Gå til innhold

Ski til 2 åringen

Eilina

Anbefalte innlegg

Vi tenkte å kjøpe ski til vår jente på 2 år og 4 mnd. Har egentlig tenkt på helt enkle ski som festes på vanlige vintersko, ettersom skiene nok blir brukt mest i utetiden på barnehagen, og da blir det nok litt av og på og annet lek.

Er det noen som har erfaring med f.eks. disse skiene: http://www.jula.no/skisett-900-mm-799129 evt. noe lignende?

Har sett på XXL og lignende steder, hvor de har skikkeligere ski som Rossignol, men jeg tror desverre disse blir litt upraktiske, med smøring, og skikkelige skisko, til bruk i barnehagen. Dessuten starter de på skostr. 26, som vår ville svømt i.. hun bruker per i dag str. 22..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kjøpt skikkelig skipakke, for skifølelsen blir så utrolig mye bedre.

Str 25 i sko finnes i de fleste merker, og med såle og ullsokker passer de sikkert.

ang smøring av ski: Kan kjøpe smørefrie ski de første årene, går bare litt tråere i nedoverbakker, men det er jo ikke noe problem for en 2-3-åring.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville kjøpt skikkelege ski, og venta til neste år. Sannsynlegvis blir det meir fall og grining, enn moro, for ein 2-åring på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Mine hadde sånne stubbeski i tre som man brukte vanlige sko i da de var på den alderen. De fungerte helt fint for en ustø 2-åring. Vanlige ski fikk de da de ble 3-4 år, og da kjøpte vi skikkelig skipakke med ski, bindinger, staver og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ski med borrelås- bindinger da sønnen vår var på den alderen. Han stabbet litt rundt med dem og syntes det var gøy. Det fine med sånne bindinger er at man ikke trenger å bytte sko når barnet er lei, vi hadde også småskinene med under vogna til småsøsknene så kunne storebror få litt på ski hvis han ville.

Vår gutt fikk skikkelige ski med skisko da han var fire år, da først var han interessert nok til å gå litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vanlige ski med skikkelige bindinger til 2åringer vår i fjor, og det funket veldig fint de få turene vi fikk kommet oss ut på ;)

Grunnen til at vi kjøpte med skikkelige ski er at flere av mine venner hadde erfaringer med begge type ski. Det de sa var at de man brukte vanlige sko i ikke satt like godt, og at det dermed var vanskeligere for barnet å gå på de - og når det ikke mestres blir det gjerne ingen suksess heller...

De skiene vi kjøpte i fjor funker i år og kanskje neste år også, må bare bytte ut skiskoene. Så for vår del var det like greit å kjøpe det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært og snakket med sportsbutikker om dette nå. De anbefaler ski som festes rett på sko, fremfor skikkelige ski med bindinger, selv om de selv ikke selger dette. De begrunnet dette med at så små barn ikke trenger samme stødigheten i skoene, ettersom de bare rusler noen meter frem og tilbake på flatt terreng, og at det er mye av og på med skiene. Vi sjekket også skostørrelser, de føres bare fra str. 25 og oppover, og vi ble enige om at de kom til å være så store at de hemmer bevegelser. Vi satser derfor heller på å kjøpe et par skikkelige ski på slutten av sesongen til våren, eller til neste vinter.

Men, i mellotiden skal vi få tak i et par "prøveski" som festes rett på skoa, slik at de kan tas av og på enkelt i barnehagen, hvor de går mye på ski når det er snø.

Problemet er at ingen vet hvor man får tak i sånne enkle ski, de på sportsbutikkene hadde heller ingen tips. Noen som vet om et sted? Vi bor i Oslo-området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en Ringo-katalog i posten i går, og der så jeg både sånne miniski og en pakke fra Disney med ski som skulle brukes med vanlige vintersko. Hvis du går inn på Ringo.no kan du se i katalogen deres, skiene er på side 5.

Hvor bra de er aner jeg ikke, men det er eneste plassen jeg har sett sånne ski.

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Åsnes Snømann på XXL for et par år siden. De er veldig gode og sitter godt på foten, selv om det er borrelås-bindinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...