FruN Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Dessverre, nei. Ikke som ikke koster "skjorta". Men stikk innom Change e.l. og få noen tips der? Kan hende du er heldig og finner noe på salg! (spørs litt når du skal gifte deg da ) Jeg betalte en god del for mitt korselet, 1200kr i brudesalong. Men fint å ha skikkelig undertøy ved en senere anledning.
Gjest navnelapp Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Med så stor vidde bør du definitivt ha noko som jamnar ut ryggen. Ein body eller eit korselett er perfekt. Dette "Trinny"-undertøyet syns eg sjeldan blir vellukka. Er du sikker på at du har rett storleik? Har du prøvd å gå ned i målet rundt ryggen og opp i koppstorleik?
Dolly-Betty Skrevet 8. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2011 Dessverre, nei. Ikke som ikke koster "skjorta". Men stikk innom Change e.l. og få noen tips der? Kan hende du er heldig og finner noe på salg! (spørs litt når du skal gifte deg da ) Jeg betalte en god del for mitt korselet, 1200kr i brudesalong. Men fint å ha skikkelig undertøy ved en senere anledning. Er Change en bryllupsbutikk? Skal gifte meg i slutter av mars...
Dolly-Betty Skrevet 8. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2011 Med så stor vidde bør du definitivt ha noko som jamnar ut ryggen. Ein body eller eit korselett er perfekt. Dette "Trinny"-undertøyet syns eg sjeldan blir vellukka. Er du sikker på at du har rett storleik? Har du prøvd å gå ned i målet rundt ryggen og opp i koppstorleik? Dette er kjolen jeg skal ha: Min lenke Det er mulig det er noe innebygget korsett i den eller støtte. Jeg har nettopp målt. Startet som 13 åring med 85B faktisk også baller det seg på... Og nå har det endt opp i 95C 12 år senere...
Gjest navnelapp Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Change er ein veldig bra undertøysbutikk. Viss du skal til Oslo ville eg også prøvd La Lina på St. Hanshaugen, buss 37 stoppar rett utanfor. Dei er kjempegode på undertøy, og har alle variantar. Det treng vel ikkje vere ein bryllupsbutikk?
Gjest navnelapp Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 der er forresten ein veldig bra ein på Aker Brygge og. Den dama som driv den gjorde om på heile mi forståing av kva type bh eg skulle ha. Ho er litt styrete, men veldig flink!
Dolly-Betty Skrevet 8. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2011 Change er ein veldig bra undertøysbutikk. Viss du skal til Oslo ville eg også prøvd La Lina på St. Hanshaugen, buss 37 stoppar rett utanfor. Dei er kjempegode på undertøy, og har alle variantar. Det treng vel ikkje vere ein bryllupsbutikk? Nei, jeg er ikke så inne på sånne butikkmerker :gjeiper: Kommer fra hillbillytown i Vest-Agder (6 timers kjøring til Oslo). Er ikke i tvil om at det hadde vært mulig å finne noe i Oslo. Alt finnes der!
Gjest navnelapp Skrevet 8. november 2011 #9 Skrevet 8. november 2011 Ikkje godt for oss å vite kvar du bur, då. Sjekk om det er Change i Kristiansand? Eg har også veldig gode erfaringar med gamaldagse undertøysforretningar, mange damer der som verkeleg veit kva dei held på med.
Dolly-Betty Skrevet 8. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 8. november 2011 Ikkje godt for oss å vite kvar du bur, då. Sjekk om det er Change i Kristiansand? Eg har også veldig gode erfaringar med gamaldagse undertøysforretningar, mange damer der som verkeleg veit kva dei held på med. Nei, tenkte det var best å si det. Det beste hadde vært å komme på en tur til Oslo, for da hadde sikkert alt ordnet seg Det er jo litt butikker i Kristiansand også. Mener å ha sett en rein undertøysbutikk midt i byen der som drives av ei dame på sånn 50-55år. Kanskje det var en idé
Auri Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 http://change.com/no/butikker Ligger enChange i Kristiandsand. De måler deg og hjelper deg å finne rett størrelse. Jeg lover deg at du kommer til å gå ut derfra med en annen størrelse... (jeg gikk inn med 80A, kom ut igjen med 70E, aldri hatt så fine pupper som nå, eller opplevd en mer behagelig BH) 2
Gjest navnelapp Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 (jeg gikk inn med 80A, kom ut igjen med 70E, aldri hatt så fine pupper som nå, eller opplevd en mer behagelig BH) Nettopp! Difor trur eg TS vil ende opp med ein annan storleik enn 95C. 95C er ein ekstrem storleik, faktisk. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 Er det snakk om en så stor størrelse så MÅ du ha riktig bh/undertøy som faktisk koster skjorta. Alfa omega!! 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #14 Skrevet 8. november 2011 Dette er kjolen jeg skal ha: Min lenke Det er mulig det er noe innebygget korsett i den eller støtte. Jeg har nettopp målt. Startet som 13 åring med 85B faktisk også baller det seg på... Og nå har det endt opp i 95C 12 år senere... Ikke for å være frekk, men 85 høres ekstremt stort ut for en 13 åring. Jeg har tidligere veid over 100 kg og brukte da 85 eller 90 i omkrets. Jeg tipper heller at du brukte det fordi du ikke fant noen som hadde stor nok cup. Får jeg spørre om hvilken klesstørrelse du bruker nå? Hvis en omkrets på 95 er rett størrelse for deg må det også bety at du behøver en stor klessstørrelse. Trenger du BHer med en omkrets på 95, betyr det at du måler ca. 100 cm rundt brystet. Når du skal beregne rett omkrets må du trekke fra minst fem cm fordi BHen er elastisk. Kan ellers nevne at Lindex har bra utvalg av BHer med stor omkrets. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #15 Skrevet 8. november 2011 Et spørsmål som egentlig er litt off topic: Er cupstr. den samme uansett om den er eks. 75A eller 80A? Jeg trodde det, men føler ikke jeg klarer å finne ut av det selv når jeg prøver bher
Perelandra Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 Nei, jeg er ikke så inne på sånne butikkmerker :gjeiper: Kommer fra hillbillytown i Vest-Agder (6 timers kjøring til Oslo). Er ikke i tvil om at det hadde vært mulig å finne noe i Oslo. Alt finnes der! Kan på det varmeste anbefale Veslas Botique i Grimstad hvis du skal finne en god undertøysbutikk på Sørlandet. Ellers vet jeg at det i Kristiansand finnes en undertøysbutikk i Lille Markens og en Change-butikk i Markensgate.
Antlers Skrevet 8. november 2011 #17 Skrevet 8. november 2011 Et spørsmål som egentlig er litt off topic: Er cupstr. den samme uansett om den er eks. 75A eller 80A? Jeg trodde det, men føler ikke jeg klarer å finne ut av det selv når jeg prøver bher Nei, så absolutt ikke. 90A, 85B, 80C, 75D og 70E har alle samme cupstørrelse. Det er forholdet mellom omkrets under brystene og omkrets rundt brystene som avgjør hvilken bokstav (cupstørrelse) du skal bruke. Omkretsen under brystene avgjør tallet For å illustrere poenget mitt: http://files.therightbrasize.webnode.cz/200000005-425c943530/DD_comparison2.jpg
Dolly-Betty Skrevet 9. november 2011 Forfatter #18 Skrevet 9. november 2011 Ikke for å være frekk, men 85 høres ekstremt stort ut for en 13 åring. Jeg har tidligere veid over 100 kg og brukte da 85 eller 90 i omkrets. Jeg tipper heller at du brukte det fordi du ikke fant noen som hadde stor nok cup. Får jeg spørre om hvilken klesstørrelse du bruker nå? Hvis en omkrets på 95 er rett størrelse for deg må det også bety at du behøver en stor klessstørrelse. Trenger du BHer med en omkrets på 95, betyr det at du måler ca. 100 cm rundt brystet. Når du skal beregne rett omkrets må du trekke fra minst fem cm fordi BHen er elastisk. Kan ellers nevne at Lindex har bra utvalg av BHer med stor omkrets. Da jeg var 13 år veide jeg 72kg. Har alltid vært kraftig i kroppen. Nå veier jeg 96kg (fordelt på 178cm høyde). Jeg måler 94 cm under bysten. Når jeg går med c-cup tyter det til tider ut over skålene...
Dolly-Betty Skrevet 9. november 2011 Forfatter #19 Skrevet 9. november 2011 Kan på det varmeste anbefale Veslas Botique i Grimstad hvis du skal finne en god undertøysbutikk på Sørlandet. Ellers vet jeg at det i Kristiansand finnes en undertøysbutikk i Lille Markens og en Change-butikk i Markensgate. Det var den i Lille Markens jeg tenkte på, ja :-)
Dolly-Betty Skrevet 9. november 2011 Forfatter #20 Skrevet 9. november 2011 Nettopp! Difor trur eg TS vil ende opp med ein annan storleik enn 95C. 95C er ein ekstrem storleik, faktisk. Jeg har 94 under og 112 midt på. Sjekket med en størrelseskalkulator på nett. Vet ikke om den funker som den skal da, men regnet med det... Jeg har pleid å kjøpe 90b tidligere, men den påstod at jeg hadde feil da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå