Gå til innhold

Mellomnavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg heter Lone og syns det er ett litt kjedelig navn. Så jeg skal få et mellomnavn men jeg klarer ikke å bestemme meg eller finne det perfekte mellomnavn! Jeg trenger hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lone Marie

Lone Sofie

Lone Isabelle

Lone Kristine

Lone Andrea

Lone Katrine

Lone Terese

Skrevet

Jeg liker Lone helt alene, for det er enkelt og fint navn. Forstår ikke hvorfor man plutselig som voksne skal legge til et nytt navn, og spesielt ikke når man har et kort og fint navn.

• Liker 4
Skrevet

Enig, finest alene. Det enkle er ofte det vakreste.

• Liker 1
Skrevet

Husk at det heter ikke "mellomnavn" når du skal ha et til fornavn, men ekstra fornavn. Ola Tore Nordman feks, har ikke noe mellomnavn. Nina Nordman Olsen, har Nordman som mellomnavn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med de andre her. Lone er et kjempefint navn, ingen grunn til å dille med det! Av og til har Rema1000 helt rett: Det enkle er ofte det beste.

• Liker 2
Skrevet

Lone er et veldig vakkert navn - og vakrest alene.

Enig. Lone er et flott navn helt på egenhånd.

Skrevet

Kva med Hansen? :popcorn:

Det heiter å ha to fornamn.

Eg ser heller ikkje grunnen til å leggje på eit ekstra fornamn som heilt sikkert ikkje kjem til å bli brukt uansett. Tek berre opp plass på førarkortet...

• Liker 2
Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Hva slags navn liker du, da?

Man kan jo tenke seg mange navn som fornavn nr 2, fra norrøne tradisjonsnavn til mer eksotiske varianter. Her er noen eksempler i mange retninger:

Lone Åsbjørg

Lone Guldborg

Lona Camilla

Lone Hansine

Lone Antonette

Lone Esmeralda

Lone Jeanette

Lone Aida

Lone Aline/-a

Stort sett vil nok et ekstra fornavn som man tar i voksen alder kun bli fyllstoff i selvangivelse, pass og førerkort. Det skal en del til før familie og venner endrer adferd og begynner å tiltale en med det nye navnet. Men det er en annen sak, så jeg vil ikke spore av mer ;)

Endret av Spinell
Skrevet

Lone er et pent navn. Penest alene synes jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Lone Andrea i tilfelle. Kommer også an på etternavnet da.

Skrevet (endret)

Lone er pent alene :)

Lone Sofie

Lone Tanita

Lone Celin

Lone Helene

Lone Kristin

Lone Rebekka

Lone Isabel

Lone Charlotte

Lone Margrethe

Endret av Tøydokke Anna
Skrevet

Hva med Pone?:fnise:

Eller du får gifte deg og bli Lone Kone!:lur:

Neida, helt alvorlig; Lone funker best alene, men mellomnavn som Marie, Amalie, Madelen, Margrethe osv klinger greit til det meste.

Skrevet

Lone er et nydelig navn, og er absolutt finest alene. :jepp:

Skrevet

Hva med Lone Elise? Jeg skjønner ikke hvorfor absolutt alle som ber om forslag til navn som passer med et annet navn, skal bombarderes av folk som ikke liker dobbeltnavn. Og som ikke engang har noe forslag å komme med... hvorfor svare da?

Skrevet

Hei Lone. Først vil jeg si at Lone er et veldig fint navn. Jeg synes kanskje Lone Natalie eller Lone Cecilie hadde passet deg fint. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...