lintin Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Forbrukerrådet har lansert en ny app til mobilen som gjør at du kan sjekke om kosmetikken og hudpleien du bruker inneholder hormonforstyrrende tilsetningsstoffer http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10015594 Jeg har testet den og den fungerte slett ikke verst:-) Og ganske glad for at produktene jeg bruker ble klassifisert som "trygge" Har du testet den?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Den ser kjepekul ut, skulle gjerne prøvd men har ikke iphone. Ser at kosmetikkondustrien mener appen er ulovlig og vil forby den ... bombe ...
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Ja jeg har den! Driver å skanner alle mine egne produkter som ikke er i listene og legger dem til.
acna Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Håper den blir tilgjengelig for Android snart også.
Puserjenta Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Hvis man ikke har iPhone kan man gå inn på siden dems og taste inn strekkodnummeret. Må ikke scanne.
Jade Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Jeg går utifra at dere som ikke ønsker å bruke produkter med hormonforstyrrende ingredienser, heller ikke bruker p-piller eller annen hormonprevensjon? 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #7 Skrevet 8. november 2011 Jeg fra innlegg 3 bruker ikke hormonprevansjon nei. Har ikke brukt det på 3 år. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #8 Skrevet 8. november 2011 Men jeg har jo ikke esken lenger. Ingen av mine produkter som har strekkode Dessuten skjønner jeg ikke hvor man skal sjekke det? Facebooksiden har jo nesten ingen produkter!
Personlig12 Skrevet 8. november 2011 #9 Skrevet 8. november 2011 Jeg går utifra at dere som ikke ønsker å bruke produkter med hormonforstyrrende ingredienser, heller ikke bruker p-piller eller annen hormonprevensjon? Og du mener at siden en får tilført hormoner i regulert forbinnelse så kan man bare dytte i det som finnes slik at man skaper en skikkelig ubalanse??? 5
Puserjenta Skrevet 8. november 2011 #10 Skrevet 8. november 2011 Men jeg har jo ikke esken lenger. Ingen av mine produkter som har strekkode Dessuten skjønner jeg ikke hvor man skal sjekke det? Facebooksiden har jo nesten ingen produkter! http://fb.apt.no/forbrukerradet/hormonapp/sok
Jade Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 Og du mener at siden en får tilført hormoner i regulert forbinnelse så kan man bare dytte i det som finnes slik at man skaper en skikkelig ubalanse??? Du mener at p-piller er mindre hormonforstyrrende enn MD formulations-kremer og gulrøtter? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 Jeg går utifra at dere som ikke ønsker å bruke produkter med hormonforstyrrende ingredienser, heller ikke bruker p-piller eller annen hormonprevensjon? Nei, jeg bruker ikke hormonprevensjon!
Jade Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 (endret) Nei, jeg bruker ikke hormonprevensjon! Og du spiser heller ikke blåbær, gulrøtter, bringebær, tomater, jordbær, peanøtter, bjørnebær, olivenolje, agurk, persille, vanilje osv? Endret 8. november 2011 av Jade 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #14 Skrevet 9. november 2011 Skjønner ikke logikken med den egentlig. Så siden en person spiser en sjokolade om dagen kan de like greit spise sjokolade hele dagen liksom. Det er flott at man prøver å unngå ting der man kan, å kutte ned forbruket på unødvendige saker og eventuelt miljøbelastende parabener og siloksaner er noe de aller fleste burde uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #15 Skrevet 9. november 2011 Den appen har jo INGEN informasjon om produkter som koster mer enn det du finner utover matbutikkhylla.. Hvordan skal vi uten iPhone få sjekket om det er noe i våre produkter?
Jade Skrevet 9. november 2011 #16 Skrevet 9. november 2011 (endret) Skjønner ikke logikken med den egentlig. Så siden en person spiser en sjokolade om dagen kan de like greit spise sjokolade hele dagen liksom. Det er flott at man prøver å unngå ting der man kan, å kutte ned forbruket på unødvendige saker og eventuelt miljøbelastende parabener og siloksaner er noe de aller fleste burde uansett. Det blir litt feil igjen. Da kan vi heller si at om en spiser et tonn sjokolade, så blir det feil å si at det er usunt å spise én karamell! En stk p-pille har trolig like mye hormonforstyrrende effekt som all parabenene som du får i deg i løpet av et helt liv! Endret 9. november 2011 av Jade 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå