Gå til innhold

Livet som Antheia.

Antheia

Anbefalte innlegg

Prøver meg på en sånn dagbokgreie jeg. :sjenert: Hva den blir å handle om, gjenstår jo å se, men det kommer sikkert noe om hverdagen som student, hverdagen som singel, eller om min planlagte (og så vidt påbegynte) vektreduksjon på 15 kg. :vekt::trene:

Har nemlig lenge visst at jeg egentlig er overvektig, men det har egentlig ikke plaget meg nevneverdig. Men en dag, ikke lenge etter at typen slo opp med meg, tenkte jeg at jeg skulle ha på meg et skjørt. Skjørtet passet fint for 2 år siden, men nå fikk jeg det ikke på før det var rett under puppene, også måtte jeg dra det ned på hoftene. Og når jeg da så meg i speilet, så jeg hvor ufattelig ekkel jeg egentlig så ut. Magen hang ut på alle kanter. Så jeg bestemte meg rett og slett for å gjøre noe med det. Jeg skal nemlig bli sexy, sånn at exen ser hva han går glipp av. Hah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet som student er ikke så awesome for tiden merker jeg. Har ikke motivasjon til å lese pensum eller å skrive oppgave, rett og slett fordi jeg egentlig syns akkurat det jeg skal skrive om, er vanskelig, og ganske kjedelig.

Dessuten liker jeg ikke å være fattig, så har siden jeg flyttet hit, søkt på alt mulig av jobber, og har vært på ett intervju. Den jobben var det selvsagt den tynne og blonde og perfekte jenta i klassen som fikk. Typisk.

Jaja, hun gjorde det vel bedre enn meg. Anycow... Tror jeg egentlig bare må søke på alle butikker, maybe I'll get lucky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woha. Endelig ferdig med eksamensoppgave, og nå er det avslapping resten av helgen tenker jeg. I morgen tenkte jeg å dra avgårde på kjøpesenteret og få tak i en graviditetstest, rett og slett for å få bekreftet at jeg ikke er gravid. Jeg har nemlig fortsatt ikke fått mensen enda, selv om jeg har gått på sukkerpillen i 12 dager (har glemt et par ganger, + jeg gikk tom for noen dager siden, og har ikke begynt på nytt brett). :sjenert: Har ingen symptomer på graviditet, med unntak av uteblitt mens, så jeg er 99% sikker på at jeg ikke er gravid. Men greit å bekrefte det uansett.

Utenom det så vet jeg ikke helt hva som står på planen. Vet jeg må rydde på rommet, samt lese til eksamen, og kanskje gå litt turer, hvis været holder seg. Og ikke minst snu døgnet sånn at det "står riktig vei".

Endret av Antheia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått bekreftet at jeg ikke er gravid, så da er det bare å vente og se om det dukker opp noen mens. Hvis ikke er det kanskje ikke helt dumt å ta seg en tur til legen...

Anycow. Her sitter jeg da, klokken 4 om natten. Sitter og hører litt på musikk jeg hørte på for noen år siden, og tenker, og jeg merker at jeg kanskje ikke har det noe supert for tiden. Kjenner jeg er sliten og lei, og fryktelig stresset og nervøs angående eksamen, som nærmer seg alt for fort.

Jeg må lese 4 bøker med pensum, skrive en oppgave, og forbedre 4 oppgaver på 4 uker. Føler ikke jeg har tid til å sove eller spise, eller noenting egentlig. Hater at jeg ikke begynte å lese skikkelig før, og jeg kjenner dette tærer på humøret. I tillegg merker jeg at kritikk ikke blir mottatt så bra for tiden (og da er nok neppe kvinneguiden det beste stedet å være). En eneste negativ kommentar kjører meg ganske langt ned, og det er egentlig ganske slitsomt. Merker at jeg av og til skulle ønske jeg kunne slette ting jeg allerede har skrevet.

Har planer om å prøve å lese en bok pensum i uka nå før eksamen, men tror det blir jævla vanskelig, spesielt siden den ene boken er på 400 sider med liten skrift.

Kjenner jeg er glad dette er dagboken min, og jeg kan klage så mye jeg bare vil. Nå skal jeg se om jeg finner søvnen. Kanskje jeg er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hm. Er en stund siden jeg kikket inn her, så er vel på tide med en slags oppdatering. Har vært hjemme i over en uke nå, og har ikke hatt tid til noe særlig trening (med mindre man kan kalle vasking av gulv og skuring av trapp for trening da), men nå er jeg hjemme igjen, og hadde min første treningsøkt i går. Den var bare på 15 minutter, men tung som f... og jeg er sikker på at jeg kommer til å føle meg helt ødelagt senere i dag.

Nå nærmer det seg eksamen, og i steden for å lese, sitter jeg altså her. Superlurt. Nei, i dag blir det nok heller oppgaveskriving enn lesing (selv om jeg helst skulle hatt tid til begge). Det er virkelig for få timer i døgnet. Hvor blir alle timene av? Syns alt for mange timer går til soving da... Men det er jo så godt! :sovne:

Jaja, tilbake til skolearbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja jeg veit! Gleder meg veldig til alt stresset er ferdig, og jeg kan slappe av med den beste søsteren i noen dager. :)

Blir en julaften uten for mange gaver for min del da, for jeg orker ikke drasse med meg alle gavene ned til Danmark, for så å drasse alt med meg hjem igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du på en måte to julaftener hva pakkeåpning angår, og det er jo ikke dumt. :jepp:

Men skjønner godt at du ikke orker å dra så mye med deg. Det er jo bare å be om stress. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to sett kalendergaver jeg skal ha med, så får vi se hva annet som blir med i bagen, med unntak av gavene til deg og mannebeinet + gave til baby. Har fortsatt ikke hørt hva dere trenger til baby. Er greit med noen tips. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to sett kalendergaver jeg skal ha med, så får vi se hva annet som blir med i bagen, med unntak av gavene til deg og mannebeinet + gave til baby. Har fortsatt ikke hørt hva dere trenger til baby. Er greit med noen tips. :sjenert:

Klær, først og fremst. Det er ikke så mye annet sånne små trenger den første tiden, gjerne størrelse 56, da jeg har merket en tendens til at de fleste kjøper 62. Ikke kjoler, eller veldig rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær, først og fremst. Det er ikke så mye annet sånne små trenger den første tiden, gjerne størrelse 56, da jeg har merket en tendens til at de fleste kjøper 62. Ikke kjoler, eller veldig rosa.

Ikke kjoler eller rosagreier. Got it. Skal se hva jeg finner! :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal faktisk prøve meg på nok en ny matrett i dag. Ikke noe fænsi eller noe, men likevel noe nytt. Lakseburger. Og jeg som egentlig ikke liker laks engang. Håper det blir godt, og noe jeg kommer til å gjenta.

Var nettopp på butikken og :handle: nettopp, og kan ikke huske sist jeg hadde en så sunn handlevogn. Jeg vet ikke engang om jeg noen gang har hatt det. Litt moro.

Lurer også på om jeg klarer å få til en treningsøkt i kveld også! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg prøver igjen (jeg har nemlig allerede skrevet dette innlegget en gang, men pga hemma internett så forsvant alt).

Jeg bor for tiden på et sted hvor det koster ca 4500 kr i mnd + 25 kr per maskin med klær man vil vaske/tørke. Det er inkludert strøm, tv-kanaler og (som allerede nevnt), jævla dårlig internett, så det er jo greit i og med at jeg bor alene. Men problemet er at jeg ikke kan bo her i sommer, da det etter 1. juni vil bli døgnpris på 250 kr (noe jeg ikke vet om de har lov til engang), og det har jeg ikke råd til.

Den eneste inntekten jeg har, er det jeg får fra lånekassen, og etter husleie har jeg litt over 2000 kr til mat, bensin, og et liv. Så, for å få råd til å leve litt, og slippe å spørre mamma og pappa om penger med jevne mellomrom, har jeg vært på jakt etter en deltidsjobb en god stund nå. Jeg var faktisk på jobbintervju for en klesbutikk for en stund siden, og fikk vite at ei jente som jeg faktisk har gått på barneskole, ungdomsskole OG VGS med, og som jeg nå går på høyskole med, skulle på intervju på samme sted. Og hvem tror dere fikk jobben? Jo, det var henne det. Egentlig helt greit, i og med at jeg ikke helt følte at jobben var noe for meg, men jeg må jo lure på hvorfor det ble henne og ikke meg.

Nå i det siste har jeg begynt å lete etter et annet sted å bo, litt fordi jeg syns det er dyrt her, og jeg ikke kan bo her i sommer. Og jeg fant en kjempefin og stor leilighet som er 1000 kr billigere for meg enn her jeg bor nå, med alle hvitevarer, og ringte inn for å høre om det gikk an å få visning på den, og da sa han utleieren at han måtte ringe til nåværende leietaker og så komme tilbake til meg. Noe mer hørte ikke jeg fra ham.

I dag fant jeg ut at samme jenta som fikk jobben i klesbutikken, skulle på visning på MIN leilighet (eller den jeg ringte på), i morgen! Så da ringte jeg selvfølgelig til utleier og fikk vite at han hadde glemt oss (meg og min forhåpentligvis fremtidige roomie), så da fikk jeg ordnet visning i morgen. Men jeg kan ikke si at jeg liker tanken på at hun i klassen skal på samme visning. Hun er nemlig den type person som "alle" vil ha. Hun er høy, tynn og blond, mens jeg er lav, smålig overvektig og for tiden lillahåret. Hun har en ikke helt gale looking kjæreste, mens jeg er nydumpa og nysingel. Awesome. I tillegg har både hun og typen jobb, mens jeg ikke klarer å få en jævla drittjobb på en eneste jævla butikk. Hurra for meg. Hvis hun får den leiligheten, kommer jeg så sykt til å føle meg som et dårligere menneske.

Måtte rett og slett få ut litt frustrasjon.

Er jo halvveis derfor jeg har denne dagboka.

:kjefte: :kjefte: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da får du på en måte to julaftener hva pakkeåpning angår, og det er jo ikke dumt.

22.gif

Helt sant det. :)

Og ekstra fine gaver blir det i år og.

Håper du kanskje vil følge med her videre. Er litt koseligere å skrive når jeg har noen som faktisk leser (og svarer).

:velkommen: i allefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...