Gjest alven Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Hei. Først av alt , dette er ikke et innlegg der man kan kritisere en religion, det er et valg jeg må ta og som jeg syntes er vanskelig. Det handler ikke så mye om denne religionen, derfor legger jeg det her, da det meste handler om familie. Min mor og min bestemor er Jehovas Vitner, jeg har selv vokst opp som dette men i 2009 trakk jeg meg vekk. Jeg mistet også i den tiden kontakten med min mor og bestemor, av mange ulike grunner, ( ikke noen av de var pga troen) I påsken 2011 ringer min mor oss, hun hadde søkt oss opp i kartalogen, hun visste at jeg hadde giftet meg, og fortalte at min bestemor var alvorlig syk, vi reiste ned til de, og de traff min mann for aller første gang. Så nå nærmer vi oss julen, min mor pleier å lage julemiddag, som de fleste, men de har ikke julepynt og alt der der. Hun ønsket jo at vi skulle ta turen ned til de, vi bor et stykke unna, og min mann sa at det kunne vi. Men jeg er redd at han skal bli skuffet, at han ikke får noen julefølelse. Vi har snakket om det, og jeg kjenner at jeg dras mellom to sider, min mor har tilbringt de siste 3 årene alene, ingen har vært hos de, igjen dette har ikke noe med troen å gjøre men det har ikke falt seg sånn inn, de fleste av søskene mine har jobbet. Jeg vet at mamma blir så skuffa hvis ikke vi kommer, men jeg slites mellom 2 sider. Hva hadde dere gjort.?
Kara W Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Du sier at du slites, men ikke nøyaktig hva du slites mellom. Du må tenke nøye igjennom hvorfor du ønsker å dra, og hvorfor ikke. Er eneste grunn til å dra for å glede din mor? Er eneste grunn til å ikke dra frykten for at din mann vil savne julepynten? Din mann sier at han synes det er greit å dra, og da synes jeg du skal stole på at han mener det. For noen er ikke pynten, musikken og alt rundt så veldig viktig, og dere kan ha deres egen julefeiring når dere kommer hjem. Ønsker du å gjenoppta kontakten med din mor, og ha den type bånd til henne at det er naturlig å feire jul sammen? Eller ønsker du fortsatt å holde litt avstand? I så fall kan dere kanskje komme på middag en av de andre dagene i desember. Ønsker du å feire "komplett" jul, med alt som hører til? Da er kanskje løsningen at dere inviterer både din mor og hans foreldre hjem til dere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå