Commodore64 Skrevet 10. november 2011 #61 Skrevet 10. november 2011 Det finnes olje man fint kan ha i ansiktet, f.eks arganolje som jeg bruker, tetter ikke igjen porene og kjennes ikke fet. Men jeg skjønner jo at man ikke vil/trenger ha olje i ansiktet hvis man har skikkelig fet hud, da. Jeg skjønner ikke logikken her... Jeg bruker jojobaolje for å regulere min fete hud. Finnes mange andre oljer som har samme virkning. Derimot har jeg hørt at man kan få poser under øynene hvis man OVERDRIVER bruk av olje i ansiktet. Selv hadde jeg ikke klart meg uten olje i hudpleie, men her er et eksempel på en ansiktskrem som også fyller kravet om å være oljefri i tilleg til de andre: BWC, Oil-Free Moisturizer
Commodore64 Skrevet 10. november 2011 #62 Skrevet 10. november 2011 Kremer og kosmetikken vi bruker er i søkelyset om dagen, pga innhold av parabener som forskning viser at forstyrrer hormonbalansen...vi snakker om hudkremer, salver, shampoo, sminke osv... Har lenge brukt A-krem.. men den er vist FULL av parabener... hva av ansiktkrem kan brukes???? Denne kan jeg selv anbefale: BWC, Daily Facial Lotion sammen med mange andre. Det finnes et hav av altrenativer, men det er ikke så mange av de på Vita og Rema.
Gjest shirelle Skrevet 10. november 2011 #63 Skrevet 10. november 2011 Jeg skjønner ikke logikken her... Jeg bruker jojobaolje for å regulere min fete hud. Finnes mange andre oljer som har samme virkning. Derimot har jeg hørt at man kan få poser under øynene hvis man OVERDRIVER bruk av olje i ansiktet. Selv hadde jeg ikke klart meg uten olje i hudpleie, men her er et eksempel på en ansiktskrem som også fyller kravet om å være oljefri i tilleg til de andre: BWC, Oil-Free Moisturizer Jojobaolje er ikke en olje egentlig, men en voks.
Commodore64 Skrevet 10. november 2011 #64 Skrevet 10. november 2011 Jojobaolje er ikke en olje egentlig, men en voks. Ok, men eneste oljene jeg vet om som tetter porer og gir fet og uren hud er mineraloljer. Har ikke hørt om noen vegetabilske oljer som er kjent for å skape slike problemer, men det finnes jo mange forskjellige oljer som passer for forskjellige hudtyper.
Gjest KLF Skrevet 12. november 2011 #65 Skrevet 12. november 2011 Hei, Vi ser at dere er opptatt av tryggheten i norske kosmetikk- og hygieneprodukter. Følg linken for mer informasjon: http://www.klf.no/?itemid=1766 Nederst i artikkelen kan dere og lese hva professor Tore Sanner, nestleder i EU's vitenskapskomité for forbrukersikkerhet sier i en kronikk i Dagbladet 10. november 2011. Hilsen Kosmetikkleverandørenes Forening 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #66 Skrevet 14. november 2011 Den spropagandaen din for å skremme folk til å ikke prøve alternativer til parabenholdige produkter skjønner jeg ingen ting av!! Kan ikke du bare kose deg med parabenene dine og la andre som ønsker det se på alternativene?? Trådstarter sier jo at hun er på utkikk etter en krem UTEN parabener, da kan du holde deg unna tråden i stedet for å ødelegge den! Jeg har da på ingen måte prøvd å skremme folk fra å bruke produkter uten parabener. Men når TS etterlyser parebenfri krem fordi hun tror at parabener er farlige, må det vel være lov å opplyse om at dette ikke stemmer. Dermed slipper TS og alle andre å bruke tid på å lete etter parabenfrie produkter. Hvis det er noen som driver propaganda, er det vel heller dere som insisterer på at parabener er ren gift, på tross av hva forskningen faktisk viser. Dere må gjerne bruke hva dere vil av kosmetikk, men jeg for min del foretrekker å bruke tiden min på langt viktigere ting enn å henge meg opp i parabener og ikke-parabener. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå