Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Felicity
Skrevet

Hadde han da blitt dømt til døden, og henrettet i den elektriske stol? Og hadde vi da båret kjeder rundt halsen med anheng av en elektrisk stol? Og hadde da landets kirker vært prydet med elektriske stoler istedet for kors?

Eller hva om han hadde blitt dømt til døden, og henrettet med en giftsprøyte? Hadde vi da båret minisprøyter rundt halsen?

....................... bare en liten betraktning fra en ikke-troende bruker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler: Du synes ikke dette passer bedre under kategorien skråblikk?

Det er vel ingen som vet hva man da hadde gjort. Kanskej hadde han uansett hatt sin egen logo og merkevare, så det ikke hadde vært bruk for noe symbol.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hadde han da blitt dømt til døden, og henrettet i den elektriske stol? Og hadde vi da båret kjeder rundt halsen med anheng av en elektrisk stol? Og hadde da landets kirker vært prydet med elektriske stoler istedet for kors?

Eller hva om han hadde blitt dømt til døden, og henrettet med en giftsprøyte? Hadde vi da båret minisprøyter rundt halsen?

....................... bare en liten betraktning fra en ikke-troende bruker.

JA, hvorfor ikke elektriske stoler rundt halsen?

Eller giftsprøyter? men nå er det ingen reell problemstilling da...:)

I forhold til hva korset symboliserte av skrekk og gru er det andre som barnemat i sammenligning.

Hvis Jesu forsoning hadde skjedd ved en annen dødsmetode hadde kanskje et annet symbol blitt brukt.

Flere organisasjoner/religioner har sverdet som symbol. Ikke særlig hyggelig det heller.

Gjest GreenSky
Skrevet

Men hvorfor skulle han ev. blitt dømt til døden? I vestlige land skal det ganske mye til for å dømme noen til døden. (Begått drap, osv) Og jeg kan ikke se for meg Jesus begå drap, akkurat.

(Grunnen til at jeg skrev "vestlige land" er at det er den kulturen jeg kjenner, om andre kulturer har andre tradisjoner iht. dødstraff kjenner jeg ikke så mye til det at jeg tør utale meg)

• 16 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde det vært protester og demonstrasoner som det var med George Floyd om rasisme men på annerledes måte. Protestene ville vært om å la jesus få leve

Jesus hadde  mørk hudfarge

Anonymkode: a0d5f...bf8

Skrevet

Hvorfor skulle han bli dømt til døden? Han hadde fått psykofarmaka. Som trolig ville være riktig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...