Gå til innhold

Sitterumpe og leselår

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har sitterumpe og leselår, med det mener jeg dvaske, dissete kroppsdeler med cellulitter og litt overflødig fett her og der. (Utrolig at jeg klarer å få på meg str 40 i bukser..)

Jeg sitter en del når jeg har kommet hjem etter en travel dag; orker ikke ut og trene da. Derfor blir det ofte mye pc/tv og noen kopper med te i løpet av kveldene..

Det at jeg står oppreist og fyker rundt omkring hele arbeidsdagen er tydeligvis ikke nok for å få en pen rumpe og faste lår.

Hvordan fikser jeg dette, uten å kjøpe meg medlemskap i treningssenter, som jeg ikke har råd til?

MÅ jeg rett og slett få ræva i gir bokstavelig talt, og ut og gå på kveldstid etter jobb? Jogge kanskje? (off, orker ikke!...)

Er det noen justeringer jeg kan gjøre ang. kostholdet mitt? (Spiser relativt sunt; 3-4 brødskiver med pålegg + 1 moderat porsjon middag + 2-3 epler og noe grønt hver dag, pluss mye vann og noe lightbrus)

Kan noen hjelpe meg med tips? Vil ikke ha dissende kjerring-bakende som noen-og-tjue-åring. :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt tips til deg er å prøve en dag å trene litt etter jobb. Det at du er trett og uopplagt etter jobb, er bare enda en god grunn til å trene! Du har bare vendt deg til å bare slappe av etter trening, og en vane er vond å vende;)

Men når du har innarbedt en vane med å trene etter jobb, går det som en lek!

Jeg har selv erfart at lyssten til å hoppe og sprette etter endt arbeidsdag er liten, og da frister det mer med stillestående styrketrening. Jeg anbefaler Body Pump for å få en strammere kropp. Urtolig effektivt!! Og du kommer til å se forskjell selv om du bare går 1-2 ganger i uken, for det er såpass intensiv trening når du først holder på. Etter hvert vil du kanskje merke at lyssten til å trene stiger i takt med at du ser at det hjelper:) Dessuten, Body Pump er arrtig trening med god musikk! Kan også anbefale Stram Opp timene, de består av ca 20 min. konidsjon, og 40 min oppstramming(styrkeøvelser). Denne timen er også ment for de gravide, er derfor ikke så pesende travel.

Frister det fortsatt ikke å gå ut døren hjemme for å trene, så sats på å gjere noen styrkeøvelser på gulvet hjemme!

Du spiser jo sunt, så med litt trening går nok ikke lang tid før du spretter rundt med sprettrumpe og stramme lår! :D (selv om jeg er sikker på at du ser helt flott ut slik du er i dag, man har som vane å se på seg selv med litt for kritiske øyne .. :wink:

Skrevet

Hvis du ikke orker å trene så blir det kanskje litt vanskelig.

Men prøv å gjør knebøy og utfall hjemme, har hørt det virker greit uten vekter.

Eller hva med å trene før jobben?

Nå du vel tvinget deg på trening ett par uker, så blir du mye piggere å får mere øverskudd!

Skrevet

..mente selfølgelig at du hadde vent deg til å slappe av etter JOBB.

Gjest sitterumpa
Skrevet

:o

leste dere hva jeg skrev eller? HAR IKKE RÅD TIL Å VÆRE MEDLEM PÅ TRENINGSSENTER.

:wink:

Ellers takk for tips... Hva er utfall?

Skrevet
Hvis du ikke orker å trene så blir det kanskje litt vanskelig.

Men prøv å gjør knebøy og utfall hjemme, har hørt det virker greit uten vekter.

Eller hva med å trene før jobben?

Nå du vel tvinget deg på trening ett par uker, så blir du mye piggere å får mere øverskudd!

Hjemme!

Skrevet

SORRYSORRY!! :cry: Var ikke meningen å overse noe i teksten din, me gjorde visst det.. vel, da kan jeg komme med andre tips: trening hjemme etter bøker med gode illustrasjoner (anbefaler den om pilates, for det er oppstrammende..) Sett på god musikk i stuen og dans og rock alt du orker, eller tren etter trimvideo.. vet ikke jeg alltså, men tror man må ver litt fysisk aktiv for å få strammet opp. Er så fryktelig kjedelig å slute seg til noe som likner en trent kropp... :-?

Lykke til hva enn du velger å gjøre!

Skrevet

Stå med begge bena sammen. Så setter du venstre ben 1 meter frem (ikke helt bokstavelig, men laaangt frem), mens du bøyer begge knær. Og så skal du tilbake til utgangsposisjon. Gjøres flere ganger på hvert ben. Så har du tatt utfall. :D Det er tøff trening for rumpe, lår og mage om du gjør det riktig - veldig effektivt.

Ta gjerne noen vanlige knebøy også.

Du trenger ikke jogge - det høres ikke ut som om problemet ditt er kondisjon eller bevegelse, siden du er mye i bevegelse i jobben din.

Du trenger styrkeøvelser på rumpe og lår for å stramme opp tror jeg.

Har du trapp hjemme? BRUK den! Bruk trapper overalt. Slutt å bruke heis.

Og kniiip rumpa hver gang du bøyer deg e.l. på jobben og hjemme. Bruk musklene aktivt.

Du kan evt. kjøpe en step - gjerne med treningsvideo - da får du virkelig kjørt rumpe og lår. Eller en step-maskin - de trenger ikke være så dyre. Og så kan du bruke den litt annenhver dag - mens du ser på nyheter e.l. Så blir det ikke så tiltak, lettere å få lagt det inn i programmet uten at du føler at du bruker tiden på trening, liksom.

Ellers er en raskt gåtur i skogen/ulendt terreng også effektiv trening for rumpe og lår, dersom du har skog i nærheten. Det er bare ikke helt riktig årstid for å begynne med det.

Skrevet

..utfall er forresten slik: Stå med samlet ben. Stig frem med ene benet, og senke overkroppen ned mot gulvet, slik at kneet og låret danner 90 grader. Gjenta. Husk rett rygg! Supert for rumpe og lår:)

Skrevet

Et tips å komme med er å kjøpe en ergometersykkel. Du får kjøpt en sånn til rundt 800 kroner, hvis du velger en av de rimelige syklene. Det er jo veldig fin trening for både rumpe og lår, i tillegg til at du får trent litt kondisjon. Sett den foran tv`en og tramp ivei til nyhetene eller favoritt-serien :D

Genialt syns jeg da. Selv har jeg ikke syklet så lenge at jeg har merket resultater med tanke på strammere rumpe/lår, men merker at jeg er i bedre form og har litt mer overskudd og energi.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fra en sitterompe til en annen: den er meget vanskelig å bli kvitt, men jeg har et par tips: sykle sykle sykle (om sommeren). stå på ski ski ski om vinteren. Og det beste: det er helt gratis!!! (forutsetter da at du har sykkel og ski, og at det er langrenn du går på for slalåm koster pæng!) Ellers så kan du jo alltids gå turer. Jogging krever mer innsats og er ikke noe jeg ville anbefale med det første. Å gå en tur GIR like mye energi som det tar. For mer effekt gå turer med mye bakker. Det gjør underverker for baken.

Lykke til.

Skrevet

en sånn mini stepp-maskin er super!

Den tar kjempeliten plass, og du får virkelig trent deg på den.

Jeg har en slik som jeg går en time på så ofte jeg orker (minimum ett par ganger i uka, helst hver dag jeg er hjemme å bare sitter foran TVn).

Det er ikke noe problem å trene en time sammen med TV-titting f.eks.

Jeg pleier å gå på under programmet, også tar jeg litt uttøying og litt mage/rygg øvelser i reklamepausen, så går jeg igjen under programmet, og tøyer ut til neste reklamepause.

Da får du brukt musklene, samtidig som du får en 5-10 min på utstrekking.

Bruker du musklene bevisst når du går, kniper og bruker rumpa f.eks, så blir det bra trening det.

Skrevet

tror jeg betalte ca 700,- for min, kjøpte den på G-sport, for å ha litt mer tro på at den holder litt.

Kjøpte for mange år siden en likedan via postordre, den kostet vel 3-400,- men gikk istykker etter at jeg hadde brukt den jevnt i noen måneder-halv år.

Den jeg har kjøpt til 700,- er litt mer solid og har digital skjerm som viser hvor lenge jeg har gått, hvor mange stepp jeg har tatt, hvor mange kalorier jeg da har brukt etc.

Men jeg måtte bestille den, da G.sport ikke hadde den inne, men det tok ikke lang tid før den kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...