AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Hei. Jeg er en gutt på 20 som lurer på om jeg har testikkelkreft. Den ene testikkelen min er større enn den andre og når jeg holder penis vekk og ser på pungen ser jeg tydelig at den ene testikkelen henger lenger ned, den kjennes og betydelig større ut når jeg tar på den. Det varierer litt med hvilken stilling jeg står i men i noen stillinger ser de like store ut og henger like langt ned på hver side, MEN da ser jeg at den (som vaneligvis virker størst) er mye større på baksiden og stikker ut på baksiden. Har ellers ingen smerter eller ubehag. På mange måter virker det også litt som at den som henger lengre ned ikke fyller ut helt, ettersom jeg kan ta tak i en god del slapp hud på baksiden. Kan dette være naturlig eller er det fullt faresignal? Har lest om testikkelkreft og selv om de fleste blir friske ser det virkelig ikke fristende ut, leste om at hvis det er spredning må man kanskje gjennomgå cellegift, strålebehandling og muligens fjerne begge testiklene og fryse ned sæd på forhånd. Noen synspnkter? Hvis jeg bestiller legetime må jeg vel vente en uke på den og hvis fastlegen er tvil blir jeg vel henvist til ultralydundersøkelse og må vente enda en uke til på den og jeg forstår at det er en stund til jeg få et endelig svar. Takker veldig masse på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Det er vel helt normalt at de ikke er like i størrelse, akkurat som det ikke finnes en kvinne med (naturlige) bryster som er akkurat like store. Ellers er det ingen her som kan stilles diagnose over nettet, så du får bare bestille deg en legetime. Bedre å få det unna enn å gå rundt og bekymre seg
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Den ene skal henge litt lengere ned og ofte er de forskjellige i str. Akkurat som vi har forskjellig str på føttene, brystene osv. Men når du er i tvil så bør du oppsøke lege, det er mye bedre enn å gå å engste seg.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Alltid greit med en tur for mye til legen, enn en for lite
AnonymBruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Takker for svar! Ok så det er normalt at de er forskjellige i størrelse? Men dette er altså en synlig forskjell, ikke bare såvidt. Trodde først at de skulle være like, og fikk noia når jeg oppdaget at de ikke var det. Men nå skjønner jeg at dette er vanlig og ikke tegn på noe i utgangspunktet. Det alt handler om er vel om det har vært en endring i størrelse, og det vet jeg faktisk ikke, har ikke fulgt med over tid og brukt lite tid på studere den delen av kroppen. Men en legetur skader vel ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå