Gå til innhold

Ferger og bompenger Sandefjord - Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har greie på hvor mange ferger og bomstasjoner det er denne ruten?

Skal fly bort, og kjøre bil hjem igjen. Velger denne veien siden det er november, og det er en lastebil jeg skal hente, ikke så lysten på å treffe på snø på fjellet :) Bare lurer på hvor mye penger jeg må beregne på ferger og bomstasjoner :)

Videoannonse
Annonse
Gjest grønnfi
Skrevet (endret)

Faktisk endel bommer på den veien.

Aner ikke hva det koster med lastebil på ferjer men det er 2 strekk som betjenes av Fjord1 Halhjem-Sandvikvåg, Arsvågen-Mortavika. Sjekk med nettsidene der har de sikkert en prisoversikt.

Ellers så må du passere bom i Bergen, Bømlafjordtunellen, Tysnes(eller Tysvær eller Tysse ettellerannet)

Stavanger, Kvinesheia, Kristiansand og sikkert ettpar andre jeg ikke kommer på i farta.

Sjekk

http://visveg.vegvesen.no/Visveg/mapviewer.jsf?width=1280&height=540

Endret av grønnfi
Skrevet

Tusen takk for svar! :) Skal sjekke ut den linken :)

Skrevet

Når jeg skriver inn fra Stathelle (som er dit jeg reiser fra), via Kristiansand/Stavanger til Os (like før Bergen), så får jeg opp en kjøretid på 17t 31min? Kan dette stemme? Når jeg har sjekket før, har det kommet opp litt over 10 timer...

Gjest padawan
Skrevet

Faktisk endel bommer på den veien.

det spørs vel strengt tatt hvilken vei en velger. Du kan fint kjøre Haukeliveien/Europavei 134 store deler av streningen så da slipper du å kjøre om Kristiansand og Stavanger.

Gjest grønnfi
Skrevet

det spørs vel strengt tatt hvilken vei en velger. Du kan fint kjøre Haukeliveien/Europavei 134 store deler av streningen så da slipper du å kjøre om Kristiansand og Stavanger.

Ja, men nå sa TS at han/hun ikke ville over fjellet :filer:

Jeg bruker vanligvis å kjøre kystveien, fordi det går fortere, og bedre veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...