Hipster Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 (endret) Jeg er fattigfattig til i morgen, ingen er hjemme og jeg er dødssulten, tenkt å ta meg en tur til butikken, men har bare 80 kroner, haha. Jeg er lei av ferdigpizza og pomfri, noen har tips til billig litt sunnere mat? Endret 7. november 2011 av Hipster
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Du trenger da ikke å leve på pommes frites og ferdigpizza om du har 80 kr Finn noen billige svinestrimler feks, og kjøp deg noe å ha til, feks. Hva slags butikker har du rundt deg forresten? Sjekk rundt om på nettet etter tilbudsaviser og se hvor det beste tilbudet i kveld er
Labello Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 wokpose(ca 30kr) og svinestrimler (ca20kr for 300g) (kanskje i tacokrydder (10kr) ?)
Gjest Apophis Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Rema har billige poser med frosne grønnsaker og svinestrimler eller kjøttdeig koster ikkje all verden heller.
Personlig12 Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Kjøttdeig og spagetti Fiskepinner/annen fisk med poteter og smeltet smør Fiskegrateng Fiskekaker Gulerøtter bruker å være billig, kok dem eller risp den. Kjøp et par poteter, ca 15 kr. Kok dem. Ris eller spagetti har du sikkert hjemme. Gryterett? Lapskausblanding, ca 11 kr og en pakke pølser, så har du lunch i morgen også Kan få mye mat til 80 kr.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Jeg er fattigfattig til i morgen, ingen er hjemme og jeg er dødssulten, tenkt å ta meg en tur til butikken, men har bare 80 kroner, haha. Jeg er lei av ferdigpizza og pomfri, noen har tips til billig litt sunnere mat? 80 kroner er ikke lite for en middag... Du kan ha det meste, spagetti, koteletter, biff, salat, kylling, wok.. Listen fortsetter. 2
Gjest Consensio Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Kan jo lage seg et skikkelig herremåltid med 80kr da. Hvor mye pleier folk egentlig å bruke på middager?
Hipster Skrevet 7. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. november 2011 80 kroner er ikke lite for en middag... Du kan ha det meste, spagetti, koteletter, biff, salat, kylling, wok.. Listen fortsetter. Er ikke salat ganske dyrt å kjøpe? Har sånn skikkelig lyst på "taco salat", har tacokrydder, tomat, ost, mais, men trenger salat og agurk og kanskje kesam, og kjøttdeig. da ble 80kr litt lite tror jeg x) Nærmeste butikken for meg er Kiwi forresten, til deg som spurte (: har ica også, men er litt langt å gå, lat.
Grønt blad Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Er ikke salat ganske dyrt å kjøpe? Har sånn skikkelig lyst på "taco salat", har tacokrydder, tomat, ost, mais, men trenger salat og agurk og kanskje kesam, og kjøttdeig. da ble 80kr litt lite tror jeg x) Nærmeste butikken for meg er Kiwi forresten, til deg som spurte (: har ica også, men er litt langt å gå, lat. Jeg kjøpte akkurat økologisk Rapidsalat på Kiwi for 13 kr (minst to middager). isbergsalat koster vel 14, og varer til flere middager. HUsker ikke hva agurk og kesam koster, men å handle det du mangler kommer vel under 80 kr. -------------------------------------------------------- Jeg spiser som regel middag til langt under 80 kr, nærmere 40... Du får fint et stykke kjøtt og salat + ris som du har i kjøkkenskapet. Spiser du linser/bønner får du enda mer for pengene. Det er billigere å kjøpe fersk mat og lage fra bunnen av enn å kjøpe ferdigposer og frossen mat. I innkjøp til ett måltid er det kanskje dyrere, men sprer man det på noen middager, så er det billigere (og mye bedre og sunnere). Man kan også lage en god pizza med grovt mel i bunnen, hjemmelaget tomatsaus (ferske tomater, litt olje og krydder), litt ost, litt løk og et par skiver kjøttpålegg revet opp og spredd utover. 1
Evitas Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Kjøp en pose grønnsaksuppe, en pk magre kjøttpølser noen poteter, gulrøtter, sukkererter og vips så har du middag i to dager med masse vitaminer i tillegg!!! :=) Lyjkke til <3
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Er ikke salat ganske dyrt å kjøpe? Har sånn skikkelig lyst på "taco salat", har tacokrydder, tomat, ost, mais, men trenger salat og agurk og kanskje kesam, og kjøttdeig. da ble 80kr litt lite tror jeg x) Nærmeste butikken for meg er Kiwi forresten, til deg som spurte (: har ica også, men er litt langt å gå, lat. Mulig det er litt seint nå, men jeg tror du bør begynne å se litt mer på prisene når du er på butikken, for jeg er relativt sikker på at du skulle fått alt det til under 80 kroner 2
Hipster Skrevet 8. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 8. november 2011 Mulig det er litt seint nå, men jeg tror du bør begynne å se litt mer på prisene når du er på butikken, for jeg er relativt sikker på at du skulle fått alt det til under 80 kroner haha! Mamma har alltid vært den som går på butikken, om jeg er med så ber hun meg bare hente ting og tang, ser aldri på prisen på ting i grunn, trodde liksom salat og agurk kosta sånn over 20kr for hver. Men jeg endte opp med å kjøpe kjøttdeig, salat, agurk og lettrømme og en flaske brus (billig brus, bare for å ødlegge sunnheten), alt for 73kr faktisk. Fant wraps i skuffen, så lagde taco (: litt kjedelig å spise alene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå