Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 33 år, har lærerutdanning + et par fag fra universitetet. Her jeg bor er det vanskelig å få seg jobb, også som lærer, så jeg er arbeidssøker og har vært det en stund. Jeg begynner å bli smålei av å søke jobber der jeg aldri når helt opp. Konkurransen om jobbene er stor, så selv om jeg er godt kvalifisert så er det alltid noen som er hakket bedre kvalifisert enn meg.

Vel, saken er at jeg nå er så desperat at jeg vurderer å tilby mine tjenester som barnevakt for en familie som søker dette. Jeg føler meg veldig i tvil, men samtidig, NOE må man jo gjøre.

Hva ville du som mor/far tenkt om en som meg ønsket å være barnevakt? Ville du automatisk tenkt at det måtte være noe riv ruskende galt et sted og derfor skygget banen?

Og hva om jeg får "jobben". Vil det kunne påvirke mine jobbmuligheter i negativ retning senere?

:sukk: Har absolutt ikke lyst til dette, men som sagt, noe må jeg jo gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel greit å ha som mellomjobb?

All erfaring er god erfaring, er det ikke det de sier?

Og hvis det dukker opp noe mer relevant, er det jo bare å søke på det, og se om du får den. I mellomtiden har du en liten inntekt, og noe å gjøre, fremfor å gå og slaske hele dagen. Ser ikke hvordan det skal "ødelegge" dine sjanser til noe som helst. :)

Skrevet

Synes det høres ut som en god ide jeg. Mye bedre å ha en jobb som krever mindre kvalifikasjoner mens du søker, enn å være arbeidsledig.

Vet ikke hva slags lærerutdanning du har, men det må jo også telle positivt at du trives med barn/har jobbet med barn tidligere, selv om du "bare" var barnevakt og ikke lærer.

Dersom jeg fikk en utdannet lærer som barnevakt hadde jeg vært meget fornøyd!

...men dersom du absolutt ikke vil ha jobben kan du kanskje se etter noe annet midlertidig mens du søker jobb som lærer?

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg ville gjort det.

Uansett om å være barnevakt ikke gir direkte pedagogisk ansvar på samme måte som en lærerjobb, så er det litt beslekta. Så jeg ser på det som relevant. :) Bare tenk på hvor mange lærere som aldri får muligheten til å jobbe med en liten barnegruppe noensinne i sin karriere. Du kan ta med deg masse verdifull erfaring fra dette, selv om det ikke er undervisningserfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...