Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Spørsmålet mitt er om dere har noen erfaring om at 16 åringer kan få jobb på alders og sykehjem? Går 1 VGS helse og sosialfag, og har akkurat vært ute i praksis på et sykehjem der jeg bor, og brenner veldig for eldreomsorg. så lurer jo da på om det kan være en sjanse for at jeg kan få jobb innen eldreomsorgen selv om jeg ikke er ferdig utdannet enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig, men mange steder så vil de ikke ha noen under 18.

Du kan jo ringe rundt eller sende åpen søknad.

Skrevet

Jeg fikk min første sommerjobb på sykehjem da jeg var 17, så muligheten er jo der. :)

Skrevet

Hør på sykehjemmet der du hadde praksis :) Er det fornøyde med deg så får du jobb om de ansetter 16 åringer, flere steder gjør det.

Skrevet

Tenker du på jobb i tillegg til skolen?

Jeg er 23 år, og er også på utkikk etter en jobb innenfor omsorg, men min erfaring er at det sjeldent er fast jobb å få for oss som ikke er ferdig utdannet. Kun sommerjobber og vikariat, og det er jo ikke særlig gunstig for en som er avhengig av fast jobb og lønn.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg er 18, går helsefagarbeider og har fått jobbtilbud av sommerjobben min. Så det er mulig ja. MEN det kommer også an på om de er fornøyde med innsatsen din osv.

Skrevet

Selvfølgelig er det mulig for deg å få jobb selv om du ikke er ferdig utdannet :) Ta kontakt med sykehjemmet hvor du var i praksis f.eks. Det er ofte at videregåendeelever innen helse og sosialfag, sykepleierstudenter osv. jobber ved sykehjem i helger, ferier og slikt.

Skrevet

Tenker du på jobb i tillegg til skolen?

Jeg er 23 år, og er også på utkikk etter en jobb innenfor omsorg, men min erfaring er at det sjeldent er fast jobb å få for oss som ikke er ferdig utdannet. Kun sommerjobber og vikariat, og det er jo ikke særlig gunstig for en som er avhengig av fast jobb og lønn.

Innen helsevesenet er det vel vanskelig å få fast jobb i det store og hele, selv om en er ferdig utdannet. Ofte må en belage seg på å jobbe i vikariater noen år. Min erfaring er ihvertfall den at det sjelden er vanskelig å få nok vakter eller forlengede vikariater dersom en er interessert nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...