Gå til innhold

Smerter "bak" et arr etter operasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg opererte ut galleblæren i slutten av september, og har ikke hatt noen plager etter det utenom at jeg får veldig vondt i magen om jeg ikke spiser rett mat.

Nå de siste dagene har jeg begynt å føle meg sår "bakom" arret i navlen, og det føles som en klump bak der. Jeg kjenner det om jeg strekker meg eller bøyer meg, og det har ingenting med mat eller fordøyelse å gjøre.

Er dette normalt etter en stund?

Jeg spør her for hvis det er noe som oppstår etter de fleste operasjoner har jeg lite lyst til å bruke 250 kroner på en legetime :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er såpass nytt ennå at det kan være hovent og ømt ennå.

Arrvevet kan være hovent lenge.

Det er også en mulighet for at det er bråkk. Plager det deg veldig over lengre tid så burde du ta en tur til legen. Du skal vel på en kontroll etterhvert også?

Skrevet

Det er såpass nytt ennå at det kan være hovent og ømt ennå.

Arrvevet kan være hovent lenge.

Det er også en mulighet for at det er bråkk. Plager det deg veldig over lengre tid så burde du ta en tur til legen. Du skal vel på en kontroll etterhvert også?

Jeg har ikke fått time til kontroll, og de sa heller ingenting om det. De ringte et par dager etter operasjonen for å høre hvordan det gikk, og det er alt de har nevnt om den saken.

Litt rart at jeg ikke har merket noe til det før nå, men jeg får vel se det ann. Det er mer plagsomt vondt enn noe annet foreløpig. :)

Skrevet

Ved operasjoner i buken kan man ha plager lenge siden dette er et sted som man ikke klarer å holde i ro.

Arrvev vil det blir uansett rett bak arret.

Når jeg tok KS så tok det 6 mnd før såret/arret ikke var vondt. Arrvevet ble også mindre etterhvert.

Men om du er i tvil så kontakt lege.

Skrevet

Når jeg tok KS så tok det 6 mnd før såret/arret ikke var vondt. Arrvevet ble også mindre etterhvert.

Og det kan komme plutselig etter en stund uten smerter i det hele tatt?

Skrevet

Og det kan komme plutselig etter en stund uten smerter i det hele tatt?

Jeg husker bare at jeg var overrasket over hvor vondt det var såpass lenge. Kan ikke huske at det var blitt helt bra også vondt, vet ikke om det er normalt.

Du kan jo ringe legen din og høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...