AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Hva betyr dette utrykket ''finn deg venner som ikke måler vennskap på brevvekt. ''
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Kanskje at det er litt sånn at hvis du gir noe til dem til f.eks. 100 kr så gir de noe tilbake til akkurat det samme. Og at hvis du gjør en tjeneste for dem så forventer de alltid det samme tilbake, men som gjør noe for deg fordi du er deres venn og er glad i deg?
Marionette Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 (endret) Ren gjetting: At det ikke nødvendigvis er mengden kontakt man har som sier om man er gode venner. Gode venner kan du ha sjeldent kontakt med, men når dere treffes er det VELDIG bra. Andre kan du treffe ofte, man alikevel bare ha et overfladisk vennskap. Edit: altså sende få men gode brev VS mange men innholdsløse brev. Endret 8. november 2011 av EtraM
attegløyma Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Brevvekt måler i gram, dvs små vekteiningar. Dersom nokon måler noko på brevvekt så måler dei småting. Vener som måler små handlingar opp mot kvarandre er ikkje gode vener. Ein skal i periodar takle at ein gir meir enn den andre, ikkje måle ei teneste mot ei likeverdig teneste. Trur eg 1
Namine Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 (endret) at en venninne måler vennskap på brevvekt, er på en måte at man henger seg opp i små, uviktige ting, og at feks denne venninnen som måler vennskap på brevvekt da skal få like mye som man gir, eller hvordan jeg skal si det. litt vrient å forklare. feks: min bestevenninne lager biff og fløtegratinerte poteter til 300 kr til oss på en lørdag. neste lørdag skal jeg lage middag til oss. jeg lager derimot gryterett til 200 kr. om min venninne da hadde blitt sur, fordi jeg ikke betalte like mye for det som hun gjorde, ville jeg sagt hun måler vennskapet på brevvekt. vennskapet er ikke så viktig, den koselige kvelden var ikke like viktig som hva man faktisk får ut av det. man skal få like mye igjen. med andre ord, henger seg opp i små, uviktige ting. sånn tolker jeg det da. Endret 8. november 2011 av Namine 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå