Gå til innhold

Morgengave!

Smilet

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentlig bestemt meg får å gi min kjære et kokkekurs i morgengave, men når jeg ringte nå for å avtale ble jeg plutselig i tvil!

Vil dere dele deres planer for morgengave slik at jeg kan få noen tips?

smilet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kjære fekk speglreflekskamera.

Trur det er ein god idè å gi noko i forb. med ei interesse eller ein hobby - lavvo viss det er ein friluftsmann, kokkekurs viss han elskar å lage mat etc.

(min kjære ville i alle fall neppe elska å fått mansjettknappar, liksom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noen gode tips, men et spørsmål: Når gir/får man morgengaven? Dagen etter bryllupet eller morgenen på bryllupsdagen?

Litt uopplyst, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir mansjettknapper er det kanskje kjekkt å gi det bort på bryllupsdagen, men det vanlige er nok å gi gaven morgenen etter bryllupet. Det er jo det som er tradisjon.

I tillegg er det jo mange som ikke tilbringer natta før med mannen sin, og da må man jo uansett vente til morgenen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann fikk et portrettmaleri av oss begge i morgengave han. En litt original og anderledes gave. :wink:

Bilde av maleriet finnes på linken i siganturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg hadde egentlig bestemt meg får å gi min kjære et kokkekurs i morgengave' date=' men når jeg ringte nå for å avtale ble jeg plutselig i tvil![/quote']

Hvis han er glad i å lage mat, så synes jeg du skal gi han et kokkekurs i morgengave. Det er både originalt og flott synes jeg.

Jeg ga ingen morgengave, men han fikk gull slipsnål dagen før bryllupet, så han kunne bruke den på bryllupsdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kommende mann får bunad til bryllupet - så morgengaven blir vel enten kniv eller lommeur som han kan bruke sammen med den. -Må først se hva han får til jul og bursdagen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noen gode tips, men et spørsmål: Når gir/får man morgengaven? Dagen etter bryllupet eller morgenen på bryllupsdagen?

Litt uopplyst, jeg...

Vi gav hverandre morgenen etter bryllupet. Utrolig kjekt å våkne ved siden av mannen og få en flott gave av ham. Før(og delvis nå) var det jo bare fruen som fikk en gave, nå er det vel begge deler

Mannen min fikk motorsykkellappen. Den falt i smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gaven fra ham på den storde dagen, fordi det var to nye diamanter i alianseringen min - og den ville jeg jo bruke i bryllupet. Han fikk mansjettknappene på dagen så han kunne bruke dem, og så fikk han ett par andre småting på morgenen dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...