Missycat Skrevet 10. desember 2003 #1 Skrevet 10. desember 2003 jeg har et litt rart spørsmål, hehe. tror jeg legger det rett her - det er tross alt om velvære. det har seg slik at jeg har begynt å jobbe litt på en gård. avogtil er jeg bare innom en snartur hos hestene, eller jeg vasker aktivitetsrommene, og vips etter 2 minutter setter fjøslukten seg i håret! jeg har langt hår, så jeg prøver å unngå å vaske det hver dag, men jeg må jo det når det lukter fjøs! (æsj) bruker hue når jeg er der, men det går liksom gjennom.. finnes det noen triks for å unngå at lukten setter seg? noen luer som "beskytter" mer enn andre? den jeg har nå er forholdsvis "løst" strikket, så kanskje det er derfor lukten sniker seg gjennom? håper noen har noen lure triks
VesleBråka Skrevet 10. desember 2003 #2 Skrevet 10. desember 2003 Hvis luen er løst strikket, så går lukten igjennom. Bruk lue som dekker håret og som er forholdsvis tett. Huden vasker du i kaldt vann og såpe først, da sitter ikke lukten. Regner med dette gjelder hender spesielt, og kanskje ansikt også, og resten er dekket til.
Gjest Gjesta Skrevet 10. desember 2003 #3 Skrevet 10. desember 2003 håper noen har noen lure triks Badehette? (Sånn gammeldags...stram..) Clea
Missycat Skrevet 10. desember 2003 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2003 haha - veldig morsomt :D *ler* jo det skal jeg jammen meg prøve!
Ylajali Skrevet 10. desember 2003 #5 Skrevet 10. desember 2003 Hva med en lue i fleece? det er jo ganske tett.
Tusseline Skrevet 10. desember 2003 #6 Skrevet 10. desember 2003 Vel, for å være ærlig- tror jeg nok badehette sliter mer på håret (gummi er fy-fy) enn å vaske det hyppig.
Gjest Gjesta Skrevet 10. desember 2003 #7 Skrevet 10. desember 2003 Vel, for å være ærlig- tror jeg nok badehette sliter mer på håret (gummi er fy-fy) enn å vaske det hyppig. Lue av bomull først, og badehette av gummi etterpå da Clea
Gjest Lea Skrevet 10. desember 2003 #8 Skrevet 10. desember 2003 Ville heller brukt en sånn dusjhette under lua.
Gjest lekebøll Skrevet 11. desember 2003 #9 Skrevet 11. desember 2003 Tett lue/tørkle rundt absolutt hele håret - det skal fungere.
starie Skrevet 11. desember 2003 #10 Skrevet 11. desember 2003 Jeg synes nå du skal dusje etterpå jeg. Har man vært i fjøsen så har man vært i fjøsen.
Gjest GreenSky Skrevet 11. desember 2003 #11 Skrevet 11. desember 2003 En venninne av meg som jobbet som avløser jobbet med dusjhette og lue på dusjhetta igjen.
Gjest GreenSky Skrevet 11. desember 2003 #12 Skrevet 11. desember 2003 Hun brukte altså dusjhette og ikke badehette. Dusjhette kan du kjøpe på apoteket...
lillema Skrevet 11. desember 2003 #13 Skrevet 11. desember 2003 Hei! Har selv hatt hest i 9 år og stallbesøk før skolen hadde jeg hver dag, jeg brukte selv en tett bomullslue om sommeren og ulllue,med bomullsfor om vinteren og synes det funker supert. men noe av tingen er at stall/fjøslukt ofte setter seg i nesa og da lukter det det av alt! Mamma holder uansett en knapp på ullue, hele året, det er visst bra!
~Frk Amalie~ Skrevet 12. desember 2003 #14 Skrevet 12. desember 2003 Jeg har bodd på gård, og min erfaring var at INGENTING hjalp... Har langt hår, men dusjet hver dag likevel. En ide kan jo være å ikke sjamponere hver dag, bare bruke balsam? Vær også forsiktig med håret når det er vått (ikke kam det eller tørk det med håndduk) Jeg bruker å samle håret i en håndduk og la det tørke sånn en liten stund. Hårfønere kan være brutalt varme, bruk en som ikke brenner håret Jeg har erfaring med både stall (bare hester) og fjøs, og lukten fra fjøs er en del sterkere og setter seg lettere i håret. Håper dette kan hjelpe :brunette: PS! er en klar fordel å kure håret jevnlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå