Gå til innhold

hva skal brudgommen ha på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket antrekk stiller brudgommen i, (evt stilte han i)?

Skal han ha vest? Hvilken farge? Hvilken farge på knapphullsblomst om han skal ha det? Annet tilbehør?

Farge på sløyfe, slips (og alt det andre som ligner på slips som jeg ikke husker navnet på!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hos oss stilte brudgommen i sjakett. Vi syntes begge at han burde ha noe litt "finere" enn vanlig dress, og valget sto da mellom sjakett og livkjole. Jeg holdt en finger på sjakett, han på livkjole, men når han prøvde livkjolen så var den rett og slett ikke kledelig til hans kroppsform.

Brudgommen hadde både vest og kravatt (tror det er den slips-greia du tenkte på ;) ) i sølv/grått, noe som er en tradisjonell farge til sjakett. Jakken hans var sort, mens buksene var mørkegrå. Han hadde også hatt og stokk, men dette var noe som bare ble brukt under fotoshoot. :)

Han hadde en rosa knapphullsblomst, fordi det sto i stil med min brudebukett, blomstene vi hadde i kirken, og som vi hadde pyntet lokalet med. :)

Edit: Herregud, ser etter flere dager at jeg har skrevet "stort" istedet for sort.. *facepalm*

Endret av Niennas
Skrevet

Min brudgom skal ha på bunad :rodmer:

Skrevet

Har bruden stor og pyntet brudekjole, og ønsker en brudgom som står i stil må han nesten ha sjakett eller livkjole. Til nød smoking.

Til sjakett må han selvsagt ha vest.

Bunad er fint på brudgommen dersom bruden også bruker bunad. Jeg har alltid syntes det ser rart ut når bruden er kledd som en Disney-prinsesse mens brudgommen er kledd som en storbonde fra 1790.

Skrevet

Har bruden stor og pyntet brudekjole, og ønsker en brudgom som står i stil må han nesten ha sjakett eller livkjole. Til nød smoking.

Til sjakett må han selvsagt ha vest.

Bunad er fint på brudgommen dersom bruden også bruker bunad. Jeg har alltid syntes det ser rart ut når bruden er kledd som en Disney-prinsesse mens brudgommen er kledd som en storbonde fra 1790.

Nja, må og må! Det er vel opp til hver enkelt! :) Jeg er veldig glad for at min brudgom skal ha bunad! Passer til temaet for bryllupet, og kommer til å passe godt til den kjolen jeg skal ha. Det er veldig mange forskjellige bunader, og skal være enig i at noen ser mer "bondske" ut enn andre. Den bunaden min brudgom skal ha er inspirert av en gammel fransk uniform, og en kjempestilig. For min del synes jeg at både bunad og uniform er stiligere og mer originalt enn både sjakett, livkjole og smoking! Så det er flaks at man får velge dette selv ;)

• Liker 3
Skrevet

Her hadde brudgommen på seg mørk dress med vest og slips. Knapphullsblomst som matchet blomstene brukt i buketten min. Hadde aldri kunnet forestille meg gubben i noe annet enn dress, så jeg ble veldig fornøyd :)

Skjorta hans var forøvrig i en av temafargene for bryllupet :)

Skrevet

Smoking:) han var såååå fiiiin:)

Skrevet

Vurderer faktisk at han skal ha:

-En ny og fin dress

-En litt finere skjorte

-Sløyfe og bukseseler

-Litt ekstra pynt i tillegg som mansjettknapper og eventuelt klokkeur eller noe dekorasjonsgreier..

Er ikke så mange som har dette, men det er fint, det er noe som er spesielt for bryllupet (han går ikke med sløyfe og bukseseler til vanlig).

Gjest Solstråla88
Skrevet

Min har to valg, sjakett eller lys dress bed brokadevest oh kravat. Finner det ut på mandag. Smoking eller livkjole blir det ikke, det blir for gubbete for min del

Skrevet

Min mann hadde sjakett i svart med vest i sølv. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Min brudgom skal ha en mørkegrå dress, med lysere grå skjorte og vest, slips og knapphulls blomst som passer til min bukett,og til "tema"fargen ellers.....han kommer til å bli så fiiiiiiiin :rodmer: Syns han er veldig fin til vanlig også da, men må få med at dette er første gang jeg får se han fullt " oppstylet", da han til vanlig har sterk slips vegring :fnise:

Endret av bobbi
  • Liker 1
Skrevet

Min skal ha bunad, og det syns jeg passer skikkelig bra til min romantiske brudekjole langt inn i fjellheimen:)

• Liker 1
Skrevet

Min skal ha bunad, og det syns jeg passer skikkelig bra til min romantiske brudekjole langt inn i fjellheimen:)

Herlig!! Hvilken bunad? :)

Skrevet

Min mann skal også ha bunad. Gleder meg alltid til å se ham i den, supersexy :lur:

Skrevet

Min skal gifte seg i Kilt:S er litt usikker på det synet, men han er fantastisk uansett :yvonne:

Gjest Solstråla88
Skrevet

Det ble sjakett på min:) Med lys brokadevest og kravat:) Ble skikkelig stilig:)

Skrevet

Min skal ha smoking med ivory farget skjorte og sort sløyfe. Han prøvde både livkjole og sjakett, men syntes selv at han passet best i smokingen, så da blir det det :) Er dog ikke i tvil om at han hadde sett fantastisk bra ut i bunad også da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...