Gjest Gjest Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg har oppdaget en liten kul rett ved innsiden av skjeden...den er rett innenfor åpningen og kjennes ut som en myk og glatt klump. Ser ikke ut som en kvise/nupp, det er en liten kul, liksom. Kan ikke huske å ha merket den tidligere. Noen som vet hva dette kan være? Vurderre å ringe lege og bestille time til GU. Har Googlet litt,og jeg har kommet frem til at det kan enten være en cyste eller livmorhalsen. Noen som har en anelse om hva det kan være?
ssecret Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Jeg har oppdaget en liten kul rett ved innsiden av skjeden...den er rett innenfor åpningen og kjennes ut som en myk og glatt klump. Ser ikke ut som en kvise/nupp, det er en liten kul, liksom. Kan ikke huske å ha merket den tidligere. Noen som vet hva dette kan være? Vurderre å ringe lege og bestille time til GU. Har Googlet litt,og jeg har kommet frem til at det kan enten være en cyste eller livmorhalsen. Noen som har en anelse om hva det kan være? oi. Hmm, livmorhalsen er vel egentlig lenger oppe trodde jeg. Jeg hadde gått til legen hadde jeg vært deg! Alle merkelige klumper tror jeg nok jeg ville sjekket uansett. Blir litt for skummelt å stole på google alltid. Det går sikkert helt fint. Det trenger ikke være noe galt, kanskje en muskel o.l, men greier du legge det fra deg hvis du ikke sjekker det??
Gjest TS Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 oi. Hmm, livmorhalsen er vel egentlig lenger oppe trodde jeg. Jeg hadde gått til legen hadde jeg vært deg! Alle merkelige klumper tror jeg nok jeg ville sjekket uansett. Blir litt for skummelt å stole på google alltid. Det går sikkert helt fint. Det trenger ikke være noe galt, kanskje en muskel o.l, men greier du legge det fra deg hvis du ikke sjekker det?? Jeg trodde det var "lowered cervix" som man kaller det... Men, det høres litt usannsynlig ut også. Huff, jeg har litt angst nå. :S Går til GU jevnlig og det her er noe som jeg merket nå nylig...Det SER ikke unormalt ut (i speil) men når jeg kjenner etter med finger inni så er dte som om det er en klump rett innenfor inntil skjedeveggen... Får bestille time i morgen!
Gjest TS Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Er det vondt/ømt? Nope...det gjør ikke vondt. Jeg merket den da jeg skulle tørke meg med en intimserviett (faktisk). Jeg kjente kulen rett innenfor åpningen. Den kjennes bare veldig glatt ut, og utifra det jeg har sett så ser den lyserosa/rødlig ut, ikke noe annerledes enn resten av skjeden liksom. Men jeg klarer bare ikke å huske at jeg har hatt det der før, eller om det er noe som har oppstått nylig.
Gjest Eurodice Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Livmorhalsen? Det kan det ikke være, den sitter ikke langt ned i skjeden.
MalloryK Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Okey. For betente talgkjertler er som regel ømme, men jeg har hatt noen som ikke er ømme. Og de er ikke farlige
Kontormus Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Jeg har en venninne som fikk en verkebyll på samme sted. Men den gjorde fryktelig vondt. Og det var ikke før den var skikkelig plagsom at hun fikk det sjekket. Og da var det som sagt det, og den sprakk av seg selv. Det er visst arrvev der nå. Det er nok neppe noe farlig, men der er jo greit å sjekke det hos lege.
hittah Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Kan også være en kjønnsvorte. Men få deg sjekka, du. Så går det nok bra
Gjest TS Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 Altså, grunnen til at jeg tenkte livmorhals er fordi jeg Googlet bilder av den og kulen ser helt likedan ut som på bildene, egentlig. Nå istad sjekket jeg og da kjentes den litt 'fastere' ut, enn sist jeg sjekket for et par dager siden, og den kjennes mer ut som en del av skjedeveggen nå enn tidligere, og bittelitt 'ru' overflate enn sist (da var den helt glatt) Nei,jeg får bestille time i morgen tidlig. Huff. Gruer meg litt. Hvis ikke det bare ER skjedeveggen da? :S Da hadde jeg følt meg bra dum altså.
Gjest TS Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 Kan også være en kjønnsvorte. Men få deg sjekka, du. Så går det nok bra Nei det er ingen vorte, eller kvise. Det er ingen nupp, mer som en kul. Det ser ut som en naturlig del av vagina, den har helt likedan farge som resten av innsiden der, er bare at den kjentes ut som om den 'stakk ut', og jeg kan ikke huske å ha merket det tidligere. Er en kul, men samtidig kjennes den ut som en del av skjedeveggen, iallefall nå som den kjennes fastere ut.
Kontormus Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 Bare få en lege til å sjekke, så slipper du bekymre deg for det mer. Heller en 2 minutters undersøkelse, enn timer og dager med uro.
Gjest Nuppa_ Skrevet 8. november 2011 #14 Skrevet 8. november 2011 Livmorhalsen forandrer plassering ettersom hvor man er i syklusen, så det er mulig at det er helt normalt for deg uten at du har fått det med deg før.
Gjest Eurodice Skrevet 8. november 2011 #15 Skrevet 8. november 2011 (endret) Livmorhalsen forandrer plassering ettersom hvor man er i syklusen, så det er mulig at det er helt normalt for deg uten at du har fått det med deg før. Livmorhalsen kommer vel neppe så langt ned som i skjedeåpningen. Dessuten er den bevegelig, det vil si den er ikke festet til skjedeveggen. Livmoren har pæreform, livmorhalsen er den nederste, smale delen. TS forteller at det er en kul i skjedeveggen. Endret 8. november 2011 av Belladonna
AnonymBruker Skrevet 9. november 2011 #16 Skrevet 9. november 2011 Kul som i en "ert" som ligger inntil huden? Eller kul som i en mer "flapp"? Polypp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå