Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du dater noen/holder på med noen i litt under en måned, men dere har ikke definert dere som kjærester, vil dere da si det er utroskap hvis den ene holder på med noen andre? Jeg har en venninne som dater en mann. Hun liker ham godt, men vil ikke definere noe enda. De har sex og oppfører seg litt som et par (men sees bare omtrent 2 ganger i uka), men hun har nå begynt litt med en annen fyr.

For meg går dette i grenselandet. Jeg ble litt overrasket og sa jeg syntes at det ikke var ok. Greit hvis alle veit om det, men hun har ikke forklart og snakket om dette med noen av dem. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UAKTUELT!!

Holder selv på med noen og vi har bare holdt på i litt under en måned, og hadde han prøvd seg på en annen jente hadde jeg avsluttet alt med en gang. Det er fy skam, med mindre de er enige om at de får treffe andre.

• Liker 1
Gjest Apophis
Skrevet

Så lenge man ikkje er i forhold eller har blitt enige om å ikkje date andre, regner eg det ikkje som utroskap. Men det kan fort og lett ødelegge for eit evt. fremtidig forhold med ein av de man dater.

• Liker 4
Skrevet

Nei, jeg synes absolutt ikke det kan defineres som utroskap når de ikke er kjærester. Men jeg ville ikke gjort det selv.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ser denne venninna i morgen og vil gjerne ta det opp med henne. Hvordan burde hun eventuelt snakke med fyren/e om dette? Har dere noen tanker?

Skrevet

Spiller hun med åpne kort, der hun forteller begge parter sannheten, vil jeg si at det ikke er utroskap. Går hun bak ryggen på de begge to, vil jeg si at hun er utro. Det viktigste her er ærlighet, der man forteller hva man holder på med.

Jeg blir litt matt over disse amerikanske holdningene, der man skal date mange kandidater til man liksom finner den rette. Da bør man samtidig forteller alle parter hva man holder på med, og ikke gå bak ryggen på noen.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke utroskap, men det er ikke ok.

Jeg dater en på 3.måneden nå, og dersom jeg fant ut at han drev på med andre hadde jeg droppet han med en gang. Jeg flørter ikke med andre og kunne ikke drømt om sex med andre.

Jeg dater kun en om gangen, hvertfall når man har kommet så langt som til sex. Forventer det samme tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser denne venninna i morgen og vil gjerne ta det opp med henne. Hvordan burde hun eventuelt snakke med fyren/e om dette? Har dere noen tanker?

Det spiller ingen rolle om man kaller det utroskap eller ikke.

Det å gå bak ryggen på andre folk er aldri akseptabel oppførsel.

Hun skal selvfølgelig slutte med det umiddelbart.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge de ikke er sammen så er det vel ikke utroskap, men om det er underforstått at det skal bli noe seriøst mellom dem så er det likevel ikke greit.

En signaliserer jo ikke akkurat forpliktelser ved å holde på med flere andre når en liksom skal ha valgt seg en en vil være sammen med.

Skrevet

Dette kan vel fort skape problemer dersom man ikke er åpen om det, men det er ikke utroskap.

• Liker 1
Skrevet

Dating er som å leie en leilighet du har tenkt til å kjøpe. Blir det vannlekkasje gidder du ikke å investere i trøbbel.

• Liker 1
Skrevet

Dating er som å leie en leilighet du har tenkt til å kjøpe. Blir det vannlekkasje gidder du ikke å investere i trøbbel.

Hehe :gjeiper:

Skrevet

Det har ingen betydning om du kaller det utroskap eller ikke, men for min del så hadde jeg ikke akseptert det.

Gjest Eurodice
Skrevet

Du er en mester i dobbeltmoral. Gjelder det noe annet for andre enn for deg selv?

Skrevet

Hvorfor skal du ta det opp med henne? Du sier du har sagt at du ikke synes det er ok, utover det er det vel strengt tatt ikke din sak?

Skrevet

hahaha, Steinar! Dette bør du uttale deg om ja.... :fnise:....

Skrevet

Nei, det mener jeg ikke.

Det holder at man har inngått avtale om ekslusivitet. For eksempel at man i en datingperiode blir enige om at dere ikke dater og har sex med andre.

Skrevet

Jeg ville ikke sett på det som utroskap. Å date to stykker samtidig uten å kysse/rote/ha sex er en ting men med en gang man har kysset/hatt sex, så kutter jeg ut den andre. Ikke rettferdig å date to stykker og ha sex med begge to, synes jeg.

Skrevet

hahaha, Steinar! Dette bør du uttale deg om ja.... :fnise:....

Jeg har kommet på bedre tanker og sluttet med det.

Dessuten kan ikke jeg stå til ansvar for at andre svikter.

Skrevet

Nei, jeg mener heller ikke at det er utroskap.

Om vi ikke er blitt kjærester ennå så står det forsatt åpent for andre, men om det da skulle dukke opp noen andre i den tiden så forsetter jeg ikke med flere samtidig, spesielt ikke om jeg vet det er føleser involvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...