AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Hei! Jeg og min kjære skal kjøpe oss speilrefleks kamera. Vi har sett litt på disse to: Canon EOS 550D Nikon D3100 Hvilket av disse ville du valgt og hvorfor? Er det eventuelt noen andre du vil anbefale?
Safira Skrevet 9. november 2011 #2 Skrevet 9. november 2011 Det er veldig mange lignende innlegg her inne, ta en titt på de. Den generelle anbefalingen er å prøve å holde kameraene i en butikk, siden grepene og plassering av knapper er forskjellig. Alle speilreflekskameraene på markedet er bra, og som en nybegynner er det nok det samme hva du ender opp med. Når det gjelder disse to kameraene er Canon 550D et hakk mer avansert enn Nikon D3100 (nærmeste konkurrent fra Canon er 1100D). Av disse to ville jeg valgt Canon 550D siden det har bedre skjerm, litt høyere seriebildehastighet og høyere maks-iso. Men nå bruker jeg selv Canon og en som bruker Nikon vil nok heller anbefale deg det
Gjest Consensio Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Sier det samme som Safira, bortsett fra at jeg er en Nikon-bruker
Greengrass Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Jeg har Eos 550D selv, og er strålende fornøyd, men har du mulighet kan du oppsøke en butikk og kjenne litt på hvordan kameraene føles mellom hendene.
Safira Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Canon 7D en investering Men ikke (nødvendigvis) noe bedre (bortsett fra størrelsen, men det er smak og behag) for en nybegynner. Bildekvaliteten er så og si lik hos 550D/600D/60D og 7D. Hvis man ikke er helt sikker på at man trenger de ekstra funksjonene som 7D tilbyr så trenger man heller ikke 7D. Dessuten ser man ikke på et kamerahus som en skikkelig investering, det er optikken som er investeringen, kamerahuset bytter man ut mye oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå