Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er arbeidsledig og holder på å skrive søknader til ulike jobber. Søknaden går helt greit, men CV-en gjør meg svett.

Jeg har høyere utdanning og er generelt en seriøs og "skikkelig" person, men CV-en min sier noe helt annet. Jeg har nemlig en hel haug med småjobber, tilkallingsvikaroppdrag, kortere vikariater osv. Normalt sett ville man valgt å ikke skrive om disse småjobbene i en CV, men om jeg dropper dem så er det jo ingenting igjen.

Hvordan overbevise potensielle arbeidsgivere om at jeg er mer seriøs enn CV-en tilsier?

Hvordan skrive CV uten at den blir en kilometer lang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsummere hva slags jobber det har vært og omtrent hvor mye tid du har jobbet med forskjellige områder til sammen. Du kan i tillegg tilby å sende en fullstendig liste på epost.

Skrevet

Det er kanskje best å samle dem under en overskrift, type deltidsjobber, vikariater o.l ved siden av studier (eller når du nå har jobbet)? Og du trenger kanskje ikke oppgi nøyaktig dato for hver enkelt jobb, bare ramse opp, med komma mellom (ikke liste), hvilke ulike typer jobb du har gjort? Og så heller sørge for å ha en fullstendig oversikt og helst noen attester og referanser klare for å vise fram om det blir bedt om det.

Jeg har det litt på samme måte, og har igrunn fått bedre respons på søknader og CVer hvor jeg har fokusert aller mest på det mest relevante, og latt andre småjobber, et årsstudium o.l få liten plass.

Skrevet

Samplepunkter tror jeg er er bra tips :jepp: Det er nok mange som har hatt mange deltidsjobber f.eks under studietiden.. Jeg har endt opp med å lage et punkt som heter "fra år-til år. Hotell, restaurant og deltaljhandel. Diverse deltids og sommerjobber." Har vurdert å gjøre noe lignende under "Frivillig arbeid"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...