Gjest *meg Skrevet 10. desember 2003 #1 Skrevet 10. desember 2003 Jeg har et problem som kanskje er litt uvanlig. Kjærsten min er en dust. Ikke le! Alle mener det. Han tar sjelden hensyn til andre mennesker. En ting er at han er sånn mot andre, men han trenger ikke være sånn mot meg vel? Problemet er bare det at når jeg er i godt humør, så er han vrang. Når jeg er deppa er han i strålende humør. Dette skjer alltid. Akkurat som om han liker at jeg har det vondt! Jeg har fått et ganske alvorlig problem som følge av at jeg har vært deprimert. Jeg har holdt det for meg selv lenge. For et par dager siden fortalte jeg det til han på en sms. Han svarte ikke og har ikke nevnt det senere. Om noen (hvem som helst!) hadde fortalt noe lignende til meg hadde jeg da reagert og tatt en skikkelig prat med vedkommende. Men fra han: ingen reaksjon! Jeg vet han elsker meg. Men han har jo veldig rar måte å vise det på! Jeg gjør hva som helst for han. Han gjør ingen ting tilbake. Fant en lapp som ei jente hadde skrevet på skrivebordet hans. Kunne være helt uskyldig, men da jeg konfronterte han med det ble han helt rar og la på ++. Da ble jeg jo hvertfall mistenksom.. Jeg skjønner ikke hva han driver med jeg. Hadde en skikkelig krise for en stund siden. Da kunne han ikke gjort nok for å prøve å få meg tilbake. Når han har meg er jeg ikke interessant. Jeg er elsker denne mannen over alt på jord. Og jeg klarer meg ikke uten han. Likevel hva slags liv får jeg med han? Det har ikke gått en uke uten at vi har kranglet. Har kjent han i tre år. Noen som har noen seriøse råd?
wok Skrevet 10. desember 2003 #2 Skrevet 10. desember 2003 Du synes kjæresten din er en dust, du ikke får den støtten du føler du trenger, han viser ikke interesse, du synes det virker som han liker at du har det vondt, du mistenker ham for utroskap, dere krangler hver uke... Allikevel sier du at han elsker deg, og du elsker ham... og at du ikke kan leve uten ham :o ???
Gjest Madam Felle Skrevet 10. desember 2003 #4 Skrevet 10. desember 2003 Du synes kjæresten din er en dust, du ikke får den støtten du føler du trenger, han viser ikke interesse, du synes det virker som han liker at du har det vondt, du mistenker ham for utroskap, dere krangler hver uke... Allikevel sier du at han elsker deg, og du elsker ham... og at du ikke kan leve uten ham :o ??? Kunne ikke sagt det bedre selv. Men har et lite spørsmål til deg Hvorfor vil du være sammen med han?
stinegull Skrevet 10. desember 2003 #5 Skrevet 10. desember 2003 Må si meg helt enig med Lille My her ja.
Gjest *meg Skrevet 10. desember 2003 #7 Skrevet 10. desember 2003 Kunne ikke sagt det bedre selv. Men har et lite spørsmål til deg Hvorfor vil du være sammen med han? Jeg har spurt meg selv det samme mange ganger, men jeg har ikke noe svar bortsett fra at jeg elsker han. Vi har vel et sånt elsk-hat forhold. Jeg vil gjøre det til et bare elsk forhold. Er det ikke mulig? Prøvde å treffe en annen for en stund tilbake, men han også viste seg å være dust. Er det meg? Jeg vil bare kose meg jeg. Er en hengiven person som stiller opp for de jeg er glad i. Og jeg syns jeg fortjener det samme tilbake. Hadde en gutt tidligere som var som meg (min første kjærlighet), men etter det har jeg ikke hatt hell. Dermed lurer jeg ofte på om det er noe jeg gjør galt? Jeg møter gutter ute, men de vil til syvende og sist bare ha en ting. Kjærsten min er glad i meg for den jeg er. Jeg prøver alt for å få forholdet til å fungere, men jeg har ikke mye hell. Fins det gutter som har alt egentlig? Jeg tenker ikke på utseende, men personlighet.
Tusenfryd Skrevet 10. desember 2003 #9 Skrevet 10. desember 2003 De andre har svart deg godt - hva skal du med ham? Hvis du ikke selv synes du fortjener bedre, så kan jeg fortelle deg at det gjør du!
Soul Skrevet 10. desember 2003 #10 Skrevet 10. desember 2003 Enig med Tusenfyd (og de andre). Jeg forstår at det kan være vanskelig å bryte og å tenke seg et liv uten ham, MEN du kan ikke kan la han få ødelegge livet ditt.
Catzy Skrevet 10. desember 2003 #11 Skrevet 10. desember 2003 Det finnes bra gutter som er kosete, staute og oppegående. Og jeg har kapret den beste. Vet ikke om det er deg eller miljøet ditt det er noe "galt" med. Men hvis du finner gutter i det samme miljøet, så har de det med å være ganske like, tror jeg. (Selv om generalisering er fy-ord, så stemmer det innimellom.) prøv å bruke litt tid på å bli kjent med gutta, før du blir litt sammen med dem. Så brenner du deg kanskje ikke så ofte på duster. Catzy
Gjest lekebøll Skrevet 11. desember 2003 #12 Skrevet 11. desember 2003 Kanskje det er litt trygt og greit å være i et forhold?
la Flaca Skrevet 11. desember 2003 #13 Skrevet 11. desember 2003 Fins det gutter som har alt egentlig? Jeg tenker ikke på utseende' date=' men personlighet.[/quote'] Selvfølgelig finnes det gutter som har "alt". Du skal ikke ta til takke med mindre enn det.
Gjest Ronja_80 I.I Skrevet 11. desember 2003 #14 Skrevet 11. desember 2003 Kjæresten din er ikke bare en dust, han er en egoistisk liten drittunge, og hvis du vil bruke tiden din på å gruble deg i hjel over han, så må du fortsette. Men hvis du finner deg selv verdig en som behandler deg slik du ønsker og fortjener å bli behandlet, så er det på høy tid å droppe han. Lykke til
~sikka~ Skrevet 11. desember 2003 #15 Skrevet 11. desember 2003 Prøvde å treffe en annen for en stund tilbake, men han også viste seg å være dust. Er det meg? Mener ikke at det er din skyld. Men enkelte jenter er idiot-magneter. Jeg har vært sammen med 4 stykker som var helt dust!! De var akkurat samme type, helt j***** i fylla. Ble alltid dritings og skjelte meg ut,- kalte meg hore og bitch, uten at jeg hadde gjort noe galt. Disse 4 typene kjente ikke hverandre i det hele tatt, men var akkurat likedan. Jeg er altså en duste-magnet. Kanskje du har samme problemet? Måtte faktisk til Nord-Amerika for å finne meg en skikkelig mann
Atmi Skrevet 11. desember 2003 #16 Skrevet 11. desember 2003 Denne uken har jeg bestemt meg for å være ærlig og tørre tråkke rett i salaten hver eneste gang. Derfor tenker jeg at jeg spør deg om det kan være mulig at du har en tendens til å prøve være offer - og kanskje han ikke gidder spille spillet? er det slik at du ofte prøver få oppmerksomhet på din sårbarhet? Spør bare, sier ikke at det er slik. Det er mye mulig at han er en dust, da må du jo stikke selvfølgelig. Men dersom det er du som spiller på sårbarhet og offerrollen, kanskje du kan prøve en annen taktikk som fungerer bedre. Jeg har erfart at mange jenter tar denne rollen her, tror det er litt moderne egentlig. Men ikke særlig konstruktivt. Egentlig er det en atferd som virker ganske demotiverende og selv utslettende. Avslutter igjen med å si at jeg mener ikke konkludere med at du er slik altså. Hadde bare lyst å spørre - kan være en grei tanke, og er jo en mulighet. Syns også det er greit å si det i stede for bare tenke det, så har du muligheten til å argumentere din sak Atmi
Gjest GreenSky Skrevet 11. desember 2003 #17 Skrevet 11. desember 2003 Men dersom det er du som spiller på sårbarhet og offerrollen, kanskje du kan prøve en annen taktikk som fungerer bedre. Kanskje der er som du sier. Men dette er bare et lite sukk fra meg. Hvorfor i alle dager skal det være nødvendig med taktikk i et forhold? Må vi spille spill og manipulere våre kjære for å få det som vi vill? Jeg har selv gjort det, ble "nødt" etterhvert, da jeg også var sammen med en "dust". Han spilte like mye taktikk selv. Men jeg likte det aldri...
Atmi Skrevet 11. desember 2003 #19 Skrevet 11. desember 2003 Kanskje der er som du sier. Men dette er bare et lite sukk fra meg. Hvorfor i alle dager skal det være nødvendig med taktikk i et forhold? Må vi spille spill og manipulere våre kjære for å få det som vi vill? Jeg har selv gjort det, ble "nødt" etterhvert, da jeg også var sammen med en "dust". Han spilte like mye taktikk selv. Men jeg likte det aldri... Enig med deg. Ordet taktikk var et dårlig valgt ord, men kommer ikke på noen bedre. Jeg tenker ikke med det at det skal være noe planlagt manipulering, det er vel mer en slags rolle man påtar seg noen ganger.
Gjest GreenSky Skrevet 11. desember 2003 #20 Skrevet 11. desember 2003 Enig med deg. Ordet taktikk var et dårlig valgt ord, men kommer ikke på noen bedre. Jeg tenker ikke med det at det skal være noe planlagt manipulering, det er vel mer en slags rolle man påtar seg noen ganger. Jo, jeg skjønner hva du mener. Vet heller ikke hva jeg skal kalle det annet enn taktikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå