Gjest veronicaandersen Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 (endret) jkk.melø.- Endret 8. november 2011 av veronicaandersen
Papirfly Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Jeg ville bare gitt henne de 100 kronene, jeg...
LilleMyMcLean Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Hei. Jeg trenger noe veldig hjelp her nå! For en liten stund siden dro kjæresten og meg til et annet par vi kjenner. Der hadde vi tenkt til å ta en koselig kveld, og noen glass med drikke. Vi skulle spleise på mat, drikke og det vi trengte. Vi var 4 personer så det skulle deles likt på oss alle! (Dette er satt opp sånn ca hvor mye vi brukte hver) Min venninne gikk i butikken å kjøpte inn drikke osv for 380 kroner! Jeg kjøpte for 50 kroner! Og min kjæreste kjøpte mat osv videre for ; 120 kr. Hennes kjæreste betalte ingenting. Vi tenkte ikke noe mere over dette, og noen uker senere sa hun at jeg skyldte hun penger (150 kroner!!!) . Jeg har aldri vært veldig flink i matte, så jeg ga henne det jeg hadde da; 50kroner. De neste hundre skulle hun få da jeg fikk tatt ut kontanter(senere på kvelden) Nå har jeg prøvd å regne ut dette, min kjæreste og jeg har bestemt oss for at vi spleiser på hva vi har kjøpt. Og med de femti kronene jeg ga henne er det: 220kroner. Hun sier enda hun skal ha 100 kroner nå, kanskje det er at jeg er dårlig i matte. Men kan noen hjelpe meg??? HVA SKYLDER JEG HENNE? Ettersom hennes type også skulle være med å drikke... Setter pris på kjapt svar! Deres (alle fire) totale utlegg for kvelden var kr 550. Det betyr kr 275 pr par, gitt lik fordeling. Kjæresten din har betalt kr 120, og du betalte kr 50 den kvelden - totalt kr 170. Du sier du har betalt hun ytterligere 50 kr, altså til sammen kr 220. Dermed skylder du henne 55 kr til. Forutsetter når at dere som kjærester ordner opp dere i mellom.. =)
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Hvis dere splitter det samlede beløpet så skulle hver person ha betalt ca 140 kr. Tror jeg. Hun krever med andre ord for mye penger.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 ups. Leste ikke innlegget godt nok!
saltvann Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 (endret) Hvis man plusser alt og deler på 2 skal hvert par betale 275 kr. Dere har betalt 50 kr og 120 kr pluss at du har gitt henne 50 kr. Da er det egentlig 55 kr du skylder henne. Altså 275 - 50 - 120 - 50 = 55 Endret 8. november 2011 av saltvann
Kamikatze Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 I tillegg kommer strømforbruk til oppvarming av rom - ja for dere slapp vel å fryse. Strøm til tilberedning av mat og oppvarming av vann til oppvask/oppvaskmaskin. Brukte dere dopapir mens dere var der? Gi henne hundringsen, du. Og finn deg venner som ikke måler vennskap på brevvekt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå