Gjest Anuket Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 (endret) Jeg har trent regelmessig dette semesteret, styrke, puls og litt dans. Men nå har jeg i grunn litt mer lyst å fokusere på magen min, jeg vet at man ikke kan punkt trene - men mageøvelser er det fremdeles helt unyttig? Jeg regner ikke med å få en helt flat mage, med fine muskler innen jul - men har heller tenkt at jeg kan prøve å få magen min litt mer trent frem til sommeren. Så derfor lurer jeg på om det er noen vits i å trene magen? I så fall hvilke øvelser vil du anbefale meg? og hvor mange repetisjoner osv.? Jeg er ikke ute etter at noen skal gi meg løsningen, men heller litt ideer og forslag til hva jeg kan trene videre Kostholdet mitt er noe lunde sunt, jeg har cøliaki og laktose intoleranse, så jeg spiser allerede litt sunnere enn det jeg gjorde tidligere Så kom igjen! Del dine beste mage øvelse med meg! Eventuelt andre øvelser som kan være nyttige Endret 7. november 2011 av Anuket
bergans Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Du får egentlig finest "mage" av å ikke trene den spesifikt. Det er en sieg jenteting dette med magetrening, men de som er de flotteste er de som ikke trener den. Ved å gi litt blanke, og heller satse på god holdning og sterk kjernemuskulatur, så oppnår du resultater. Hvis fokus blir på kun mage (hvorfor egentlig?), så blir du fort opphengt i magen og små forandringer som ofte er variasjoner i syklus og hormonkrøll. Gode øvelser som markløft, ett-armsroing og arbeid på benk, samt slyngetrening/bruk av stabilitetsutstyr er alt du trenger.
Gjest Anuket Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Takk for bra kommentar! En av årsakene til at jeg er litt opptatt av magen er også pga rygg problemene mine, har skjev ryggrad og har fått beskjed om å trene den opp - den beste treningen er øvelser på rygg (som jeg gjør mye av i styrketreningen) og mage. Jeg har ikke trent noe særlig mage før, og det er delvis derfor jeg også lurer på om det finnes noen gode øvelser for mage Men hovedmålet mitt er i grunn å få en litt mer trent mage Ikke flat og masse muskler, men gjerne en mage som er litt mindre "slaskete" enn den er nå
KaffeLars Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Å bli kvitt magefettet hvis det er det siste som står igjen, kan bli vanskelig uten voldsom jobbing eller "deffing", dvs bare spise kokt sei i ukevis. Usunt er det også. Deprimerende. Hvorfor slite seg ut med det, når det er mange som syns det er fint? Å trene mage er stort sett ikke nødvendig for dem som trener på andre måter. Mange trener mage, men det er fordi mange andre gjør det, fordi de tror det hjelper osv. Magen blir trent sammen med det andre uten å gjøre noe spess. Tynt underhudsfett på damer er ikke fint, og "kjennes ikke riktig". Sånn generelt. Uten at jeg vet noe mer om deg og ditt. Når du blir eldre, over 40 lar det seg kanskje ikke fjerne uten operasjon. Og det er ikke noe _jeg_ ville anbefale. Dessuten kan det bli _større_ magekul av magemuskler og trening hvis du ikke gjør det dønn riktig. http://www.fitnessprat.no/f48/en-lett-guide-til-deffing-6588/
Gjest Coarvi Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Planken og alle varianter av den er genial og enkel. Lett å tilpasse. Du kan også gjøre varianter av den i slynge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå