Gå til innhold

Naturlig Ansiktskrem uten parabener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kremer og kosmetikken vi bruker er i søkelyset om dagen, pga innhold av parabener som forskning viser at forstyrrer hormonbalansen...vi snakker om hudkremer, salver, shampoo, sminke osv...

Har lenge brukt A-krem.. men den er vist FULL av parabener...

hva av ansiktkrem kan brukes????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nivea har en ny krem nå uten parabener :-)

Gjest shirelle
Skrevet

jeg vil også ha hudkrem uten parabener osv. Må passe for hud som lett får urenheter også, og trenger fukt (ikke fett). si fra hvis noen vet av en sånn.

Skrevet

Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig for kosmetikk og kropp/hårpleieindustrien å lage produkter uten parabener og andre skadelige stoffer.

Men så lenge forbrukere fortsetter å kjøpe disse produktene og myndighetene ignorerer saken vil de vel bare fortsette.

Jeg synes det er altfor få kremer på markedet:

http://www.gronnhverdag.no/nor/Klaer-Hudpleie/Hudpleie/Tester/Ansiktskrem

• Liker 1
Skrevet

Decleor. Kjøp på feelunique f.eks, mye billigere!

• Liker 1
Gjest shirelle
Skrevet

kan det ikke lages en ansiktskrem som gir fukt men ikke inneholder:

mineraloljer

parabener

lanolin

parfyme

olje

en krem som gir fukt til huden og holder huden fin. da hadde jeg blitt glad :D

• Liker 1
Skrevet

kan det ikke lages en ansiktskrem som gir fukt men ikke inneholder:

mineraloljer

parabener

lanolin

parfyme

olje

Og nanopartikler!

Skrevet

Decleor. Kjøp på feelunique f.eks, mye billigere!

Desverre er det nok bare få av Decleors produkter som er uten parabener - så man får ikke nødvendigvis en krem som er tilpasset huden sin. Men hvis du synes det er så viktig å ikke få i seg konserveringsmidler, så gjør det vel ikke noe om kremen ikke er optimal til din hud regner jeg med. Jeg må å få poengtere at store hudpleieselskaper har bukket under for hysteriet, fordi folk sluttet å kjøpe kremer med parabener - ikke fordi de var enige i påstandene om at de er kreftfremkallende. Resultatet er kremer som er like kostbare, men varer kortere (så bruk kremene raskt - de varer ikke like lenge som kremer med konserveringsmidler)

Jeg er hudpleier og møkka lei paraben-hysteriet som florerer over alt. Har opplevd å få kjeft av forbrukere som beskylte meg i å selge "farlige, kreftfremkallende produkter". Det må være stressende å være så hysterisk. Det virker nesten som om noen synes at å smøre seg med en hudkrem er like kreftfremkallende som å røyke (om ikke mer). Men for all del - last ned appen som har kommet, så får dere jo vite hvilke kremer som er "ufarlige" .

• Liker 2
Skrevet

Jeg er hudpleier og møkka lei paraben-hysteriet som florerer over alt. Har opplevd å få kjeft av forbrukere som beskylte meg i å selge "farlige, kreftfremkallende produkter". Det må være stressende å være så hysterisk. Det virker nesten som om noen synes at å smøre seg med en hudkrem er like kreftfremkallende som å røyke (om ikke mer). Men for all del - last ned appen som har kommet, så får dere jo vite hvilke kremer som er "ufarlige" .

Selvfølgelig er det irriterende for deg at du ikke får solgt produktene dine til disse hysteriske kundene som er opptatt av miljø og helse. Informasjonen som har kommet i det siste om parabener kommer fra flere hold. Danmark må jo da også være full av hysteriske mennesker siden parabener er forbudt der. Det var nok hysterisk da man begynte å være skeptisk til PCB og asbest også. Holdningen din gjenspeiler holdningen til resten av industrien, som skråsikkert påstår at parabener ikke er farlige bare fordi det ville vært upraktisk og dyrt for dem ellers.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig for kosmetikk og kropp/hårpleieindustrien å lage produkter uten parabener og andre skadelige stoffer.

Men så lenge forbrukere fortsetter å kjøpe disse produktene og myndighetene ignorerer saken vil de vel bare fortsette.

Jeg synes det er altfor få kremer på markedet:

http://www.gronnhverdag.no/nor/Klaer-Hudpleie/Hudpleie/Tester/Ansiktskrem

Takk for fin link! Noen som har prøvd i+m FREESTYLE fuktighetskrem?

Skrevet

Jeg må å få poengtere at store hudpleieselskaper har bukket under for hysteriet, fordi folk sluttet å kjøpe kremer med parabener - ikke fordi de var enige i påstandene om at de er kreftfremkallende.

Hadde du hatt minimum av kunnskap om parabener, noe du kanskje burde hatt som hudpleier, så hadde du visst at det er ikke først og fremst kreft man er redd for. Parabener forstyrrer hormoner og flere og flere forskerer mener de i større doser føre til deformerte kjønnsorganer, nedsatt forplantningsdyktighet og for tidlig pubertet.

Det er ikke meg selv jeg er mest bekymret for, når jeg vil unngå parabener. Men barna våre og de som kommer etter oss.

• Liker 3
Skrevet

Hei dere!

Men parabener er konserveringstoffer, ikke sant? Så hvis produktene vi bruker ikke inneholder parabener, så inneholder de vel andre konserveringstoffer? Og hvis de ikke inneholder konserveringstoffer, så inneholder de kanskje sopp? Bare lurer....

• Liker 3
Skrevet

Desverre er det nok bare få av Decleors produkter som er uten parabener - så man får ikke nødvendigvis en krem som er tilpasset huden sin. Men hvis du synes det er så viktig å ikke få i seg konserveringsmidler, så gjør det vel ikke noe om kremen ikke er optimal til din hud regner jeg med. Jeg må å få poengtere at store hudpleieselskaper har bukket under for hysteriet, fordi folk sluttet å kjøpe kremer med parabener - ikke fordi de var enige i påstandene om at de er kreftfremkallende. Resultatet er kremer som er like kostbare, men varer kortere (så bruk kremene raskt - de varer ikke like lenge som kremer med konserveringsmidler)

Men det er ikke bare mengden stoffer vi får i oss bare gjennom hudpleie osv. Så du Puls på nrk i går? Vi er proppfulle av miljøgifter allerede, så stoffene vi får i oss gjennom hud- og hårpleie er bare toppen av isberget. Det er denne totalmengden som bekymrer forskerne. Miljøgiftene kan vi ikke gjøre noe med, hud- og hårpleie er tross alt "unødvendig". Du fremstår som kunnskapsløs.

• Liker 1
Skrevet

Kjøper man Svane merket produkter,så er de uten parabener.

Skrevet

Jeg shopper på iherb.com der har jeg på ingen måte problemer med å finne en krem som både er uten parabener og som passer perfekt til min hud og som på toppen av det hele er naturlig eller økologisk. Sverget til produkter fra hudpleier før (som id,md, matis, decleor og carita) og da hadde jeg problemhud. Nå hanler jeg naturlig/økologisk hud,hår og kroppspleie, min hud har aldri vært bedre. Jeg er glad jeg endelig har sett lyset at naturlige/økologiske produkter er MYE bedre enn det de selger hos hudpleiere. Før stolte jeg på det hudpleieren så og trodde det var det eneste som dugde, men nå vet jeg bedre.

Den kremen jeg bruker nå er http://www.iherb.com/Jason-Natural-Ester-C-Lotion-Antioxidant-Regenerating-Moisturizer-4-fl-oz-125-ml/6260?at=0 og den er uten parabener, mineraloljer, ikke testet på dyr og har 18mnd holdbarhet:)

Her finner dere hudpleie på iherb:

http://www.iherb.com/Bath-Beauty

Skrevet

Men parabener er konserveringstoffer, ikke sant? Så hvis produktene vi bruker ikke inneholder parabener, så inneholder de vel andre konserveringstoffer? Og hvis de ikke inneholder konserveringstoffer, så inneholder de kanskje sopp? Bare lurer....

Det er helt riktig. Produkter uten parabener er fulle av levende soppsporer og bakterier. Parabener hindrer formering av sopp og bakterier ved at de gjør dem "sterile", koloniene dør derfor ut av seg selv. Men uten parabener får sopp og bakterier altså formere seg fritt, de "spiser" av produktet og det blir flere og flere. Produkter uten parabener er ofte dekket av mugg og/eller sopp. De lukter også ofte sterkt/vondt, avhengig av hvilke stoffer de inneholder og hva bakteriene spiser og skiller ut av avfallsstoffer.

Det hjelper litt å oppbevare naturlig kosmetikk i kjøleskap/fryser. Man kan også bruke naturlige konserveringsmidler som sukker, salt og røyking, men ofte reagerer huden negativt på dette, dessverre.

Jeg er derfor for parabener i kosmetikk, siden de ikke har funnet opp noe godt alternativ. Jeg vil ikke ha barn heller, så for meg spiller det ikke så kjempestor rolle det med kjønnsorgan og forplantningsevne. Det er faktisk viktig å ta vare på huden, og ikke få allmulig sopp og mugg på den. Har også hørt om noen som fikk sopp i huden av parabenfrie produkter, store mørke flekker som ikke gikk bort. Det vil IKKE jeg ha.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...