AaaaK Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Leser til eksamen og ligger langt etter med stoffet, men jeg klarer ikke konsentrere meg hvis jeg ikke får litt frisk luft og mosjon. Men hva lønner seg da? Løpe i 20 minutter, eller gå i 45min - 1 time?
Wiggins Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Dette er jo selvsagt helt umulig for folk på et anonymt forum som ikke kjenner deg å si. Generelt så vil jeg anbefale en gåtur hvis du skal fortsette å lese til eksamen etterpå. Det avhenger selvsagt av hvor fort du jogger når du løper, men hvis intensiteten blir høy nok blir du gjerne litt sigen etterpå, ikke helt optimalt for å lese pensum.
Gjest Tigress Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Eg trur også det er best for hovudet å gå. På ein time rekk ein å tenkje på masse anna enn pensum, og ein blir ikkje så sliten. Men det forutset jo at du ikkje går og tenkjer pensum, då, gjer du det er det kan hende like greitt å springe litt. Men ikkje heilt på grensa av kva du klarer..
Gjest *Maja* Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 En rolig joggetur på 20 minutter er da ikke farlig om en skal lese til eksamen. Bygger opp kondis, brenner fett og en får bort rastløshet etter å bare ha sittet i ro. Det er jo selvsagt individuelt, men jeg synes det er deilig å ikke tenke mens jeg trener. Bare kjenne at kroppen får jobbe litt og la tankene flyte. Etter en økt er jeg roligere og har lettere for å konsentrere meg.
Spøkelse Skrevet 9. november 2011 #5 Skrevet 9. november 2011 Om du bruker det som en pause for å roe hodet, få frisk luft og gjøre deg klar til nok en økt med lesing så ville jeg valgt gåtur fremfor jogging 45 minutter er uansett ikke en kjempelang pause. Nyt den mens du kan!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå