Gå til innhold

Hun vant masse penger og nekter og dele

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ei liten stund siden så vant søstra mi en del penger, faktisk flerfoldelig millioner for å være nøyaktig.

Først holdt hun dette hemmelig før mamma oppdaget det og ble så glad at hun jublet. Hun ringte rundt til slekt og venner og trodde at hun og faren min skulle endelig få betalt ned all gjeld, kanskje få seg hytte også og leve litt luksus.

Men søstra mi nekter å dele med noen.

Hun vil leve på rentene sier henne og har sagt at jeg og foreldrene mine kan få hundretusen hver (det blir bare tohundretusen til sammen) om 4 år for da har hun økt formuen sin enda mer.

Dette synes foreldrene mine var dårlig gjort og det synes jeg også og mente at vi måtte da kunne få mer i det minste og hvertfall da hvis renta øker formuen enda mer. Hun kunne jo gitt oss noen millioner og fortsatt hatt masse i gjen nå og skulle hun vente fire år så kunne vi jo kanskje fått det dobbelte i det minste som vi kunne fått nå. Så nå sier hun plutselig at vi får ingenting og hun har ikke noe lyst å ha kontakt heller.

Alle i familien er nå sinte på henne. Har også fått høre at to av hennes bestevenner helt siden barndommen har kuttet henne ut nå siden hun ikke gadd å dele med dem heller.

Hva mener egentlig dere om slik oppførsel? Bør man ikke kunne dele med familien når man vinner så mye?

Det er ikke snakk om å ta alt, men hun kunne da i det minste gi noen millioer til meg og foreldrene i hvertfall og kanskje noen hundretusen til andre familiemedlemmer og venner?

Da ville hun av likevel sittet i gjen med masse hun kunne bruke på hva enn hun har tenkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange millioner er det snakk om?

• Liker 3
Skrevet (endret)

LUrer på hva hun har vunnet i som har så mange millioner at det bare er å strø rund med dem til alt og alle? "kunne bare gitt oss alle none få små millioner hver lissom :P"

Endret av Kråkesaks
  • Liker 28
Skrevet

Hva skjedde medå glede seg på andres vegne ?

Jeg må si jeg reagerer på at dere så åpenlyst forteller om forventninger om å få . Kanskje derfor hun ikke vil dele ?

Jeg syns det er merkelig av både henne og dere , da jeg gledelig ville ha delt med foreldrene mine søsken og noe til venner . ( som en sydentur el.)

Syns dere virker grådige hele gjengen utifra det jeg leser !

• Liker 21
Skrevet

Ehm jeg hadde nektet å gi til alle om folk maste. Hadde jeg vunnet en del penger, hadde jeg delt til mine foreldre, fordi de har ofret mye for meg, og mine søsken. Mesteparten hadde jeg beholdt selv, hadde ikke delt til resten av familien eller bestevenner.

Men jeg får heller inntrykket at det er dere som er frekke her, maser om penger og forteller det til alle. Skjerpings! Det er hennes penger og hun har rett til å gjøre hva hun vil med dem. Og hvem vil gi penger til folk som regelrett krever det, og i tillegg blir sur om de ikke får det?

• Liker 20
Skrevet

Jeg vil ikke si hvor mye det er snakk om, men jeg kan si at det er såpass mye at hun er sikret for hele livet og litt til. Hun er ikke gammel heller.

Tror hun får ganske mye renter også så den formuen kan sikkert øke ganske mye i løpet av årene om hun ellers lever helr vanlig.

Altså, hun går under kategorien rik.

Skrevet

Jeg synes det er utrolig at dere kan FORVENTE å få noe i det heletatt.

Ja, det ER dårlig gjort å ikke dele med foreldrene i det minste, de som har betalt for barndommen hennes. Du og vennene kan ikke forvente å få noe.

Selv hadde jeg nok delt, men det er IKKE morro å gi når noen forventer å FÅ.

• Liker 17
Skrevet (endret)

Man skal være takknemlig om man får noe i det hele tatt. Man skal ikke kreve eller forvente. Og bli sur??? Nei, vet du hva!

Jeg skjønner godt at hun kutter dere ut. Jeg hadde nok gjort det samme i hennes sted. Dere høres ikke videre sympatiske ut.

Når det er sagt så har jeg lenge "planlagt" at dersom jeg vinner en stor sum penger så skal familie og venner få en pen sum hver. Men jeg kan forsikre deg om at dersom noen av dem hadde begynt å kreve mer og være utakknemlig for det de fikk så hadde jeg raskt trukket tilbake tilbudet og ikke gitt dem ei krone.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 20
Skrevet

Jeg vil ikke si hvor mye det er snakk om, men jeg kan si at det er såpass mye at hun er sikret for hele livet og litt til. Hun er ikke gammel heller.

Tror hun får ganske mye renter også så den formuen kan sikkert øke ganske mye i løpet av årene om hun ellers lever helr vanlig.

Altså, hun går under kategorien rik.

Du må gi et ca svar. Er det snakk om 5 mill? 50 mill? 100?

• Liker 3
Skrevet

Altså, jeg ville ikke tatt for gitt å få penger om en nær person plutselig ble millionær. Når det er sagt ville jeg selvsagt delt med mine nærmeste om jeg vant!

Dog er det jo forskjell på 100 000 og 10 000 000...

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ha delt med familien. Helt klart, når det er snakk om flerefoldige millioner, men der jo MEG.

Tror også jeg ville ha delt om det "bare" var snakk om 2-3 millioner. Jeg ville ha gitt noe til min søster.

Skrevet

Ho vant, hennar pengar.

Skjønner godt at ho ikkje sa noko med ein gong. Ho kjenner vel lusa på gangen, og skjønte at det kom til å bli tigging og avundssjuke.

Stakkar syster di som har så dårleg familie og dårlege vener. Ærleg talt!

• Liker 26
Skrevet

Jeg synes ikke hverken familie eller venner skal "kreve" eller forvente å få noen millioner! Syntes søstera du var raus nok da hun tilbydde dere hundretusen hver jeg.

Ei jeg kjenner vant 8millioner. Hun ga ikke bort penger hverken til familie eller venner. Og ikke forventet de det heller. Men da søstera hennes kjøpte seg hus med mannen og ventet barn var det hun som vant penger som ga de en real gave, ny dobbeltseng og barnevogn etter eget ønske.

Forstår godt at hun ikke sa noe i utgangspunktet, hun hadde vel en mistanke om hva som ville komme....

Egentlig synes jeg det er uhørt at foreldrene dine planla tvert å betale ned gjeld, kjøpe hytte og leve luksus av dattera sine penger!!!!!!

• Liker 44
Skrevet

Jadda, hun kan jo øse ut i øst og vest og sløse vekk pengene helt. Sånn som jeg forstår det hadde hun tenkt å gi dere 100 000 hver, men det har hun nå trukket tilbake fordi dere ikke syntes det var nok? Til pass for dere, sånn er det å være storforlangende. Skjønner godt at hun ikke gidder å ha kontakt med sånne griske mennesker som dere.

• Liker 30
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet

Det er hennes penger.

Hvorfor tar du og dine foreldre det som en selvfølge at hun skal dele penger med dere.

Dette virker bare som grådighet fra deres side.

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet hvertfall at hvis jeg hadde vunnet, la oss si 30mill, så hadde jeg med glede betalt ned gjeld til nær familie. Hvor er gleden hvis pengene bare skal stå der å bli større?

Jeg syns søsteren din høres ut som en skikkelig egodame, men samtidig skjønner jeg ikke hvorfor dere maser. Vent å se om hun kanskje får litt vett i skallen etterhvert :)

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...