Orchideae Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Jeg hadde en SA på mandag, og blør en del. Så mye at det blir ubehagelig med bind fordi det "renner" med engang jeg reiser meg, fordi det samler seg masse blod inne i skjeden. Jeg tror selv at det er best for kroppen med bind, men kan jeg bruke tampong innimellom? Skal på trening i dag og da må jeg jo bruke tampong, ellers må jeg stå over, for det er den fossen til tider.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Jeg tror kanskje bind er best, og kanskje er det greit å avstå fra hard fysisk aktivitet til den verste blødningen har gitt seg?
Orchideae Skrevet 9. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2011 Jeg tror kanskje bind er best, og kanskje er det greit å avstå fra hard fysisk aktivitet til den verste blødningen har gitt seg? Så tapong den ene timen jeg trener vil være "farlig"? Jeg vil virkelig ikke ta noen risikoer i forhold til å få en infeksjon, derfor jeg spør. Det er ikke hard fysisk aktivitet, men lett aerobic.
Diva77 Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Man skal ikke bruke tampong 2 uker etter SA, øker risikoen for infeksjon.
Orchideae Skrevet 9. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2011 Man skal ikke bruke tampong 2 uker etter SA, øker risikoen for infeksjon. Takk for svar fra alle sammen. Fant ut at jeg tar det med ro til det har sluttet å blø. Orker ikke trene og være redd for at det renner på utsiden.
Pria Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Hold deg i ro og kjør på med svære bind og gode kjerringstruser. I alle dager, trening er det siste du bør tenke på nå. Og nei, ikke tampong fordi det øker infeksjonsfaren.
-Pus- Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 ....hmm...når jeg hadde mistet og syntes jeg blødde mye foreslo legen at jeg skulle bruke tampong, bare jeg byttet ofte? Men brukte bare bind...synes det var styr med tampong når jeg blødde så mye....(...og når jeg ser her, pga. infeksjonsfare, var det kanskje like greit...)
Orchideae Skrevet 9. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2011 Hold deg i ro og kjør på med svære bind og gode kjerringstruser. I alle dager, trening er det siste du bør tenke på nå. Og nei, ikke tampong fordi det øker infeksjonsfaren. Jeg trener fordi det er gøy og ikke for å holde meg i form. Trener aerobic med mange jeg kjenner og ser frem til den ene timen i uken. Det var fordi jeg ville flytte tankene over på noe positivt.. Ikke er det spesielt slitsomt heller. Synes svaret ditt var litt krast. Men mulig jeg er litt sårere nå enn til vanlig.. 1
skruf Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Etter mine SA anbefalt gynekologen bind pga fare for infeksjon. Hun sa ikke noe ang trening. Hvis du føler deg i fin form så ser jeg ikke problemet med en time trening sammen med venner, du kan jo bare ta det litt lettere, og ikke gi full gass:-) Skjønner godt tanken din om å komme seg ut og få tankene over på noe annet den ene timen, psykisk helse er likså viktig som den fysiske Jeg trente ikke første uka etterpå pga smerter, annet enn lange, rolige turer med hunden.
Athene Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Jeg trener fordi det er gøy og ikke for å holde meg i form. Trener aerobic med mange jeg kjenner og ser frem til den ene timen i uken. Det var fordi jeg ville flytte tankene over på noe positivt.. Ikke er det spesielt slitsomt heller. Enig med deg. Jeg bruker også trening som avkobling, og blir deprimert av å ikke røre på meg en dag. Jeg trur ikke en SA trenger å sette en stopper for en moderat treningsøkt, så lenge du er godt trent fra før av og lytter til kroppen. Jeg kjenner meg igjen i at du blir litt irritert. Når jeg har treningsforbud under prøverørsforsøk er jeg desperat etter å få trent, har mast opp og ned om hva jeg får lov å gjøre. Svømming og gåturer er det jeg får lov til, og da er det akkurat det jeg gjør. Ikke fordi jeg er desperat etter å holde meg i form og slank, men fordi det er det som gjør at jeg kobler av og får mer positive dager.
skruf Skrevet 10. november 2011 #11 Skrevet 10. november 2011 Enig med deg. Jeg bruker også trening som avkobling, og blir deprimert av å ikke røre på meg en dag. Jeg trur ikke en SA trenger å sette en stopper for en moderat treningsøkt, så lenge du er godt trent fra før av og lytter til kroppen. Jeg kjenner meg igjen i at du blir litt irritert. Når jeg har treningsforbud under prøverørsforsøk er jeg desperat etter å få trent, har mast opp og ned om hva jeg får lov å gjøre. Svømming og gåturer er det jeg får lov til, og da er det akkurat det jeg gjør. Ikke fordi jeg er desperat etter å holde meg i form og slank, men fordi det er det som gjør at jeg kobler av og får mer positive dager. Off topic, og litt trådkupping, men vi er igang med prøverør nå, og har fått hørt at jeg kan ikke bade etter innsett. Men jeg virkelig savner karbad om kveldene, så hvis det er greit å svømme så burde et karbad være i orden.. Kanskje jeg må ta en tlf til St Olav.. Savner trening jeg og, en skikkelig runde med spinning ville vært godt for å koble av hodet nå i denne rugetida.. Blir lange turer med bikkja da :gjeiper: (sorry TS for at jeg lånte tråden din litt)
Athene Skrevet 10. november 2011 #12 Skrevet 10. november 2011 Off topic, og litt trådkupping, men vi er igang med prøverør nå, og har fått hørt at jeg kan ikke bade etter innsett. Men jeg virkelig savner karbad om kveldene, så hvis det er greit å svømme så burde et karbad være i orden.. Kanskje jeg må ta en tlf til St Olav.. Savner trening jeg og, en skikkelig runde med spinning ville vært godt for å koble av hodet nå i denne rugetida.. Blir lange turer med bikkja da :gjeiper: (sorry TS for at jeg lånte tråden din litt) Det har jeg ikke spurt om, eller undersøkt. Jeg dropper svømmingen etter innsett, for da får jeg lov til å løpe igjen (ikke intervall, og ikke mange timer, de er så strenge...). Men det å ta et bad hjemme hadde jeg jo planer om. Du får si fra om du finner et svar. Kjenner til de lange gåturene. Går og går for å få litt bevegelse, og tar litt motbakker for å få opp pulsen litt. Det er så godt å få rørt litt på seg, men jeg savner å ta meg helt ut med en hard økt.
skruf Skrevet 10. november 2011 #13 Skrevet 10. november 2011 Det har jeg ikke spurt om, eller undersøkt. Jeg dropper svømmingen etter innsett, for da får jeg lov til å løpe igjen (ikke intervall, og ikke mange timer, de er så strenge...). Men det å ta et bad hjemme hadde jeg jo planer om. Du får si fra om du finner et svar. Kjenner til de lange gåturene. Går og går for å få litt bevegelse, og tar litt motbakker for å få opp pulsen litt. Det er så godt å få rørt litt på seg, men jeg savner å ta meg helt ut med en hard økt. Skal sjekke litt rundt tror jeg, karbad er så godt! Her var det full knalltrening frem til uttak, også bom stopp. Litt uvant med bare gåturer.......
Athene Skrevet 10. november 2011 #14 Skrevet 10. november 2011 Skal sjekke litt rundt tror jeg, karbad er så godt! Her var det full knalltrening frem til uttak, også bom stopp. Litt uvant med bare gåturer....... Motsatt av meg da? Jeg fikk beskjed om at jeg skulle unngå squash, løp og styrke (som jeg vanligvis driver med) fra jeg begynte stimuleringen, (dvs etter nesesprayslutt), da jeg skulle unngå harde støt mens eggstokkene vokste. Etter innsetting kan jeg trene mer som normalt igjen, såfremt jeg ikke tar meg helt ut. Og bading har de ikke sagt et ord om. Rart med så like råd.
skruf Skrevet 10. november 2011 #15 Skrevet 10. november 2011 (endret) Motsatt av meg da? Jeg fikk beskjed om at jeg skulle unngå squash, løp og styrke (som jeg vanligvis driver med) fra jeg begynte stimuleringen, (dvs etter nesesprayslutt), da jeg skulle unngå harde støt mens eggstokkene vokste. Etter innsetting kan jeg trene mer som normalt igjen, såfremt jeg ikke tar meg helt ut. Og bading har de ikke sagt et ord om. Rart med så like råd. Jeg hadde ikke nesespray jeg, gikk rett på kort regime. Men fra den deposprøyta ble satt på dag 2 så var det bare spinning jeg gjorde da. Men det virker som det er mye forskjellig fra sykehus til sykehus ja.. Sorry nok engang Ts for kupping av tråden!! Endret 10. november 2011 av maya76
★Blackstar★ Skrevet 30. november 2011 #16 Skrevet 30. november 2011 Du må bruke bind. Kan fort få infeksjon om man bruker tampong, bader i badekar osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå