meelissa Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Hvordan venner man seg til å gå med høye sko?? Vil så gjerne bruke ett av mine hundre par i jula, men må ALLTID ta de av meg fordi det gjør voooondt. Hvordan venner man seg (gradvis?) til det? Bruke de en halvtime om dagen? Hehe.. Trenger hjelp fra dere flinke heels-jenter, jeg vet dere finnes der ute!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Jeg er ganske dårlig selv, men når jeg vet jeg skal pynte meg så tar jeg på de hjemme i noen dager før. Så tripper jeg rundt og øver litt Men jeg syns det er fryktelig ubehagelig. Derfor så har jeg falt helt for wedge og platå-trenden, hehe. Det er både enklere og mer behagelig å gå i. Når det er litt platå så blir som regel foten litt jevnet ut, så man går ikke like mye på tå. Og hvis du syns det er hardt, så får du kjøpt sånne egne puter til på de fleste skobutikker Lykke til! Og trøst deg med at vi er fler, men det går nå 1
Aurela Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 (endret) Mitt beste tips er geleputer til å ha i skoene. Jeg har det i alle mine hæler, og det er sånn at jeg ikke føler det gjør noe forskjell i starten, men på slutten av kvelden, om en ligger litt galt, merker jeg hvor mye hardere det er å "uten". Bianco har noen som er litt mindre enn normalt, med lim under, som jeg har hørt er gode (har ikke fått testet dem selv ennå). Ellers kan det hjelpe litt å hvile benene, ta dem litt ut av skoen, når man sitter, f.eks. ved måltider hvor ingen ser det. Og om du sitter et sted hvor du ikke vil sparke av skoene, (er ikke alltid det passer seg) kan du isteden for å ha hele foten nedi bakken, heller balanserer litt på hælen, for å forandre trykket på foten.. For å avlaste litt når det vonde er på sitt værste (eller det føles sånn), merker jeg at det hjelper å krølle tærene litt inni skoene, for da kommer trykket litt anderledes. Men det er jo ikke noe man kan gjøre en hel kveld.. Samt å bli kjent med hvilken høyde man kan ha, har et par som er perfekt høyde, for de er høye nok, og jeg klarer å gå på dem hele kvelden. Er de litt høyere, som jo er kjempefint, får jeg fort vondt. Men høres jo ut som om du har skoene allerede Endret 7. november 2011 av Aurela
Kara W Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 (endret) Øve hjemme, ja Jeg pleier å sparke dem av meg når jeg f.eks. sitter og spiser slik at jeg får vilt føttene litt og strukket på tærne. Bare pass på å ikke sparke dem avgårde under bordet så du må krabbe under og lete Ha også gode, behagelig sko som du bruker til og fra festen. Da slipper du ankomme med allerede ømme føtter, og det er helt himmelsk ta dem på på slutten av kvelden. Men hvis noen har noen tips til hvordan man går pent i disse skoene vil jeg gjerne høre. Jeg føler meg så klønete og klumpete noen ganger. Endret 7. november 2011 av Kara W
meelissa Skrevet 7. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2011 Får prøve å kjøpe noen innlegg, eller hva man skal kalle det.. :gjeiper: Går det ikke an å venne seg til det? Hehe. Skulle ønske!
Christian_S Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Dersom du ønsker å bruke høye hæler også utenom akkurat julesesongen så krever det en gradvis tilvenning. Dersom du aldri ellers går med hæler så start lavt - ca 3 cm, og bruk disse så ofte du kan til det føles naturlig. Deretter går du opp et par cm. og bruker disse så ofte du kan til det føles naturlig og du ikke har vondt i føttene. Så er det "bare" å fortsette til du er oppe i den hælhøyden du ønsker. Noe som kan være lurt, dersom du skal "ut på byen", er å ha på et par med litt høyere hæler enn de du tenker å bruke i fem-ti minutter før du skal ut. Da føles de mye lavere og du får i det minste en god start.
Gjest linsina Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Dersom du ønsker å bruke høye hæler også utenom akkurat julesesongen så krever det en gradvis tilvenning. Dersom du aldri ellers går med hæler så start lavt - ca 3 cm, og bruk disse så ofte du kan til det føles naturlig. Deretter går du opp et par cm. og bruker disse så ofte du kan til det føles naturlig og du ikke har vondt i føttene. Så er det "bare" å fortsette til du er oppe i den hælhøyden du ønsker. Noe som kan være lurt, dersom du skal "ut på byen", er å ha på et par med litt høyere hæler enn de du tenker å bruke i fem-ti minutter før du skal ut. Da føles de mye lavere og du får i det minste en god start. Overrasket over hvordan du vet det her Christian? Men bra tips!
Maria.91 Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Flotte tips som står her! Andre kan være å starte med sko som støtter over foten og rundt ankelen, de skoene sitter bedre, vanskeligere å tryne med dem og lettere å gå med, i tillegg kan det være greit å starte med kilehæler (wedges) før du går rett på stilettene, mange opplever mer balanse på den måten. Lykke masse til!
Christian_S Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Overrasket over hvordan du vet det her Christian? Men bra tips! 1. Jeg har brukt logikk og gjetter 2. Jeg har hørt rådet fra venninner spm har snakket sammen 3. Jeg har funnet det ut på egenhånd Pick a guess...
