Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å slutte på studiene etter dette halvåret her, og begynne å jobbe i januar. Så lurer jeg på når jeg burde søke? Har tenkt å gå innom her og der, og hva bør jeg egentlig si? Er bare vant med å søke sommerjobb, og der har jeg spurt om de trenger hjelp i sommer. Men syns det høres så merkelig ut med "trenger dere hjelp etter nyttår" :P Og er det lurt å gå innom å spørre om jobb først, og komme innom med søknad og cv senere? Viss ikke blir det jo masseprodusert søknad, og det er sjelden bra.. Men samtidig er jeg redd de skal glemme meg dersom jeg venter :P

Er også litt usikker på om jeg skal jobbe heltid eller deltid, da jeg er veldig sliten. Jeg har en hybel på 3600 i måneden, og i tillegg må jeg jo ha mat osv - så ca hvor høy stilling bør man da ha for å klare seg?

Og til sist, er det noen som har noen tips om hvilke steder i Trondheim jeg kan søke jobb? Jeg har ingen utdanning, men har erfaring fra bibliotek, Europris og kundeservice over telefon. Jeg er veldig interessert i data, spill og lignende, så tenker noe i retning Spaceworld. Har også lyst til å jobbe i barnehage, men har fått inntrykk av at de ønsker litt eldre (jeg er 19) og erfarne søkere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norfakta Markedsanalyse trenger alltid folk, om du virkelig trenger jobb. Som navnet tilsier, ringer du rundt til folk i forbindelse med forskjellige markedsanalyser. Det er ikke den best betalte, men du får ihvertfall noe :) Ungt miljø er det også!

Når jeg har søkt jobb, har jeg tenkt litt gjennom hvilke jobber jeg er interessert i, og laget noen søknader spesifikke og noen litt mer generelle. Vil anbefale deg å ta med cv og søknad når du går rundt, slik at du kan gi kontaktinformasjonen din med en gang. Da virker du også mer seriøs.

Lykke til på jobbsøkinga!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...