AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Hei! Har begynt å spare på BSU i år (via DnBNor). Nå viser det seg at vi trenger nytt dusjkabinett. Kan jeg ta ut pengene jeg har spart hittil i år uten å ødelegge for meg selv, det vil si at jeg kan fortsette å spare videre? Har ennå ikke mottatt noen skattefordeler av sparingen. Takk for svar
altflyter Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Du kan ta ut alle pengene uten problemer så lenge du ikke har fått skattelette for dem enda Så ja, alle penger du har satt inn i år, kan tas ut 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Tror du kan gjøre det uten negative konsekvenser hvis du sørger for å sette inn pengene igjen før året er omme. Hvis du ikke gjør det kan du aldri mer spare i BSU.
altflyter Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Tror du kan gjøre det uten negative konsekvenser hvis du sørger for å sette inn pengene igjen før året er omme. Hvis du ikke gjør det kan du aldri mer spare i BSU. Det var en imponerende idè. Glad det ikke er slik. Man kan ta ut akkurat så mye man vil, MEN tar man ut penger man har fått skattelette for, må man betale tilbake samme summen som man fikk i skattelette. Ingen som tar fra deg BSUen
Alison Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Tror du kan gjøre det uten negative konsekvenser hvis du sørger for å sette inn pengene igjen før året er omme. Hvis du ikke gjør det kan du aldri mer spare i BSU. Dette er feil. Penger satt inn inneværende år kan tas ut uten at det får noen konsekvenser for videre sparing. Har pengene derimot stått inne over nyttår vil de være låst til boligformål, og tas disse pengene ut vil en miste muligheten til å spare mer på BSU. I tillegg må en tilbakebetale det en har fått i skattefradrag. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Tusen takk for svar Tror jeg skal ringe banken og høre for sikkerhets skyld - men da ser det ut som om det kan bli nytt dusjkabinett på oss. Høres veldig logisk ut at det ikke skal ha noe å si at man tar ut penger man har spart i året.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Tusen takk for svar Tror jeg skal ringe banken og høre for sikkerhets skyld - men da ser det ut som om det kan bli nytt dusjkabinett på oss. Høres veldig logisk ut at det ikke skal ha noe å si at man tar ut penger man har spart i året. Se på finn, ser ofte dusjkabinett til salgs eller som gies bort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå