AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Er det noen her som har erfaring med salg av ubrukte klær/sko på Finn.no? Jeg bommet litt på oversettelsen av størrelser på et par av tingene jeg handlet på eBay, og det er pene og ikke spesielt sære ting, så jeg har et håp om å selge det videre. Derfor lurer jeg på hvilke erfaringer dere har med salg (eller kjøp) av klær og sko på Finn.no. Hva ville dere satt prisen på en ubrukt gjenstand til? Helt lik innkjøpspris? Litt under, fordi man må regne med å ta en del av tapet på bomkjøpet selv? Litt over, fordi det er ting som ikke selges i Norge så langt jeg vet og fordi man må regne med at folk pruter? Er det mange som tar kontakt på annonser? Tar det lang tid å få solgt noe? Og hvordan gjør dere det med betaling, om man antar at ting må sendes i posten? Takk for all hjelp!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Det er både og, kommer litt an på hva man selger. Har lagt ut en annonse med vanlige, lite brukte klær til en veeldig billig penge=null respons. Så hadde jeg lagt ut en annonse med en del ubrukte fine kjoler til halvparten av kjøpspris, mange henvendelser men mange useriøse kjøpere! Fikk bare solgt et par ting:/ Mange som sier de skal ha den og den, men så kommer det aldri noen penger inn(mulig de tror de skal lure meg til å sende pakken først, men sender aldri før jeg har motatt pengene) Betaling gjøres ved overføring til kontonr i mitt vedkommende, eller du kan evnt bruke paypal, eller sende det i oppkrav(men det koster en del da, så lønner seg ikke for den som skal betale det).
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #3 Skrevet 8. november 2011 Betaling gjøres ved overføring til kontonr i mitt vedkommende, eller du kan evnt bruke paypal, eller sende det i oppkrav(men det koster en del da, så lønner seg ikke for den som skal betale det). IKKE tilby å sende i oppkrav. Hvis varen ikke blir hentet ut, er det du som sitter med kostnaden. Det har jeg lært "the hard way". Og ikke "hold av" for noen. Selg til den første som betaler.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2011 #4 Skrevet 8. november 2011 Du bør legge deg under innkjøppris samt være åpen for pruting. Du hadde veldig lyst på de tingene, mens andre kan synes det er greit dersom prisen er ok. Husk at for kjøper er kostnaden ved frakt/postoppkrav inkl. i det man ser på som prisen. Smak og behag kan ikke diskuteres. Vær ærlig om hvorfor du selger dette, altså at du bommet på størrelsen. Bruk Finn.no sin betalingsløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå