Gå til innhold

Oversettelsen av bibelen 2011

Gjest Månestjerne

Anbefalte innlegg

Her nevnes Mohammed:

I Femte mosebok kap. 18, erklærer Moses at Gud fortalte til ham: ”Jeg vil bringe dem en profet som deg fra deres brødre. Jeg vil legge mine ord i hans munn, og han vil fortelle dem alt jeg befaler ham. Den som ikke hører på de ord som han taler i mitt navn, ham vil jeg kreve til regnskap.” (Femte mose-bok, 18:18-19).1

Hvor da? Jeg ser at det står profet, men det står ikke muhammad! Er det vanskelig for deg å lese og tolke tekster? For her gjør du en elendig jobb.

Også profeten Jesaja (Jesaja, 42:1-13) snakker om Guds tjener, Hans ”utvalgte” og ”budbringeren” som vil bringe ned en lov. ”Han skal verken bli utmattet eller motløs før han har etablert rettferdighet på jorden. Øyrikene vil sette sitt håp til hans lov.” (Jesaja, 42:4). Vers 11 forbinder den kommende budbringeren med etterkommerne av Kedar. Og hvem er så Kedar? I følge Første mosebok, 25:13, var Kedar den andre sønnen til Ismael, forfaderen til profeten Mohammad .

Det er veldig viktig for deg at Muhammad nevnes i bibelen. Men muhammad blir ikke nevnt i bibelen. Men du og andre som sprer løgn og bedrag er besatt av å finne muhammad i bibelen. Så dere leter med et mål. Og resultatet blir derfor helt feil.

Det er sikkert gøy for deg å delta på islamistmøtene til IslamNET, men når du kommer med den samme propagandaen til oss blir det bare pinlig. Er du stolt over å være hjernevasket?

Endret av Ekerilar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her nevnes Mohammed:

I Femte mosebok kap. 18, erklærer Moses at Gud fortalte til ham: ”Jeg vil bringe dem en profet som deg fra deres brødre. Jeg vil legge mine ord i hans munn, og han vil fortelle dem alt jeg befaler ham. Den som ikke hører på de ord som han taler i mitt navn, ham vil jeg kreve til regnskap.” (Femte mose-bok, 18:18-19).1

Også profeten Jesaja (Jesaja, 42:1-13) snakker om Guds tjener, Hans ”utvalgte” og ”budbringeren” som vil bringe ned en lov. ”Han skal verken bli utmattet eller motløs før han har etablert rettferdighet på jorden. Øyrikene vil sette sitt håp til hans lov.” (Jesaja, 42:4). Vers 11 forbinder den kommende budbringeren med etterkommerne av Kedar. Og hvem er så Kedar? I følge Første mosebok, 25:13, var Kedar den andre sønnen til Ismael, forfaderen til profeten Mohammad .

Trøste og bære meg! SÅ GALT kan det altså komme avsted for dem som ikke følger med!?

Den nye oversettelsen fra 2011 er ingen god erstatter. Bare tilpasset et moderne samfunns behov for mer diplomatisk trosutøvelse og statskirkens behov for og komme dem i møte som trenger det. Jeg kan FORSTÅ det, men ikke akseptere det.

Paulus er og blir en dårlig diplomat i så måte. Jeg er forundret over at så mange av hans brev kom med i bibelen under kirkemøtet i Nikeia, og ikke de nedtegnelser som de som fra begynelsen fulgte Herren. Noe som kanskje ville vært mer naturlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøste og bære meg! SÅ GALT kan det altså komme avsted for dem som ikke følger med!?

Den nye oversettelsen fra 2011 er ingen god erstatter. Bare tilpasset et moderne samfunns behov for mer diplomatisk trosutøvelse og statskirkens behov for og komme dem i møte som trenger det. Jeg kan FORSTÅ det, men ikke akseptere det.

Paulus er og blir en dårlig diplomat i så måte. Jeg er forundret over at så mange av hans brev kom med i bibelen under kirkemøtet i Nikeia, og ikke de nedtegnelser som de som fra begynelsen fulgte Herren. Noe som kanskje ville vært mer naturlig?

er du uenig med Paulus?? Isåfall hvorfor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tror på noe som er like mye oppspinn som julenisser, troll og fanter... Kan ikke fatte at dere ikke vet bedre, det finnes ikke noen Gud. Punktum!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

er du uenig med Paulus?? Isåfall hvorfor??

Nei, ikke uenig, bare kritisk til at så mange av de som virkelig stod Herren nær, ikke kom med i boken man satte sammen under kirkemøtet i Nikea. Mens veldig mange av skrivelsene til en som hadde forfulgt, slått ihjel og torturert mange kristne fikk hoveddelen av det nye testamentet. Virker litt underlig, synes du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke uenig, bare kritisk til at så mange av de som virkelig stod Herren nær, ikke kom med i boken man satte sammen under kirkemøtet i Nikea. Mens veldig mange av skrivelsene til en som hadde forfulgt, slått ihjel og torturert mange kristne fikk hoveddelen av det nye testamentet. Virker litt underlig, synes du ikke?

Hva er det du ikke liker med Paulus sine brev da? Fyren forklarte jo utfyllende om vår tro, og hvordan den virker. I apostelgjerningene får vi jo vite at apostlene kastet lodd om en ny apostel, og det ble to stykker, videre ser vi at Gud velger ut sin apostel lik Judas, en som er antikrist, men Paulus er godt opplært i skriftene, og når han/de ser lyset, så skjønner de mer enn de fleste. Slik vil det bli når jødene vender seg om etter hedningenes tid, det vil være store åpenbaringer og misjonering fra dem.

Har hørt at om man leser de andre skriftene som ikke er tatt med i de 66, så er det skrifter som er uvesentlig for å bli tatt med, de som er med, gir mye mer innsikt enn om de som ikke er tatt med, er med.

Det høres ut som om du mener at Paulus gjorde så mye gale at han burde ikke få være med i bibelen, vel det var hans skrifter som gav dypere forståelse av troen, det var desse brev som sirkulerte mest blant folk, og det ble desse som ble tatt med.

66 bøker i bibelen synes jeg er artig med Jesajas 66 kapitler, 39 første om dom, og de 27 siste kapitler, om utfrielse.

Jødene hadde egentlig 22 samlinger av bøker, men siden 22+27 ble 49 som er 7*7, så forandret de delingen i sine bøker til 24,. Rart hvordan de til slutt har blitt 66. Og med dette fantastisk mønsteret.

http://biblewheel.com/intro/images/colorBW_500.jpg

http://biblewheel.com/intro/images/cw_500.jpg

Og her kan du se at de 39 bøker i GT har et bedre mønster enn jødenes 24 bøker.

http://biblewheel.com/intro/images/OTSymmetry.jpg

Og du kan se at de 3 siste historiske bøker er etter bortføringen av Babylon, og de 3 siste små-profeter er profeter fra tiden etter Babylons bortføring. Og mønsteret gir sammenheng med de 3 apostelbrev som er tillagt i samme plassering.

http://biblewheel.com/Canon/OT_Symmetry.gif

A Triplet of Triplet.

Cycle 3: Epistles to the Scattered: James- 1 Peter- 2 Peter

Cycle 2: Post-Exilic Minor Prophets: Haggai- Zechariah- Malachi

Cycle 1: Post-Exilic OT History : Ezra- Nehemiah- Esther

Og ser du at boken Jesaja og brevet til Romerne er i samme inndeling, så står det her om Romer brevet.

"It is no accident that in Romans Paul quoted Isaiah seventeen times - more than any other New Testament author." These quotes are, in fact, only a hint of the truly profound integration of the Books on the First Spoke. Of the sixty explicit citations of the Old Testament in Romans, exactly half come from the first two Books on Spoke 1. Furthermore, Romans is the only Book on Cycle 3 that mentions Isaiah by name, and he does so five times! (Rom 9:27, 9:29, 10:16, 10:20, 15:12). This is but one of the many unique links between Isaiah and Romans found in no other New Testament Epistle on Cycle 3.

Bibelhjulet ligner et mønster velsignet av Gud.

Så å begynne å tvile på bøkene som er der, vil være å tvile på at Gud kan påvirke boken Han har helliget til å være skrevet om Han.

Men så er det jo ikke å stikke under et bord, at mange ser på boken som rent vrøvl og skriblerier som er dårligere enn de fleste eventyrbøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...