AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #1 Skrevet 9. november 2011 Hei! Jeg lurer på om noen her har erfaring med lignende saker. Jeg har søkt om dispensasjon fra reguleringsplanene for å kunne bo fast i en fritidsbolig, men fått avslag. Jeg ønsker nå å klage saken til Fylkesmannen. Etter det jeg har forstått er det helt gratis å klage. Stemmer dette, eller kan kommunen kreve saksbehandlingsgebyr også for den tiden det tar dem å vurdere saken på nytt før den sendes Fylkesmannen? (for klagen skal jo sendes kommunen, selv om den er til Fylkesmannen). Videre lurer jeg på: Hvis alt er i orden (vann, renovasjon o.s.v), og jeg så ønsker å få en varig bruksendring på boligen, og får medhold i dette fra Fylkesmannen, må kommunen da gjøre noe i ettertid som vil koste meg penger? (Tenker da fortrinnsvis på mer saksbehandlingsgebyr). Området boligen ligger i, er regulert til fritidsboliger. Det betyr jo at en slik bruksendring vil komme i konflikt med reguleringsplanen. Eller er det slik at Fylkesmannen tar en endelig avgjørelse på "hele pakka"? Håper noen har litt kjennskap til slike saker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå