Gå til innhold

Julegaver fra jobben.

Snuppelure

Anbefalte innlegg

Av forskjellige grunner har jobben med å skaffe julegaver til alle ansatte i bedriften havnet i mitt fang.

Og som alle andre har jeg tusen ting å gjøre før jul..... og nok andre presanger å tenke på :-)

Så nå håper jeg på hjelp fra dere. Hva har du fått i presang fra sjefen? Hva ønsker du deg i presang fra sjefen?

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matkurv og vin er alltid en vinner.

Ellers går det an å kjøpe noen fine glass som ikke går ut av produksjon, slik at problemet er løst neste år også.... og året etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi fikk Londontur en gang, men det var vel litt spesielt da ettersom julebordet ble inkludert.k

Ellers er matkurv, vin, massasje kjempefine gaver. Spørs litt på hvor du jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode svar så langt.

lille my:

Til hvilken pris skal dette være, da?

Det er ikke så farlig. Jeg er en reacer til å deale :-)

Merete

Spørs litt på hvor du jobber.

Et it-firma med 90% gutter, og ganske ungt miljø.Tror ingen er over 40 år her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noe tøft til kjøkkenet hadde vært noe, for kule unge gutter liker jo å lage mat. :blunke:

God kokkekniv

Forkle med klut til å ha i "beltet"

Pizzahjul fra Eva solo eller annen med kul design

Kokebok

Presskanne til kaffe med nykvernet kaffe

Røket laks og filetkniv

Temakurv med mat, feks pasta med tilbehør (oljer, pesto...)

Pastamaskin

Morter

Salatbestikk og bolle

Fin kaffe/tekanne

Alle disse tingene hadde jeg likt!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firmaet til sambo gir et ganske flott middagssett, som de deler opp og gir litt og litt hvert år. Ulempen er at de begynte å gi dette settet året før han begynte, i fjor fikk han 6 store fat. I år er siste julen hans i firmaet. Så det blir ikke store middagssettet på oss. Men vi kan jo kjøpe resten selv, eller ønske oss det av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gi glass eller service som kan spares over flere år. Jeg jobbet i et firma der vi fikk vakre kunstglass- eneste problemet er at de er ikke i min stil.

Kjøp noe tidløst som kan puttes i en skuff (gode forslag med f.eks kult kjøkkenutstyr) eller aller helst noe som kan konsumeres: mat, drikke, gavekort på elkjøp/spaceworld/oslo kino/rimi (som faktisk har gavekort!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifjor fikk vi (mannen min jobber på samme sted) et sett med to Ritzenhoff krus, fersk kaffe (sånn som man "plukker selv"), irsk sirup og en melkeskummer i stål. I tillegg fikk vi en flaske vin. Året før det fikk vi en stor jule-eske med masse god julemat.

I tillegg pleier vi å reise bort en helg med alle på jobben på julebord (jobben betaler alt). Ifjor var vi i Göteborg og i år på Dæhliehytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal søke meg over i det private næringslivet. Er kommunalt ansatt og får INGENTING. Betaler og arrangerer julebord selv. Julegave i fjor var en pin med kommunevåpenet... Det kunne de ha spart seg - føltes som et hån, da er det bedre å ikke gi noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok for meg å ikke få julegaver og gratis julebord av staten. Det ville blitt mye skattepenger, om de skulle sponse alle tilsatte i kommune, fylke og stat...

Men det var veldig hyggelig å få en pose twist fordi jeg jobbet når alle andre var på julebord!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får "god jul og godt nyttår" trykt på "lønns-slippen". Vet at noen bedrifter gir gaver til en veldedig organisasjon f.eks kirkens bymisjon - og gir de ansatte et kort der det står hvem som har fått gave og hvor mye. Tror mange synes det er en fin ordning fremfor å få en kokkekniv man kanskje har 2 av fra før eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får "god jul og godt nyttår" trykt på "lønns-slippen".

Det får jeg også! Like hyggelig hvert år! :lol: Og så får vi "julekaffe og bløtkake".

Har en venninne som er kom. ansatt. Jeg synes de har fått godt planlagde gaver!

Ett år fikk de et nyyydelig talglys, til å "lyse opp i hverdagen".

Ett år fikk de refleksvest, "refleks redder liv".

Ikke de helt "store" gavene, men...

Hadde jeg fått disse gavene, hadde jeg blitt helt rørt, for tanken og meningen bak var så god!!! I tillegg var det et varmt og fint dikt, om hvor mye hver enkelt betydde i jobben sin!!!

Som sagt - tanken bak som teller! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får julelunsj med spekemat, juleøl og akkevitt. Og hvis året har gått bra så får vi en pen liten julebonus...

Der jeg jobbet tidligere fikk damene en flaske Likør og mannfolka konjakk. + julelunsj. Jeg ville heller hatt en falske god rødvin eller to, likør drikkes det ikke så mye av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg jobber i privat barnehage, og et år barnehagen hadde veldig dårlig råd fikk vi Ole Brum viskelær i julegave..... :o

Nå har vi ny styrer og bedre økonomi, så alle ansatte får vin til jul og til sommeravslutningen. Kjempekoselig, og absolutt brukandes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Antagelig liten bedrift?

Ser på datoen at du skrev 10 des og synes det er sent for ansattes julegaver om det er enh større bedrift.

Større bedrifter går heller ikke i butukkene selv og handler. Og gaver til ansatte er da ordnet på høsten.

Sist jul kom det pakke til meg fra Porsgrunn porselen. Bedriften hadde bestilt til oss derifra.

Blir en annen sak om dere er fem ansatte eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min har det blitt gitt bort alt fra kunst til brettspill (TP o.l.) - ellers er jo vin en sikker vinner. Min mor får hvert år en flott juledekorasjon - noe hun synes er litt kjipt...mens jeg synes er ålreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...