Gå til innhold

familie og sambo klager på vekta mi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg kjempe lei av å bli spurt om hva jeg spiser for tiden, om jeg er flink til å gå turer osv. Foreldrene mine, besteforeldre, svigerforeldrene mine og bror til sambo uttrykker hele tiden at de erbekymret for vekta mi. Jeg la på meg masse under svangerskapet og gå på medisiner for lavt stoffskifte som hele tiden må justeres, tross dette har jeg gått ned 20 av de 25 kg jeg la på meg. jwg er egentlig ei pen jente, men innrømmer at jeg har litt mye å ta i, men samtidig endrer kroppen seg som oftest av en graviditet.

Jeg er 22 år, er 1.60 høy og veier 62 kg. Er dette for mye?

Hva veier du og hvor høy er du? Til info har jeg prøvd mye slanking av og på, men ønsker nå å legge om livsstil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 1.62 og veier 49

• Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet (endret)

Du er like høy som meg og veier mye mindre = Du kan ikke være veldig "stor".

eller så er du omgitt av veldig kroppsfikserte tullinger. Be de gi seg!

Endret av Kråkesaks
  • Liker 13
Skrevet

Du veier slett ikke "for mye", du. Jeg er 1.68 og hadde en ganske stabil vekt på 56 kg før jeg ble gravid. Og jeg VET at jeg aldri har hatt et kilo for mye. :)

Jeg tror overhodet ikke du trenger å gå ned i vekt. Du har jo fått barn også, og da endrer kroppen seg, som du sier. Man kan veie det samme, men fremdeles se annerledes ut. Hva med å spørre legen din? Hvis legen sier at vekta di er helt fin og du ikke trenger å gå ned noe, så kan du jo bringe den beskjeden videre til familien din?

Uansett er det lov å ha et par kilo for mye. Det er ikke akkurat helseskadelig å ha littegrann ekstra. :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du er like høy som meg og veier mye mindre = Du kan ikke være veldig "stor".

eller så er du omgitt av veldig kroppsfikserte tullinger. Be de gi seg!

har du gått om 20 kg på 2 uker?

Endret av Kråkesaks
Skrevet (endret)

Det kan faktisk ligge noe i det du sier om at de er kroppsfikserte. de alle bortsett fra moren min veldig opphengt i vekt.

Endret av Kråkesaks
Skrevet

Tråden er ryddet.

Kråkesaks.

Skrevet

Hehh. Jeg veier like mye som du gjør og er 1.76, og min mor pleier titt og ofte å klappe meg på hoften å si at jeg har fått litt "mye å ta i".

Mitt tips: Drit i det. La dem si hva du vil. Så lenge du er fornøyd er det det viktigste, og det høres det ut som du innerst inne er.

Gjest Heloise
Skrevet

har du gått om 20 kg på 2 uker?

30 på en måned.

Skrevet

Nå er jeg kjempe lei av å bli spurt om hva jeg spiser for tiden, om jeg er flink til å gå turer osv. Foreldrene mine, besteforeldre, svigerforeldrene mine og bror til sambo uttrykker hele tiden at de erbekymret for vekta mi. Jeg la på meg masse under svangerskapet og gå på medisiner for lavt stoffskifte som hele tiden må justeres, tross dette har jeg gått ned 20 av de 25 kg jeg la på meg. jwg er egentlig ei pen jente, men innrømmer at jeg har litt mye å ta i, men samtidig endrer kroppen seg som oftest av en graviditet.

Jeg er 22 år, er 1.60 høy og veier 62 kg. Er dette for mye?

Hva veier du og hvor høy er du? Til info har jeg prøvd mye slanking av og på, men ønsker nå å legge om livsstil.

Man blir slapp og feit av av og på slanking. Prøv å kjør ett jevnt opplegg med jevnlig mosjon, slik at du unngår å slanke bort muskler. Vekta di er forresten helt ok.

Skrevet

Jeg er 1.61 og veier rundt 65/66kg så nei jeg synes ikke du er stor utifra at jeg ikke har sett et bilde av deg,

Skrevet

NEI! Du er ikke stor, og uansett om du var det så har de ingen rett til å gå rundt og kommentere det hele tiden.

Neste gang ber du de holde godt kjeft og ALDRI nevne vekten din igjen. Vær iskald, ikke hysterisk når du sier der. Slik at de skjønner at du mener alvor.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er 167 og veier 62. Fikk beskjed om at vekten min var fin da vi var på helsesjekk med jobben. Men fettprosenten min var akkurat i grenseland så de mente at vekten jeg hadde kunne vært litt mer muskler;) så syntes du skal tenke litt på muskler også i forhold til vekten din:)

Endret av Azure
Skrevet

30 på en måned.

Hvordan er det mulig å gå ned 30 kg.på en måned??

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 167 / 50. Får ofte skryt over at jeg ser bra ut. Skulle jeg veid 10 kg mer... nja, hadde følt med smålubben da.. :sjenert:

Skrevet

174 og 61 kg.

Du er nok ikke feit eller slikt, men mye mulig du har kroppsfiksert familie.

Jeg fikk også høre at jeg var feit da jeg veide ca 70-75 kg. Joda, jeg var større enn det jeg er nå og hadde kanskje noen kilo for mye, men feit var jeg ikke. Men min bestemor var veldig flink til å kalle meg tjukk og feit stadig vekk. Det var veldig sårt, og jeg skjønner at du er lei. :klemmer:

Gjest Heloise
Skrevet

Hvordan er det mulig å gå ned 30 kg.på en måned??

Og det var opp :) Ikke ned.

Gjest Setareh
Skrevet

oh herregud! jeg synes du hørtes VELDIG normal ut.. 62 kg er IKKE mye!

• Liker 4
Skrevet

Fatter ikke hva som feiler familien til enkelte! :sjokkert:

• Liker 4
Skrevet

Når det kommer fra flere hold,så regner jeg med at det er noe i det de sier.

At enkelte er kroppsfikserte kan hende,ja, men alle sammen?

Neppe.

Det mange av dere glemmer er at: 62 kg på 160cm høres ikke mye ut nei. Men siden vi alle er forskjellige så kan 62 kg på TS være mye i forhold til en annen i samme høyde og med samme vekt.

UAnsett; mitt tips er; så lenge du er sunn og frisk og vekten ikke plager deg så driter du i det andre sier. Men hvis du innerst inne veit at vekta di er et problem for deg så kan det være lurt å begynne å trene (ikke slutte å spise av den grunn!)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...