Maria.91 Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 (endret) Men hvis noen har noen tips til hvordan man går pent i disse skoene vil jeg gjerne høre. Jeg føler meg så klønete og klumpete noen ganger. Og det var et flott spørsmål, jeg blir så frustrert når jeg ser folk gå i heler og de gjør ting rart og det ser dust ut og kan umulig være bra for verken ben eller rygg! De to beste tipsene mine (som har blitt testet og brukt og lært bort på diverse motevisninger, bl.a. fashion week) er; 1) RETT UT HELE BENET, særlig kneet, før du setter ned foten når du går! Jeg synes det er så irriterende når jeg ser kvinner som går og kneet liksom bøyer seg, det ser ut som en slags hestegange, hvis du skjønner hva jeg mener? Og det ser sååå dumt ut, og kan da umulig være komfortabelt. Og det kjennes sikkert naturlig, for tyngdekraften fra steget må jo falle ett sted, men det er bedre om du da bare slapper litt av i hoften og lar den ta en liten (merk: LITEN)"pop". Og det fører meg til nr.2: 2) SLAPP AV I HOFTENE! Enkelt og greit, vi er ikke robotmennesker, det ser så unødvendig stivt ut når folk bare strammer alt som er og ikke lar ting flyte og bevege seg på en mer naturlig måte... 3) Ikke la ankelen bøye seg til siden! Av og til blir hælen på skoene slitt på en rar måte, særlig hvis du går med dem på f.eks. brosten, slik at de blir mer nedslitt på den ene siden enn den andre. Og da vrir jo ankelen seg litt sidelengs når du går.. og det er ikke noe som noen umiddelbart vil legge merke til, men det kommer til å gjøre forjævlig vondt innen kvelden er omme. Så prøv heller å tråkke mer på den siden som er minst slitt, slik at det jevner seg ut. Eventuelt, hvis det er små ujevnheter det handler om, kan du raspe hælen langs asfalt e.l. for å "slipe" hælen så den blir rett igjen. 4) HOLD BALANSEN I KJERNEMUSKULATUREN. For mange hjelper det å stramme opp kjernemuskulatur øverst i magen, da både ser man slankere ut, ryggen blir rettere, og balansen blir ofte bedre Håper det hjelper litt! Endret 7. november 2011 av Maria.91 1
Aurela Skrevet 8. november 2011 #11 Skrevet 8. november 2011 I tillegg til det Maria.91 sier, hjelper det med litt tykkere hæl, så "balanseelemetet" blir mindre. Legger til en liten film om hvordan man skal gå jeg: 1
Gjest linsina Skrevet 8. november 2011 #12 Skrevet 8. november 2011 1. Jeg har brukt logikk og gjetter 2. Jeg har hørt rådet fra venninner spm har snakket sammen 3. Jeg har funnet det ut på egenhånd Pick a guess... Er nok mest sansynlig de to øverste alternatviene
Christian_S Skrevet 8. november 2011 #13 Skrevet 8. november 2011 Er nok mest sansynlig de to øverste alternatviene Dessverre ble det nok ingen premie på linsina denne gangen... 1
Gjest linsina Skrevet 8. november 2011 #14 Skrevet 8. november 2011 Dessverre ble det nok ingen premie på linsina denne gangen...
Christian_S Skrevet 8. november 2011 #15 Skrevet 8. november 2011 Nå fikk jeg neste dårlig samvittighet. Trøstepremie?
Maria.91 Skrevet 8. november 2011 #16 Skrevet 8. november 2011 I tillegg til det Maria.91 sier, hjelper det med litt tykkere hæl, så "balanseelemetet" blir mindre. Legger til en liten film om hvordan man skal gå jeg: Og der viser de hva jeg mente med "hestegange"... haha
Gjest linsina Skrevet 9. november 2011 #17 Skrevet 9. november 2011 Nå fikk jeg neste dårlig samvittighet. Trøstepremie? Spørs hva trøstepremien er det?
Christian_S Skrevet 9. november 2011 #18 Skrevet 9. november 2011 Spørs hva trøstepremien er det? Tja... Ut fra signaturen i profilen din ser det ut til at du har høye nok hæler, så det blir det ikke. Egentlig var trøstepremien en sang. Ser du ikke? Jeg har jo faktisk stått i flere timer nedenfor balkongen. Hvordan venner man seg til å gå med høye sko?? Vil så gjerne bruke ett av mine hundre par i jula, men må ALLTID ta de av meg fordi det gjør voooondt. Hvordan venner man seg (gradvis?) til det? Bruke de en halvtime om dagen? Hehe.. Trenger hjelp fra dere flinke heels-jenter, jeg vet dere finnes der ute! Hvordan går det med tilvenningen?
Gjest linsina Skrevet 9. november 2011 #19 Skrevet 9. november 2011 Tja... Ut fra signaturen i profilen din ser det ut til at du har høye nok hæler, så det blir det ikke. Egentlig var trøstepremien en sang. Ser du ikke? Jeg har jo faktisk stått i flere timer nedenfor balkongen. Joda, jeg ser det nå Takk for sangen mister
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå