Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeje, nå er det andre gangen siden lørdag jeg farger håret mitt og er enda ikke fornøyd.

Jeg ville ha håret mørkt blondt, men det ble veldig mørkt!

Noen som har erfaringer med å fikse opp i dette? evt. Hvilken fargen??

Skulle gjerne gått til frisør, men koster jo så mye i Oslo, også er det aldri noe sikkerhet der heller, kjenner ikke til noen frisører her! Noen som har erfaringer med pris, osv i Oslområdet? Noe som ikke er så dyrt kanskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken farge hadde du i utgangspunktet? Og hvilken farge farger du med?

Jeg er ikke frisør, men om jeg har skjønt det riktig er det sorte fargepigmenter i de fleste fargene (med unntak av blekemidler), så om du farger og farger vil håret til slutt bli mørkere og mørkere.

Og nei, du har helt rett, å gå til frisør er ingen garanti for godt resultat, samme hva frisøren sier. Derfor, fortell hvilken farge du bruker? Og hva utgangspunktet var, så kan kanksje noen her hjelpe deg.

Skrevet

Jeje, nå er det andre gangen siden lørdag jeg farger håret mitt og er enda ikke fornøyd.

Skulle gjerne gått til frisør, men koster jo så mye i Oslo, også er det aldri noe sikkerhet der heller, kjenner ikke til noen frisører her! Noen som har erfaringer med pris, osv i Oslområdet? Noe som ikke er så dyrt kanskje...

Om du har farget håret ditt for mørkt, så sier det vel seg selv at du ikke kan farge det lysere.

Når vet jeg ikke hvilken stand det er på håret ditt, men uutifra at det tar for mye farge så vil jeg tro det er porøst?

Enten må du gå over å stripe det, eller avfarge for og så farge det på nytt. Men alt kommer selvfølgelig ann på kvaliteten på håret ditt.

Ville så absolutt gått til en frisør ( SOM KAN JOBBEN SIN ), for å få det beste resultat :)

Skrevet

Hvis ikke det er så altfor mørkt så blir det en god del lysere etter noen vask da.

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg har lysebrunt hår (Vet ikke, fordi jeg alltid har stripet det.)

Det var stripet/farget fra før av som var gjort hos frisør i sommer, så det var ganske blondt! Jeg brukte en mørkblond farge, som ga litt mørkere resultat enn den skulle.

Gjest linsina
Skrevet

Vi frisører kan ikke lenger fortelle kunder at fargene i butikken er mye dårligere enn i salongene. Det er derfor viktig for oss som er frisører og vise at vi er gode, og kan den jobben vi er utdannet til. Det vil si at vi må gi dere ett mye bedre resultat enn dere kan klare selv hjemme på badet ;) Jeg ville gått til en lærling. De er som regel ikke så veldig dyre! Lykke til :jepp:

Skrevet

Min erfaring med hårfarge er at man bestandig bør velge en nyanse lysere enn man vil ha. ALLE hårfargemerker blir mørkere enn på bildet. Jeg har farget håret i 20 år og vet hva jeg snakker om. Lysebrun blir mellombrun, mellombrun blir mørkebrun og mørkebrun blir sort. Vet at de nye skumfargene blir enda mørkere, ei som skulle farge det mørkblod fikk mørk brunt hår! Du burde valgt blond istedet for mørk blond. Når du vasker håret ditt noen ganger blir det nok litt lysere da. Hørt at Head and Shoulders skal matte ned hårfarge kjapt.

En annen ting å huske på er at hvis du hele tiden farger hele håret blir hårtuppene mettet og det blir mørkere og mørkere, farg derfor bare etterveksten hvis du skal bevare samme farge. Bruk eb fargekost, fåes hos Body shop. Bruk glansvask i tuppene eller farg hele håret bare 2-3 ganger i året. På denne måten sliter det ikke så på håret heller. Fordi hårfarge sliter mer enn man tror.

Frisørene kan ikke alltid jobben sin, 3 ganger har jeg vært hos forskjellige frisører her i byen for å stripe håret og alle gangene har stripene nesten vært usynlige. Kjipt å betale mange hundre kroner for noe som ikke syns! Gitt opp, både farger og klipper håret mitt selv.

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring med hårfarge er at man bestandig bør velge en nyanse lysere enn man vil ha. ALLE hårfargemerker blir mørkere enn på bildet. Jeg har farget håret i 20 år og vet hva jeg snakker om. Lysebrun blir mellombrun, mellombrun blir mørkebrun og mørkebrun blir sort. Vet at de nye skumfargene blir enda mørkere, ei som skulle farge det mørkblod fikk mørk brunt hår! Du burde valgt blond istedet for mørk blond. Når du vasker håret ditt noen ganger blir det nok litt lysere da. Hørt at Head and Shoulders skal matte ned hårfarge kjapt.

En annen ting å huske på er at hvis du hele tiden farger hele håret blir hårtuppene mettet og det blir mørkere og mørkere, farg derfor bare etterveksten hvis du skal bevare samme farge. Bruk eb fargekost, fåes hos Body shop. Bruk glansvask i tuppene eller farg hele håret bare 2-3 ganger i året. På denne måten sliter det ikke så på håret heller. Fordi hårfarge sliter mer enn man tror.

Frisørene kan ikke alltid jobben sin, 3 ganger har jeg vært hos forskjellige frisører her i byen for å stripe håret og alle gangene har stripene nesten vært usynlige. Kjipt å betale mange hundre kroner for noe som ikke syns! Gitt opp, både farger og klipper håret mitt selv.

Ja, men jeg gjorde jo det først, og da syntes det jo nesten ikke, så da tok jeg en enda litt mørkere og vips så var det gjort. Hater når jeg handler sånn på inpuls! Jaja, lysner jo. Men fargen er jo mellom grått og grønt, med lyse striper, haha!

Funker ikke og farge bare ettervekst, blir gult!

men jeg bor heldigvis en annen plass enn oslo også, og de kjenner til emg og håret mitt ;)og de vet hva de driver med og koster ikke flesk som i Oslo..

Skrevet

Grått og grønt?? Åjjj :fnise: Ja det spørs om du bør spandere på det en frisørtime ja.

Skrevet

Fikk du den grågrønne fargen etter noen vask, eller var det det direkte resultatet av hårfargingen? Mitt hår tar ikke til seg farge særlig bra, og slipper den rimelig fort hvis håret på forhånd har vært bleket. Da gjelder det å farge og farge (gjerne en gang i uken, kommer an på hvor ofte du vasker håret) helt til du ser at håret holder på fargen. Må jo påpeke at du da bør bruke tonere og slikt, ikke permanente fargeprodukt. Dette fordi tonere ikke skader håret da fargen bare legger seg utenpå hårstrået, så kan du heller bruke permanent/semi/demipermanent farge en gang i måneden til du har oppnådd resultater du er fornøyd med.

Hårfarging er en livsstil :)

• Liker 1
Skrevet

Herregud og farge håret en gang i uken ødlegger jo håret.

Smart du

Drar til frisøren jeg!

Skrevet

Fikk det med engang, syns ikke så godt da.

Skrevet

Herregud og farge håret en gang i uken ødlegger jo håret.

Smart du

Drar til frisøren jeg!

Les hele innlegget mitt da, før du konkluderer med at jeg tar feil. Så kan du kommentere det etterpå.

Skrevet

sry. Men jeg drar uansett til frisøren

Skrevet

sry. Men jeg drar uansett til frisøren

Selvfølgelig må du bare dra til frisøren om du ønsker det. Jeg ville bare ha frem at du burde lese hele innlegg før du kommenterer dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...