AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Jeg skulle bestille noen varer på nettet og da må jeg oppgi kortnummer og kode på kortet og alt det der, men jeg er redd for å bli svindla. Er det best å bruke visa eller mastercard da? Er det sånn at når jeg betaler med mastercard så gjelder en forsikring når man har betalt på nettet? Er det veldig risikabelt å oppgi kort nummer? Hører jo så mye rart og svindel.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 KODE på kortet?? Det har jeg aldri måtte oppgi. Men når jeg handler på nettet og skal betale med mitt VISAkort, så må jeg trykke inn kortnummer, utløpsdato, og den CVC koden eller hva det heter bak på. Ikke noe kode..
HopelessFear Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 KODE på kortet?? Det har jeg aldri måtte oppgi. Men når jeg handler på nettet og skal betale med mitt VISAkort, så må jeg trykke inn kortnummer, utløpsdato, og den CVC koden eller hva det heter bak på. Ikke noe kode.. CVC kode, er ikke det en kode da? :gjeiper: Uansett, Visakort er tryggere på nett, siden de har rettigheter for svindel. En kan få pengene.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Jeg mente PIN-KODE Jeg oppgir aldri pinkoden.
DBM Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 (endret) Hvis de som du vil handle fra godtar Paypal, så er vel det en grei måte å betale på hvis du er redd for å bli svindla. Edit: jeg mener hvis du er redd for at de skal tappe kontoen din. Endret 8. november 2011 av DBM
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #6 Skrevet 8. november 2011 Er nets netaxept , Epayment trygg handlested?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Er du usikker på siden bør du heller la være, det er ikke gitt at du får tilbake pengene dine uansett om du bruker visa eller mastercard.
Lutetium 71 Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 CVC kode, er ikke det en kode da? :gjeiper: Uansett, Visakort er tryggere på nett, siden de har rettigheter for svindel. En kan få pengene. Det viktigste er vel at man bruker ett kredittkort, ikke ett debetkort. Da er det kredittkortinnehaveren som tar "startrisikoen", ikke en selv.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2011 #9 Skrevet 10. november 2011 Hør på Lutetium. Bruk kun kredittkort og ikke ditt vanlige bankkort. Visa for oss her i Norge er IKKE et kredittkort.
Lutetium 71 Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 Hør på Lutetium. Bruk kun kredittkort og ikke ditt vanlige bankkort. Visa for oss her i Norge er IKKE et kredittkort. Det er jo bare tull! Jeg har ett VISA kredittkort fra Skandiabanken. Når jeg opprettet det kunne jeg velge mellom Visa og Mastercard, mener jeg å huske. Det er nok av andre norske banker som også tilbyr kredittkort med VISA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå