Gå til innhold

Headset ødelagt etter tre uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min kjøpte seg Beats-øreplugger fra Elkjøp for rundt tre uker siden. Nå har den ene pluggen på en måte delt seg i to, man kan ta av den fremste delen på pluggen slik at den bare henger og dingler i ledningene, og elementet blir synlig.

Han har selvfølgelig greid å miste kvitteringen, og jeg kontaktet da Elkøp for å høre hva vi kunne gjøre. Fikk beskjed om at det kunne gått å levere proppene til service hvis vi hadde betalt med kort, for da kunne de søkt opp navnet i systemet. Selvfølgelig betalte vi kontant.

Hva kan vi gjøre? Disse proppene var dyre og det er litt surt hvis de bare varte i tre uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde man ble registrert i systemet deres uansett hvordan man betalte.Og da kan de jo bare søke deg opp på navnet. Men kasnkje det bare gjelder litt større eller dyrere varer.

Skrevet

hvorfor tar du ikke vare på kvitteringen? Det er din egen feil og butikken trenger ikke hjelpe faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Igjen, man MÅ ikke ha kvittering, det ligger ikke noe krav om det i loven. Det skal holde å sannsynliggjøre at varen er kjøpt i den butikken. Det hjelper jo om det ikke er mange andre forhandlere av akkurat dette produktet, men det er helt vanlig at butikkene setter seg på bakbeina.

• Liker 1
Skrevet

Trodde man ble registrert i systemet deres uansett hvordan man betalte.Og da kan de jo bare søke deg opp på navnet. Men kasnkje det bare gjelder litt større eller dyrere varer.

Det gjelder tydeligvis bare på større varer, ja..

hvorfor tar du ikke vare på kvitteringen? Det er din egen feil og butikken trenger ikke hjelpe faktisk.

Fordi jeg syns det er veldig gøy å knote rundt på denne måten her. :roll:

Kvitteringen har blitt kastet ved en feil, selvfølgelig.

Igjen, man MÅ ikke ha kvittering, det ligger ikke noe krav om det i loven. Det skal holde å sannsynliggjøre at varen er kjøpt i den butikken. Det hjelper jo om det ikke er mange andre forhandlere av akkurat dette produktet, men det er helt vanlig at butikkene setter seg på bakbeina.

Hvordan sannsynliggjør man at varen er kjøpt i den butikken da? Dette produktet selges jo flere steder enn akkurat denne butikken, om enn ikke veldig mange.

---

I dag trakk venstre propp sitt siste sukk. Den har begynt å skurre, og da er det på tide å legge de pent fra seg til man får fikset de på en eller annen måte. Er det mulig å ta kontakt med produsenten hvis butikken nekter å hjelpe meg? Jeg har jo fem års reklamasjonsrett i følge norsk lov, det må da være mulig å benytte seg av den når et produkt går helt i stykker etter så kort tid?

Skrevet

Ville spurt om de hadde noe mulighet til å lete i systemet, hvis dere vet akkurat hva dere betalte og hvilket tidspunkt dere handlet. I min forrige butikk kunne vi ihvertfall lete gjennom kvitteringer på data i opptil et år. Ellers kan det være greit å be om å få registrert også små og rimelige ting, da ligger det i systemet så lenge garantien og reklamasjonen varer.

Skrevet

Er svært mye som kan skje med beats-headset dessverre.

Om man ikke registrerte navnet sitt ved betaling, og betalte med kort, så kan man ikke nødvendigvis sannsynliggjøre kjøpet.

MEN - butikken kan søke på varekoden og på dato, så husker dere datoen det ble kjøpt? Ble det kjøpt noe annet samtidig? Om dere var eneste som kjøpte headsettet den dagen, så skulle det gå an å finne fram kvitteringen deres :). Få som kjøper så dyre headset og betaler kontant.

Blir enda enklere for dere å sannsynliggjøre om dere vet hva dere betalte med og hvor mye veksel dere fikk igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...