AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #1 Skrevet 8. november 2011 Er det noen plasser jeg kan finne stibulert forbruk for 2 voksne personer per.måned? Tenker på mat,klær etc.
Gjest Gladjenten30 Skrevet 8. november 2011 #2 Skrevet 8. november 2011 Du legger inn detaljene her: http://script.sifo.no/cgi-bin/standard/standard.cgi Så får du en oversikt!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 I følge detbudsjettet er det helt umulig for oss å klare osshve rmåned, for de har ikek regnet med faste utgifter som lån, husleie ol. Fire personer skal bruke over 20 000 hver måned, og da er ikke boutgifter ol regnet med. Helt vanvittig spør du meg
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 I følge det budjettet skal jeg og samboeren bruke 14730 kr i måneden før husleie. Vi betaler ca 8500 i husleie og strøm, og bruker totalt (inkl. husleie) 13400 kr/måneden. Altså bruker vi nesten 10.000 mindre på "individspesifikke" kostnader per måned enn SIFO anslår som en "standard". Så, jeg ville ikke stolt alt for mye på det budsjettetet.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 I følge det budjettet skal jeg og samboeren bruke 14730 kr i måneden før husleie. Vi betaler ca 8500 i husleie og strøm, og bruker totalt (inkl. husleie) 13400 kr/måneden. Altså bruker vi nesten 10.000 mindre på "individspesifikke" kostnader per måned enn SIFO anslår som en "standard". Så, jeg ville ikke stolt alt for mye på det budsjettetet. Dette er gjennomsnittstall, og jeg bruker heller ikke så mye. Men noen ganger gjør jeg en større investering i f.eks klær, møbler e.l. så over tid tror jeg det likner et "gjennomsnittlig normalforbruk" hvis man kan ha noe slikt.
Mrs. Morgan Skrevet 9. november 2011 #6 Skrevet 9. november 2011 Jeg stoler heller mer på sparebank1 sitt budsjett! Sjekk der!
Euphoria Skrevet 9. november 2011 #7 Skrevet 9. november 2011 Jeg stoler heller mer på sparebank1 sitt budsjett! Sjekk der! Link?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #8 Skrevet 9. november 2011 SIFO tar godt i. Jeg har aldri hatt noe i nærheten av det de mener er riktig. Derfor får jeg heller aldri lån til å kjøpe leilighet, for ifølge SIFO så har jeg ikke sjangs om å klare å betjene lånet. Men jeg har klart meg på denne måten i årevis, og husleia er jo like høy (eller høyere) som låneutgifter ville vært på.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2011 #9 Skrevet 11. november 2011 Du legger inn detaljene her: http://script.sifo.no/cgi-bin/standard/standard.cgi Så får du en oversikt! Tjaaa, ca 13.000 for oss også uten bil og barn. I tillegg kommer ca 8.000 boliglån og 4.500 fellesutgifter (borettslag). Da går vi på ca 25.500 for oss 2. Men det er også litt uteliv som å spise ut annenhver helg, strøm, sparing i BSU, andre ting og da kommer vi opp til 35.000. Det passer oss bra siden vi har samlet nettoinntekt på ca 40.000 per måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå