Gå til innhold

Å sende SMS til jente jeg nettopp har truffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenter, jeg trenger deres synspunkt på en ting. Når en gutt er singel er det vanlig å spørre etter tlf nr til jenter man treffer på byn. Som regel gidder jeg ikke å spørre etter nr hvis jeg ikke føler at det har vært en hvis kjemi (les: jenten har virket interessert den kvelden).

Er dette en jente jeg kunne tenke meg å treffe igjen, sender jeg henne en melding noen dager etterpå. Da skjer som regel en av to. Jenten svarer og da er det som regel positivt, men som regel svarer de ikke. Så da lurer jeg på hvorfor jenter kan flørte og ha det gøy sammen med en gutt og gi ham nummeret hvis de ikke ønsker å ha kontakt etter på. Og hvorfor svarer ikke dere jenter hvis dere ikke vil ha kontakt? Er det ikke enklere å svare nei takk eller komme med en dårlig unnskyldning? Når man ikke får svar er man som gutt nødt til å innta en desperat posisjon og sende flere meldinger eller en defensiv holdning om at hun ikke vil ha kontakt. Hvorfor er det så himla vanskelig for dere jenter å svare på SMS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har aldri penger på kortet. Det vet de fleste jeg kjenner, og dermed svarer jeg svært sjelden på sms.

Om jeg hadde fått sms fra en jeg har møtt ute bør jeg være interessert i han om jeg skal gidde å svare. (Må sende fra internett)

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg gidder bare ikke. Regner med at fyren tar hintet, for jeg liker ikke å si "nei" og er generelt dårlig på dårlig unnskyldninger.

Et tips er å skrive en litt kreativ melding. Det er mye koseligere, og langt mer interessant å svare på. Eller så kan du ringe :)

EDIT: Skriveleif.

Endret av Rusken
Skrevet

At man har lite penger igjen på kortet nekter jeg å tro er en av de vanligste årsakene til at man ikke svarer på sms.

Hvis du ikke er interessert, er det ikke normal høfflighet å i det minste svare? Og hvis du i utgangspunktet ikke er interessert, hadde det da hjulpet å ringe?

Er enig i at en "halla babe, hvordan går det?" ikke er en bra melding å sende, men hva om man trekker fram noe man har snakket om før og inviterer ut for å gjøre noe (ikke date), er ikke det verdt et svar i alle fall?

Saken er at jeg har truffet noen jenter som har vært veldig interessert da jeg traff dem og det var til og med de som tok initiativ først, men dagen(e) etter på er de plutselig ikke interesserte lengre. Hvorfor gidder single jenter å prate med gutter hele kvelden om de ikke ønsker mer kontakt?

Skrevet

Saken er at jeg har truffet noen jenter som har vært veldig interessert da jeg traff dem og det var til og med de som tok initiativ først, men dagen(e) etter på er de plutselig ikke interesserte lengre. Hvorfor gidder single jenter å prate med gutter hele kvelden om de ikke ønsker mer kontakt?

De tenker; "wow, her er en gutt som både er singel og sannsynligvis desperat etter sex. Jeg er ikke interessert, men la oss heller moro oss litt og la han tro at vi liker han. Dessuten har jeg lyst på en bekreftelse på at jeg fremdeles er så deilig at menn vil ha meg." Tihihi... :fnise:

Sorry, gutt, du ble nok bare en del av kveldens underholdning for dine kvinnelige utkårede.

Gjest Herr Drue
Skrevet (endret)

Jeg synes det er ganske kult å spørre om telefonnummer. Man fremstår jo som litt mer seriøs og tøff. Det krever faktisk mer baller å ta initativ til å møtes igjen (kanskje edru?), enn å spørre om noen vil være med deg hjem. Jeg er litt uenig i at man skal prøve å være kreativ på første meldinga. Det lyser igjennom at man prøver veldig hardt. Mange på byen liker og flørte, og noen tør ikke å avvise når andre spør om nummer, selv om de ikke er interessert i mer. Få så mange nummer du vil, og send meldinger. Om dama ikke svarer, så drit i det. Du har ingenting å tape :)

Endret av Herr Drue
Skrevet

vel når alkoholen renner ut av kroppen så ser man ofte litt annerledes på det..

og da kan det avogtil virke litt trått å få en sms, vanskelig å svare nei, bedre å ikke svare i heletatt.

Skrevet

Jeg gir veldig, veldig sjeldent ut telefonnummer, tre ganger på fest kanskje? Hvis jeg i ettertid ikke har lyst til å treffe ham, sender jeg alltid svar. Men hvis jeg først har gikk ut telefonnummer, prøver jeg alltid å gi fyren en sjanse, så er det letter å si at det ikke var kjemi.

Jeg tror at det er veldig lett å gi ut telefonnummer. Det kan være at jenta er kanskje litt full, hun har det hyggelig der og da men vurderer ikke hva som egentlig skjer når man gir telefonnummeret. Noen jenter vil også gjerne ha mange beilere, uten å egentlig være interessert. Hvis du er lei av dette, ville jeg faktisk vurdert å be henne med på noe den kvelden (ikke noe samme kvelden, men hvis det er god kjemi og dere snakker lenge kan du for eksempel spørre om hun vil ta en kaffe en dag). Det gjør det mer tydlig for jenta hva hun sier ja til.

Skrevet

Kanskje folk synes det er knipent å finne på en dårlig unnskyldning når du står ansikt til ansikt?

Kanskje de kun gir deg nummeret sitt fordi de tror du ikke kommer til å sende melding uansett?

Kanskje angrer de seg dagen etterpå?

Selv har jeg gitt vekk nummeret mitt et par ganger, men heldigvis tar de sjeldent kontakt igjen. :fnise: Er helt ærlig mer interessert i å møte gutter gjennom felles venner/bekjente/andre ting enn fremmede på byen som spør etter nummeret mitt. :P Hadde feks ikke orka å møte igjen en jeg kun har møtt på byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...