lena, ligner veldig på min mor sitt. Så hadde vi kalt jentebarnet Leah så hadde hun vært oppkalt etter begge oss. Tenker også på Malena. Blir det for likt? Takker for alle svar! Helt ærlig så synes jeg det blir for likt. Vet om en familie hvor de heter Kristine, Kristian, Kristen og Kristiane. Det blir rett og slett for dumt.
Gjest Solsmil Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 Helt ærlig så synes jeg det blir for likt. Vet om en familie hvor de heter Kristine, Kristian, Kristen og Kristiane. Det blir rett og slett for dumt. hvorfor det?
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2011 #9 Skrevet 9. november 2011 Ser en økende tendens i min omgangskrets/jobb til at mødre som har mellomnamn gir samme navn til barnet, som fornavn. Typisk mellomnamn er Sofie og Marie vet også om to lilly'er som har "overtatt" morens navn. Selv stemmer jeg for at barnet får et eget navn som ikke ligner på andre i familien. Men smak og behag...
Livelive Skrevet 9. november 2011 #10 Skrevet 9. november 2011 hvorfor det? Hvorfor det blir for dumt at Kristian og Kristine kaller barne sine Kristiane og Kristen? Fordi jeg mener det ... Skulle muligens ha skrevet "det synes jeg rett og slett blir for dumt" 1
Ibanez Skrevet 9. november 2011 #11 Skrevet 9. november 2011 Lena og Leah synes jeg blir velidig likt. Malena også forsåvidt.
Gjest imli Skrevet 9. november 2011 #12 Skrevet 9. november 2011 Litt lite kreativt... Tykkjer for øvrig også Leah er eit gyselig namn...
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #13 Skrevet 11. november 2011 Leah er verdens kjedeligste navn og dessuten for likt.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #14 Skrevet 11. november 2011 Jeg kjenner en jente som heter Anne, og hun har en mor og en bestemor som heter Anny og Anna. Så hvorfor ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå